Hallo
Probleem:
We hebben 2003 draaien als domain srv. verbonden met een switch
Achter deze switch 5 machines met Xp pro.
Ik zag wel dat SQL hierop draaide hoe dat zo zit mag joos weten.
heb het maar zo gelaten.
Drie machines lid gemaakt van het domain en kunnen ook het internet op.
Twee machines hoeven geen domain membership Wel heb ik al op deze 2 machines vaste ip adres gegeven met een dns adres.
Hosts tabel aangemaakt op de Server met de 6 machines en deze gekopieerd naar de clients.
Vervolgens installeer ik xp pro op machine 6 en sluit deze aan op de switch en maak hem een domain member.
Na 2 minuten kan niemand meer op internet, machines blijven hangen.
Vervolgens schakel ik machine 6 helemaal uit en toch kan men niet op internet.
Haal ik de netwerk kabel eruit dan is er weer internet.
Vraagje heeft dit te maken dat er al 5 machines op de switch aangesloten is die een dns adres ook hebben.
Ik zou het zien dat er maar 3 machines aangemeld zijn als domain member dus moet de 6e machine
geen probleem leveren want die wordt dan de 4e domain member.(heb toch 5 cals)?
Hoe moet ik dit zien of anders geformuleerd wat is de oorzaak van het wegvallen van internet bij het aansluiten van domain member machine6?
Wel willen we 3 machines van buiten af rdp kunnen maken naar een client machine en 1 machine
maakt rdp van buitenaf naar de server als het moet
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Gr Jennifer
Probleem:
We hebben 2003 draaien als domain srv. verbonden met een switch
Achter deze switch 5 machines met Xp pro.
Ik zag wel dat SQL hierop draaide hoe dat zo zit mag joos weten.
heb het maar zo gelaten.
Drie machines lid gemaakt van het domain en kunnen ook het internet op.
Twee machines hoeven geen domain membership Wel heb ik al op deze 2 machines vaste ip adres gegeven met een dns adres.
Hosts tabel aangemaakt op de Server met de 6 machines en deze gekopieerd naar de clients.
Vervolgens installeer ik xp pro op machine 6 en sluit deze aan op de switch en maak hem een domain member.
Na 2 minuten kan niemand meer op internet, machines blijven hangen.
Vervolgens schakel ik machine 6 helemaal uit en toch kan men niet op internet.
Haal ik de netwerk kabel eruit dan is er weer internet.
Vraagje heeft dit te maken dat er al 5 machines op de switch aangesloten is die een dns adres ook hebben.
Ik zou het zien dat er maar 3 machines aangemeld zijn als domain member dus moet de 6e machine
geen probleem leveren want die wordt dan de 4e domain member.(heb toch 5 cals)?
Hoe moet ik dit zien of anders geformuleerd wat is de oorzaak van het wegvallen van internet bij het aansluiten van domain member machine6?
Wel willen we 3 machines van buiten af rdp kunnen maken naar een client machine en 1 machine
maakt rdp van buitenaf naar de server als het moet
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Gr Jennifer