Toon posts:

[mening / advies gevraagd] Game PC met SLI-technologie

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag een game pc bouwen met het SLI-technologie.
Ik wilde dat gaan doen met de volgende onderdelen:

- behuizing: Procase zirco CS5608BK
- koeling: 2x 120mm case fans
- voeding: Cooler Master Real Power 1000W
- moederbord: XFX nForce 790i Ultra SLI
- Geheugen: 2x OCZ DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit (dus 8 GB totaal)
- Processor: Intel Core 2 Extreme QX9770 4x 3.2 GHz
- CPU koeler: Asus Silent Square Heatpipe
- Grafischekaart: 2x XFX 9800GX2 680M
- Harddisk: 2x Western Digital Raptor 150 GB (in mirror)
- Harddisk: 4x Western Digital Caviar SE16 500 GB (stripe)
- Geluid: Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
- dvd brander: standaard samsung dvd brander
- dvd speler: standaard samsung dvd speler

nou vraag ik mij af of mensen die meer ervaring hebben met het bouwen van game pc's of SLI technologie ook voor deze configuratie zouden kiezen of juist helemaal niet?
Misschien dat deze configuratie wellicht helemaal niet zal werken omdat bijvoorbeeld het geheugen niet het nvidia SLI ready keurmerk hebben.

Gaag zou ik hierover jullie mening en of adviesen willen hebben.

bij voorbaat dank

Roy :)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:41

ResuCigam

BOFH

Neem vooral even het beleid hier door:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1226743

We do what we must because we can.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29

2TB, wat ben jij van plan joh?

Homey — Critics are those without skills to create.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:05:
Misschien dat deze configuratie wellicht helemaal niet zal werken omdat bijvoorbeeld het geheugen niet het nvidia SLI ready keurmerk hebben.
Ik krijg de indruk dat je de term SLI door elkaar haaltt, videokaarten kunnen in een SLI opstelling staan, wat inhoudt dat je meerdere videokaarten gebruikt om een enkel beeldscherm aan te sturen en de grafische taken te rederen.

SLI geheugen is een vorm van geheugen welke wat extra informatie doorgeeft aan je BIOS, om zo beter de juiste instellingen automatisch te laten oppakken door je moederbord / BIOS.

Wat bedoel je precies met die laatste opmerking welke ik heb gequote?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
WeeJeWel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:13:

Mwa, waarom niet? Ik zat binnen no-time al aan de limiet van mijn 250GB schijf en moet nu nog steeds dingen fikken en weggooien. Best irritant en veel opslag is dan een prima oplossing. Ik zelf neem in mijn nieuwe systeem 2x 750GB schijven in RAID-0, maar dat doet er verder niet toe.

Het is dus een beetje SLi vs. Crossfire en dit is ook prima te zoeken via bijvoorbeeld Google. Verder is het alleen een schalingstechnologie van graka's van nVidia, ieder ander stukje hardware met 'SLi' is gewoon dikke onzin en marketing.

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:13:

Ik doe ook aan video bewerken en soms download ik nog wel eens wat :D vandaar dat ik veel ruimte gebruik. heb nu op me huidige pc 1.2 TB en staat redelijk vol.
UTwizard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Ik krijg de indruk dat je de term SLI door elkaar haaltt, videokaarten kunnen in een SLI opstelling staan, wat inhoudt dat je meerdere videokaarten gebruikt om een enkel beeldscherm aan te sturen en de grafische taken te rederen.

SLI geheugen is een vorm van geheugen welke wat extra informatie doorgeeft aan je BIOS, om zo beter de juiste instellingen automatisch te laten oppakken door je moederbord / BIOS.

Ik bedoel: de videokaarten en het moeder bord hebben het Nvidia SLI ready keurmerk logo
Afbeeldingslocatie: http://www.arsgeek.com/wp-content/uploads/2008/01/nvidia_sli.jpg
Ik weet dat er geheugen modules zijn die dat keurmerk ook hebben. Maar die heb ik nog niet gevonden in DDR3 geheugen

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

UTwizard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat er geheugenreepjes zijn waar op staat dat ze speciaal voor een SLI systeem van Nvidia gemaakt zijn. SLI ready oid 8)7 Dit is dus gewoon onzin/marketing, elk geheugen wat je mobo slikt werkt voor SLI of crossfire.

En 4 GPU's :X Dat wordt een leuke stroomrekening :+

Mijn advies, ga voor een ATI systeem ;) Deze heeft namelijk een of andere techniek die er voor zorgt dat je kaarten drastisch minder stroom verbruiken als ze idle zijn. (komt nog met een driver update). Het systeem wat jij samengesteld hebt zal ook als hij 's nachts wat staat te downloaden enorm veel stroom verbruiken wat toch wel een beetje zonde is ;) Bovendien zijn de chipstets van Intel (die crossfire ondersteunen) een stuk beter, zuiniger en goedkoper als de huidige Nvidia chipsets. Maar als jij graag je geld wol verbrassen en lekker veel energie wil verbruiken moet je dat vooral doen.

[ Voor 27% gewijzigd door jdm8 op 26-06-2008 17:31 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:47
jdm8 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:26:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat er geheugenreepjes zijn waar op staat dat ze speciaal voor een SLI systeem van Nvidia gemaakt zijn. SLI ready oid 8)7 Dit is dus gewoon onzin/marketing, elk geheugen wat je mobo slikt werkt voor SLI of crossfire.
Dat is dus ook precies waar ik op doelde ;)
Bovendien zijn de chipstets van Intel (die crossfire ondersteunen) een stuk beter als de Nvidia chipsets.
En dat is een poging tot flamewar beginnen :P

[ Voor 4% gewijzigd door UTwizard op 26-06-2008 17:31 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

UTwizard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:31:
[...]

Dat is dus ook precies waar ik op doelde ;)

[...]

En dat is een poging tot flamewar beginnen :P
O zo bedoelde ik het niet, ik heb het ondrtussen al wat onderbouwd ;)

http://www.tomshardware.c...790i-chipset,1940-24.html

[ Voor 10% gewijzigd door jdm8 op 26-06-2008 17:38 ]

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 16:24
Waar 2 raptors in RAID1? Daarmee haal je de snelheid van zo'n ding juist weer iets naar beneden.
Kan me voorstellen dat je schijven waar je veel belangrijke data opzet in RAID1 zet, maar beetje overdreven om je belangrijke data op zo'n snelle schijf te zetten...welke data kan belangrijk zijn en moet zo snel benaderd kunnen worden?
Als ik jou was zou ik die raptors lekker in RAID0 zetten en dan andere goedkopere (normale) schijven in RAID1 voor je belangrijke data.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste roy1186,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.