M-Audio Revolution Geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

• Willardonline
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-07-2023
Beste Forumleden,

Momenteel ben ik aan het kijken naar een nieuwe geluidskaart voor mijn pc en kwam daarbij op de M-Audio kaarten. M-Audio is een gerenomeerd merk in de audiobranche en veel gebruikt in studio's.

Nou zat ik zelf te denken aan de 5.1 of 7.1 kaart van M-Audio (tussen €95-€109) en schijnt vele malen beter te zijn dan de nóg duurdere Asus kaarten.

Heeft er iemand ervaring met de M-Audio kaarten?

Meer informatie kun je vinden op de volgende link:
M-Audio Revolution 5.1
http://www.maudio.nl/?pag...iew=product&product_id=44

M-Audio Revolution 7.1
http://www.maudio.nl/?pag...iew=product&product_id=45

[ Voor 4% gewijzigd door Willardonline op 26-06-2008 20:00 ]

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 15:45
Ik heb zelf een M-audio Revolution 7.1, 2e hands overgenomen van iemand. Ik ben er echt zeer tevreden over. Ben niet echt een audio expert, maar met het bijgeleverde software programma zijn er veel instellingen te doen. Ook ondersteund de kaart Dolby Digital EX en SRS TruSurround XT en SRS Circle Surround II.

Ook maakt het wel uit wat voor muziekspeler je gebruikt. Ik gebruik de VLC Media Player, en daarmee word het geluid veel mooier weergegeven dan met de Windows Media Player.

Toevallig gisteren een film met 5.1 Dolby Digital geluid afgespeeld en dat was echt fantastisch :)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik snap het even niet, ben je nou opzoek naar een surroundkaart voor films en/of games, of een studiokaart?

In het laatste geval:
Niet doen.

• Willardonline
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-07-2023
Voor films en games, maar wil er ook wel audiobewerkingen mee doen (simpel). Waarom is hij niet geschikt voor (simpel) studiowerk?

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
helaas geen dd live. Verder ziet het er goed uit met coax en vista32bits drivers. Ben benieuwd of ze ook echt beter klinken dan bijvoorbeeld auzentech xplosive.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Willardonline schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:59:
Voor films en games, maar wil er ook wel audiobewerkingen mee doen (simpel). Waarom is hij niet geschikt voor (simpel) studiowerk?
Is opzich best geschikt voor (simpel) studiowerk, maar er zijn andere merken die voor dezelfde prijs beter presteren.

Soundcloud

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
Buffalo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:12:
Ik heb zelf een M-audio Revolution 7.1, 2e hands overgenomen van iemand. Ik ben er echt zeer tevreden over. Ben niet echt een audio expert, maar met het bijgeleverde software programma zijn er veel instellingen te doen. Ook ondersteund de kaart Dolby Digital EX en SRS TruSurround XT en SRS Circle Surround II.

Ook maakt het wel uit wat voor muziekspeler je gebruikt. Ik gebruik de VLC Media Player, en daarmee word het geluid veel mooier weergegeven dan met de Windows Media Player.

Toevallig gisteren een film met 5.1 Dolby Digital geluid afgespeeld en dat was echt fantastisch :)
Ik heb er ook een, en heb nog nooit vanuit VLC digitaal geluid mogen horen :-(
Alleen met media player classic heb ik dat voor elkaar gekregen.
Maar als het je om digitaal geluid gaat kun je ook voor onboard gaan, hoewel deze M-audio niks down- of upsampled en die onboard realtek-jes dat wel doen. Niet down- of upsamplen is goed. Als je geluidskaart dat wel doet, ben je minder goed af.

Qua analoog geluid is deze prima qua geluid. De Envy 24ht chip is een hele goeie.

[ Voor 4% gewijzigd door bas-r op 27-06-2008 10:34 ]

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 23:22
Ik zag er vanmorgen een tussen de V&A staan.

Kijk daar eens tussen :)

PS ik ben dus niet de verkopert daarvan
Pagina: 1