Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

KPN: onder valse voorwendselen (oplichting)

Pagina: 1
Acties:

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
Wij zijn afgelopen woensdag ochtend gebeld door een callcenter dat zich voordeed als KPN. Ons vaste telefoon tarief zou verlaagd worden van 18 euro naar 16 euro. Hiervoor moest een officiële voicelog worden opgenomen. Belachelijk voor zo'n klein bedrag. Door slimme praatjes en verkoop trucjes zijn onze gegeven genoteerd (deze hadden ze tevens al, bank, adress etc...) en zijn we akkoord gegaan met deze voicelog opname. We hebben vervolgens KPN gebeld omdat we het toch een vreemde zaak vonden. KPN bleek hier niks van te weten....

Iemand hier al eens eerder iets over gehoord? of hetzelfde meegemaakt?

We weten niet goed waar we nu aan toe zijn en de consequenties hiervan.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Herkenbaar, m'n oma is er laatst ook ingetrapt. Pretium, right? De oplossing: meteen een brief sturen dat je je beroept op de wet koop op afstand en er vanaf ziet.

Google, Kassa, etc. staan vol over deze toko. Heel vervelend.

[ Voor 16% gewijzigd door Wortelsoep op 26-06-2008 19:20 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:46
Afwachten denk ik. Klantenservice is meestal ook niet op de hoogte van alle KPN outbound projecten. Misschien was het KPN, misschien niet. Lijkt me dat ze niet veel andere dingen dan toegezegd kunnen doen met je voicelog.

• STIMPPYYY
Bedankt.

We wachten even af wat de uitkomst is. Hopelijk niks ernstigs.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je te lang wacht kan je niet meer annuleren. Ik zou er echt zo snel mogelijk achteraan gaan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ze zich voordoen als een ander bedrijf, is die "voicelog" nooit rechtsgeldig!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:42:
Als ze zich voordoen als een ander bedrijf, is die "voicelog" nooit rechtsgeldig!
Zie dat maar eens te bewijzen, want die log wordt pas later gestart als ik het goed begrijp.

Verwijderd

Als het inderdaad een carrier preselect bedrijf was (Pretium werd hierboven al gesuggereerd), kun je zelf op de ZelfServiceLijn van KPN (0800 - 0429) 0800-1273 (met dank aan MarlyS) controleren of dit bedrijf de instellingen heeft veranderd. Je kunt dan zelf de instellingen terugzetten naar KPN (of de carrier preselect(s), die je zelf had ingesteld). Als dit speelt, is er eigenlijk niks aan de hand, want aan een carrier preselect zit je nooit contractueel vast en kun je altijd veranderen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 19:41 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Checken met welk bedrijf je belt, gaat nog sneller, met het (gratis) Carrier Pre Select nummer : 0800-1273.
Overigens kom je, als ik de berichten mag geloven, van Pretium Telecom (wanneer het om dit bedrijf gaat) niet zo makkelijk af.

[ Voor 37% gewijzigd door Marly op 27-06-2008 01:33 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vervelend inderdaad, beter om actief er achteraan te gaan.

Algemene tip: Neem nooit en te nimmer een aanbod aan van een telemarketeer of iemand die jou belt; dat houdt die markt in stand, net als reageren op spam.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
gambieter schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 01:42:
Algemene tip: Neem nooit en te nimmer een aanbod aan van een telemarketeer of iemand die jou belt; dat houdt die markt in stand, net als reageren op spam.
Vertel dat die 5 miljoen Nederlanders die nu een account bij Hyves hebben maar eens... Ik kreeg pas weer spam van ze, de forward naar abuse@ staat weer aan.

• STIMPPYYY
Klopt, is ook niet erg slim.

Ik ga er zo snel mogelijk achteraan. Alle hulp is welkom, bedankt hiervoor :)

Er is op het moment trouwens niks veranderd aan de huidige instellingen van onze provider. Wel is er geld afgeschreven, omdat mijn ouders geen internet bankieren hebben weet ik niet waar het nu precies om gaat... hier ga ik vanavond alsnog achteraan.

[ Voor 53% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-06-2008 19:17 ]

• STIMPPYYY
We hebben inderdaad vandaag een welkomst pakket gehad van Pretium telecom. Maandag gaan we ze direct afbellen/faxen. Mochten ze hier niet op reageren heb ik de brief betreffende wet: koop op afstand al klaar liggen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En klaag meteen bij de Opta, want dit slaat natuurlijk nergens op.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• STIMPPYYY
Prima, inderdaad verstandig, zal meteen kijken of ze bereikbaar zijn.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

In principe moet een voicelog aan een aantal eisen voldoen, meestal wordt dit ook gecontroleerd (heb ik zelf een tijdje gedaan ;))

Je kan als het goed is altijd het voicelog terugvragen, hieruit blijkt dan meestal wel dat het onduidelijk was, zodoende kan je er meestal alsnog onder uit. Of inderdaad wet koop op afstand.

Al met al vervelende praktijken dat soort mensen. (Als ik zelf ook maar een klein beetje twijfelde of mensen het wel wilde > voicelog afgekeurd }), hou niet van die onzin)

Signature

• STIMPPYYY
Klopt, we hadden al een vreemd vermoeden erbij. Mijn moeder zit ook zelf in deze verkoop branche per telefoon (gelukkig niet dit soort praktijken). We weten dan ook heel goed wanneer een voicelog rechtsgeldig is en wanneer niet. Het probleem is vaak dat je dit niet snel te horen krijgt of terug kan vragen.
De klacht is inmiddels ingediend bij de consuwijzer. Bedankt voor alle hulp. Ik zal nog laten weten hoe het is afgelopen.

• STIMPPYYY
Vandaag hebben we eerst 20 minuten aan de telefoon gehangen om Pretium te pakken te krijgen. Vervolgens was de telefoon leeg... vervelend dus. Het duurde nogal lang dus mijn moeder was niet helemaal vrolijk meer na die 20 minuten hier had ze dus ook een opmerking over. De dame aan de andere kant antwoord vrolijk dat er nog 70 wachtende na mijn moeder waren dus dat ze zich niet druk moest maken, hoezo asociaal?

Vervolgens nog een keer 15 minuten gewacht werd de hoorn erop gegooid. Na nogmaals proberen met de vaste telefoon hadden we succes. Het abonnement is stopgezet per telefoon. Na de verdere verhalen over Pretium heb ik hier weinig vertrouwen in dat ze dit gaan doorvoeren, dus hoppa nog een fax erachteraan kan geen kwaad. Inmiddels heeft consuwijzer onze klacht ontvangen, beantwoord en in het systeem opgenomen.
Pagina: 1