het installen van een kvm bestand op ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ben hier nu al een tijdje mee bezig *8 uur*, en ik kom er niet uit. Dus hulp gevraagd!

Ik heb thuis een vistabak staan. Daarop heb ik Vmware geinstalled staan, waar ik Ubuntu op draai. Nu wil ik dit .kvm bestand openen, en installen.
Vriendin van mij heeft me geholpen om Ubuntu draaiende te krijgen, en dus kvm werkende te krijgen. Dat laatste is dus niet gelukt, omdat Ubuntu zelf gevirtualized wordt.
Nu heb ik Qemu staan op vista, maar ik heb te weinig vestand van Linux om dit te kunnen gebruiken. maandag heb ik beschikking over een testbak, waar ik dedicated Ubuntu met Kvm op kan draaien. Maar in de tussentijd jeuken mijn handen, wat dus nu te doen? Hardwarematig is emuleren geen enkel probleem, dus restricties zijn er niet. (ga natuurlijk geen programma's kopen, omdat ik het toch alleen maar voor de lol doe.

Wie kan mij helpen?? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door DenTeD123 op 26-06-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heb je precies? Wat wil je precies? Wat heb je precies geprobeerd? Wat gaat er fout en welke melding krijg je? Ik kan er werkelijk geen kaas van maken, wat je nou onder een virtual machine wil draaien en op welk host-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
ik wil Ubuntu MID Edition 8.04 kunnen emuleren op een Vista machine. Als ik dit via vmware doe, en daar ubuntu desktop op emuleer, kan ik KVM niet gebruiken, omdat je niet "in een geemuleerd OS een OS kan emuleren.
Dus nu zoek ik hier een oplossing voor.
Qemu heb ik geprobeerd, maar dit is echt een lat te hoog gegrepen, omdat ik hier geen kaas van heb gegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Misschien stel ik een rare vraag, maar waarom wil je in een geemuleerd OS een OS emuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
blaataaps schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:33:
Misschien stel ik een rare vraag, maar waarom wil je in een geemuleerd OS een OS emuleren?
Omdat ik in Ubuntu een kvm bestand kan openen, zonder te veel rompslomp, en geen zin heb om de installatie van mijn vista weg te halen, en te vervangen door ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
En waarom doet qemu op vista het niet? En waarom moet je verstand hebben van linux om qemu op vista te draaien (aldus je startpost?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
blaataaps schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:37:
En waarom doet qemu op vista het niet? En waarom moet je verstand hebben van linux om qemu op vista te draaien (aldus je startpost?)?
Als ik qemu open, dan krijg ik een zwart "dos" scherm, waar Redhat instaat, en daar heb ik echt geen kaas van gegeten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Wat heeft dat "dos" scherm met qemu op vista te maken, en wat doet je vermoeden dat dat er op qemu onder ubuntu anders uitziet? En staat er alleen maar "redhat" in dat scherm? Gek :)

[ Voor 17% gewijzigd door blaataaps op 26-06-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
http://www.softmania.sk/screenshots/qemu.jpg
dat is een screenshot hoe Qemu eruit hoort te zien, als hij xp opent.
ik krijg alleen maar een soort "dos" scherm voor m'n neus, waar ik commando's moet invoeren.
ik probeer dus ook Ubuntu KVM te gebruiken, zodat ik niet Qemu niet hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
DenTeD123 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:47:
http://www.softmania.sk/screenshots/qemu.jpg
dat is een screenshot hoe Qemu eruit hoort te zien, als hij xp opent.
Ubuntu UME is niet Windows XP en in dat screenshot zijn ze al in de installatie. Totaal niet te vergelijken situatie imo.
ik krijg alleen maar een soort "dos" scherm voor m'n neus, waar ik commando's moet invoeren.
Wanneer krijg je dat? Direct na het opstarten van Qemu of wanneer je de Ubuntu UME .kvm file probeert te starten in Qemu? Heb je de Qemu handleiding/help/getting started erbij gehaald? Als je een beetje googlet kom je vanzelf op tutorials en how-to's die je vertellen hoe dat moet.
ik probeer dus ook Ubuntu KVM te gebruiken, zodat ik niet Qemu niet hoef te gebruiken.
Ja, virtualisatie in virtualisatieomgeving gaat niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 26-06-2008 17:11 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Ik schijn dus een verkeerde versie van Qemu te hebben gebruikt. :S
Ik ben dus nu de wiki van Qemu aan het lezen http://translate.google.n...INDOWS%26hl%3Dnl%26sa%3DG

En die gecombineerde download aan het downen. Sluit dit topic maar, ik kom er denk wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Krijg je tegenwoordig geen engels meer op school? :? Het is toch wel heel ernstig als google beter engels kan dan jij.

Misschien is de nieuwe wubi een optie voor jou? Dat is een versie van Ubuntu die van je windows schijf draait, zo hoef je niet te partitioneren, maar heb je wel een niet-gevirtualiseerde versie van ubuntu. Wubi staat standaard op de 8.04 CD tegenwoordig, maar je kunt m ook downloaden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
smokalot schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:43:
Krijg je tegenwoordig geen engels meer op school? :? Het is toch wel heel ernstig als google beter engels kan dan jij.

Misschien is de nieuwe wubi een optie voor jou? Dat is een versie van Ubuntu die van je windows schijf draait, zo hoef je niet te partitioneren, maar heb je wel een niet-gevirtualiseerde versie van ubuntu. Wubi staat standaard op de 8.04 CD tegenwoordig, maar je kunt m ook downloaden.
tuurlijk wel :D maar mensen zijn lui tegenwoordig, tuurlijk heb ik de engels versie gelezen ;)
snap ook wel dat een image geen afbeelding is 8)7
Pagina: 1