Toon posts:

Bestelling anuleren niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers.

Ik heb even een vraag mbt een bestelling die ik gisteravond had gedaan bij Alternate. Ik had op de site een processor cooler en een systeem fan besteld. Direct na de bestelling ondekte ik dat ik niet de juiste cooler had besteld. Ik heb de bestelling direct geannuleerd dmv een email. De mail die ik na de bestelling had gekregen was geen order bevestging maar slecht een overzicht van de artikelen die ik besteld had. De orderbevestiging heb ik tevens nog steeds niet. Nu kreeg ik vanmorgen om 8.01 een mail terug van Alternate met de volgende mededeling:

Geachte heer/mevrouw,

Uw bestelling kan helaas niet worden aangepast,
Daar deze reeds bij ons is verwerkt onder faktuurnummer LEP321645
En is opgenomen in een onomkeerbaar verzendproces richting uw adres.
Excuses voor het ongemak.
P.S.: u kunt de levering eventueel weigeren aan de deur, maar het kan zijn
Dat hiervoor de verzendkosten in rekeing worden gebracht door onze administratie.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Terwijl er in de eerste mail nog wordt gemeld dat indien er iets niet klopt zosnel mogelijk contact opgenomen dient te worden. Dit heb ik dus ook direct na de bestelling gedaan dmv een email.

Kan dit zomaar?

Groeten,
Daniel.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

bel ze eens zou ik zeggen en vraag of er nog iets te regelen valt.

[ Voor 45% gewijzigd door Ray op 26-06-2008 16:37 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 12:58
Altijd geleerd; een beller is sneller.. ;)

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Ja hoor, dat kan best.
Als bij Alternate het logistieke proces erg snel verloopt, sneller dan het administratieve proces, dan kan het zijn dat de bestelling al in de vrachtwagen ligt voor de bevestiging bij jou binnen is.
Dat maakt in principe ook niet uit, want de koop is al gesloten op het moment dat jij de bestelling hebt geplaatst.

Je kunt na ontvangst uiteraard gebruik maken van de regels binnen de wet op "Kopen op afstand" en het deel dat je toch niet wilt houden terugzenden. Dan hoef je niet de hele bestelling te weigeren.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-01 00:50
Je hebt via internet altijd nog recht op het colportage principe. Alles wat je in nederland bij nederlandse bedrijven koopt mag je binnen een aantal dagen retoursturen met teruggave van wat je betaald hebt. De gemaakte porto kosten(heen) kunnen ze je echter wel aanrekenen. De retourzending dien je zelf te betalen.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is altijd handiger om meteen te bellen, e-mail hoeft niet altijd direct behandeld te kunnen worden en via telefoon ben je in principe veel eerder geholpen.
En als ze hem al gepakt, gefactureerd en in de stapel verzendingen hebben liggen, dan is dat niet (eenvoudig) meer terug te draaien helaas.

Nee ik werk niet bij Alternate, maar heb wel ervaring bij een soortgelijk bedrijf ;)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

The - DDD schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:27:
Je hebt via internet altijd nog recht op het colportage principe. Alles wat je in nederland bij nederlandse bedrijven koopt mag je binnen een aantal dagen retoursturen met teruggave van wat je betaald hebt. De gemaakte porto kosten(heen) kunnen ze je echter wel aanrekenen. De retourzending dien je zelf te betalen.
Een protokosten heen zijn ook voor rekening leverancier...

Consumentenrecht - onderzoeksresultaten

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 01:42:
[...]

Een protokosten heen zijn ook voor rekening leverancier...

Consumentenrecht - onderzoeksresultaten
Je kunt er vergif op innemen dat de leverancier veel eerder gaat steigeren als je hem ook nog sommeert de verzendkosten retour te betalen. Ik vind het eigenlijk wel zo eerlijk dat je die paar luizige euro zelf betaalt, het is tenslotte jouw fout dat je de verkeerde koeler bestelt.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:30:
[...]

Je kunt er vergif op innemen dat de leverancier veel eerder gaat steigeren als je hem ook nog sommeert de verzendkosten retour te betalen. Ik vind het eigenlijk wel zo eerlijk dat je die paar luizige euro zelf betaalt, het is tenslotte jouw fout dat je de verkeerde koeler bestelt.
Moreel heb je volledig gelijk... maar jij moet als de beste weten dat moreel en wettelijk niet altijd 100% in overeenstemming is...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:23:
[...]

Moreel heb je volledig gelijk... maar jij moet als de beste weten dat moreel en wettelijk niet altijd 100% in overeenstemming is...
Dat weet ik inderdaad voor 100%, maar ik weet voor 150% dat je met formeel wettelijk gelijk vaak ook niet verder komt. Je bereikt vaak veel meer door een beetje toeschietelijkheid als glijmiddel te gebruiken ('kom op, dan neem ik de verzendkosten wel voor mijn rekening').

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 15:39 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:38:
[...]

Dat weet ik inderdaad voor 100%, maar ik weet voor 150% dat je met formeel wettelijk gelijk vaak ook niet verder komt. Je bereikt vaak veel meer door een beetje toeschietelijkheid als glijmiddel te gebruiken ('kom op, dan neem ik de verzendkosten wel voor mijn rekening').
Klopt volledig. Maar in dit geval hoeft hij geen glij middel te hebben:

1) hij stuurt het pakket terug
2) hij krijgt zijn geld terug (dat is standaard) minus verzendkosten
3) hij waagt er nog een briefje aan dat hij ook de verzendkosten wil krijgen (wijst op wet)
4) Winkel geeft hem de middelvinger (zeker alternate, die hebben uberhaupt al weinig met de wet)
5) Hij gaat geen procedure beginnen (te duur voor 4 euro of zo), maar zet een negatieve survey op T.net.

Klaar... Zelfs als hij wel de verzendkosten voor zijn rekening neemt veranderd er niets. Overigens is toeschietelijk zijn bij zaken als alternate vergeefse moeite.

Pagina: 1