• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 07:27
Hallo,

Ik ben bezig met tv op me videokaart 8800GT van asus door middel van een S-video aan te sluiten.

Nu heb ik het volgende allemaal gedaan en het wil nog niet.

Wizzard van Nvidia 3x doorgelopen + drivers handleiding alles door gelezen.
instellingen aangepast.
Drivers verwijderd en de nieuwste geinstalleerd.
Tv instelling gecontroleerd. nog niet.

Ik heb een grote philips breedbeeld tv. maar ik krijg er niets op.
Het rare is, Nivdia configuratiescherm ziet de tv wel. en ik kan me muis ook helemaal laten verdwijnen. inclusief alle schermpjes van firefox naar het andere beeld. Maar via me tv blijf ik blauw beeld krijgen.

Nou had ik met me vorige videkoaart 8800gts van xfx geen enkel probleem aansluiten/instellen en ik was klaar.

Ik heb ook al wat forums afegelopen en gelezen voor instellingen of oplossingen en heb weinig kunnen vinden.

Wie zou een oplossing voor me probleem kunnen hebben?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 15:27

Joran

<3 natalee

probeer eens je computer op te starten met alleen je tv aangesloten (geen monitor dus). Als hij dan nog geen beeld geeft, zou ik hardwarematig gaan kijken :)

Send me your gameboys

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
jorann schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:39:
probeer eens je computer op te starten met alleen je tv aangesloten (geen monitor dus). Als hij dan nog geen beeld geeft, zou ik hardwarematig gaan kijken :)
Zet even de resolutie naar 800x600

• Zaratrass
jorann schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:39:
Tv hardware matig of computer?

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09

KoffieNT

banaan

Effe een tip. Kijk even bij het Nvidia-menu en zoek naar de instelling 'saturation' en kijk of die helemaal naar links staat, als dat zo is zul je geen beeld krijgen. (dit was bij mij een keer vanzelf...gebeurt, ben toen een half uur bezig geweest met stekkertjes aansluiten totdat ik zag dat dat dus het geval was :+ )

:D

• Zaratrass
KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:04:
Effe een tip. Kijk even bij het Nvidia-menu en zoek naar de instelling 'saturation' en kijk of die helemaal naar links staat, als dat zo is zul je geen beeld krijgen. (dit was bij mij een keer vanzelf...gebeurt, ben toen een half uur bezig geweest met stekkertjes aansluiten totdat ik zag dat dat dus het geval was :+ )
ik kan geen saturation instelling vinden bij de nvidia configuratie scherm. Heb de hulp ook al doorgenomen.

• Zaratrass
manii schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:10:
[...]

ik kan geen saturation instelling vinden bij de nvidia configuratie scherm. Heb de hulp ook al doorgenomen.
kan ook weinig in het engels vinden erover.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

DjVe

Hatsaflats!

wat voor een stekkertjes heb je gebruikt? Svhs naar scart? ik heb namelijk in het verleden ook problemen gehad met mijn Philips en een Nvidia 7800GS. Met een scart svhs tv out kabel wou die echt niet werken, maar met een los scartblokje en een losse svhs kabel, ging het wel..

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 23:53
Jordy van e schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:16:
wat voor een stekkertjes heb je gebruikt? Svhs naar scart? ik heb namelijk in het verleden ook problemen gehad met mijn Philips en een Nvidia 7800GS. Met een scart svhs tv out kabel wou die echt niet werken, maar met een los scartblokje en een losse svhs kabel, ging het wel..
Dit is ook mijn ervaring. Ik gebruik op het moment een PC met 8800GT om films te kijken op mijn oude (SCART only) TV. Hiervoor gebruik ik een S-video kabel op de pc die via een SCART converter op de TV zit.

• Zaratrass
alleen puur via S-video... Het is wel een oude crt scherm, maar zit wel een S-video aansluiting op.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

Investig8or

What goes up, could come down

Heb je het goede kanaal op de TV wel geselecteerd?

Idiocracy: it is real!

• Joran

Joran

<3 natalee

manii schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:30:
[...]

Tv hardware matig of computer?
computer denk ik dan. Probeer ook eens een (andere) scart-aansluiting. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met S-video en gebruik ik liever de composiet-aansluiting, dmv het volgende verloopstukje (zat waarschijnlijk ook bij je videokaart)
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/2448/20030319000620em.jpg

Send me your gameboys

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Probeer als je de kans hebt eens een andere tv. Dan weet je in ieder geval of het aan je tv of aan je computer ligt.

specs

• Zaratrass
jorann schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:50:
[...]

computer denk ik dan. Probeer ook eens een (andere) scart-aansluiting. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met S-video en gebruik ik liever de composiet-aansluiting, dmv het volgende verloopstukje (zat waarschijnlijk ook bij je videokaart)
[afbeelding]
en hoe sluit ik het dan weer aan op de tv?

• Zaratrass
Depep schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:57:
Probeer als je de kans hebt eens een andere tv. Dan weet je in ieder geval of het aan je tv of aan je computer ligt.
helaas geen andere tv

• Joran

Joran

<3 natalee

manii schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:32:
[...]

en hoe sluit ik het dan weer aan op de tv?
met een nog simpelere kabel (bekend als composiet kabel):
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandsebeamerverhuur.nl/images/composiet.jpg

Plaatjes zijn leuk

Send me your gameboys

Pagina: 1