Toon posts:

Euphony Wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Ik surf al maanden via euphony met de kabel, maar nu is er een laptop bij gekomen waarmee we ook graag draadloos zouden willen surfen.
Dan maar de bijgeleverde software geïnstalleerd.
Euphony heeft trouwens geen modem geleverd, maar ons gezegd dat we een belgacom router moesten halen. Draadloos lukte niet, dus kwam er iemand langs.
Hij zei dat we moesten bellen naar euphony, zeggen dat we geen DNS hebben en alles zou voor ons geregeld zijn. Gebeld, de man die ik aan de lijn had zei dat er geeen probleem met de verbinding was en dat alles zou moeten werken.
Hierna zelf nog geprobeerd het aan de praat gekregen, dezelfde gast van euphony is nog 2 - 3 keer langs geweest met altijd de belofte dat het nu wél zal werken, maar dat heeft het nooit gedaan.

Nu kennen we iemand die modems, routers, etc. verkoopt die ons dan zou voorthelpen.
Die heeft ons een Belkin N Wireless Router gegeven en het wonder was gebeurd.
Er loopt nu dus een kabel van de Wireless Belgacom Modem naar de Belkin Wireless Router en daarmee konden we eindelijk wireless surfen. Maar omdat dit niet beveiligd was hebben we het beveiligd met een 128 bit sterke WEP code.
Sinds dien zijn alle problemen opnieuw begonnen, nog met de desktop nog met de laptop kan je draadloos surfen. Via de kabel is er geen probleem.

Maar, nu zijn er dus 2 draadloze netwerken.
Philips Wifi en Belkin N Wireless.
Beide zijn beveiligd en kan je connectie maken.
Als je dit doet krijg je de melding 'gelimiteerde of geen connectie'
Je krijgt een IP adres, Default Gateway maar het Subnet Mask lijkt me niet correct (225.225.0.0)
en je krijgt geen DNS.
Al veel geprobeerd, nieuw draadloos netwerk aanmaken, enkele instellingen veranderen.
Maar niks helpt.

Kan er iemand mij helpen?

• Neofiet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023

Neofiet

Ik was hier eerst

Een vriend van me had laatst een gelijkaardig probleem.
Bij hem was Panda Internet Security de boosdoener. Heb je misschien ook zo'n software geïnstalleerd staan op je desk-, laptop?

Normaal moet die draadloze router/modem van Belgacom volstaan. Kan je misschien opgeven welk type dit is. Ik vermoed zo'n grijs/rood Philips geval gezien je over "Philips Wifi" praat. Sluit je desktop even aan via de kabel aan je Belgacom router/modem en ga naar de configuratiepagina ervan.
Gewoonlijk doe je dit via je Internet Explorer (of eender welke andere browser) door naar http://192.168.1.1 te gaan. Tenzij iemand dit anders ingesteld heeft natuurlijk.
Kijk eens alle configuratiegegevens na. Je ISP gegevens zullen juist zijn want je bent online via de kabel.

Kijk dus vooral naar je wireless instellingen. Kijk ook eens naar "Access Control", het kan zijn dat je eerst het MAC adres van je laptop moet toevoegen.

Kijk ook eens naar de instellingen van de DHCP server in je router/modem. Normaal deelt deze router/modem adressen uit vanaf 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.254. Je netmask moet dan 255.255.255.0 zijn.

Met deze info zou je toch al ver moeten geraken. Laat maar weten of je er komt.

[ Voor 80% gewijzigd door Neofiet op 27-06-2008 11:12 ]

A7N8X-Deluxe, 2500+, 1GB RAM, 1 x 80 P-ATA Maxtor 8 Mb. cache, 1 x 160 S-ATA Maxtor 8Mb. cache, MSI Geforce 6600 GT NV-VTD, Windows XP en een hoop pleisters om de boel bijeen te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zo ver ik zijn alle Philips modems qua looks hetzelfde, op de kleur na.
Ik heb een blauw, grijs modelletje staan.
Op de desktop staat Comodo, op de laptop staat (stond?) een demoversie van Symantec.

Het zal niet voor direkt zijn, het wordt een drukke vakantie.
Maar erg bedankt. (:

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 13:59 ]