Toon posts:

Sony Bravia menuutjes blijven lang in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sony bravia KDL-32D3000 gekocht.
het is een prima ding alleen vind ik dat de menuutjes wat lang in beeld blijven.
bijvoorbeeld, ik zet het volume wat hoger.... blijft vervolgens het volumemenuutje nog ongeveer 5 seconden in beeld... gezellig dwars door ondertitelingen heen.
kan ik ergens instellen dat die menuutjes metteen weer verdwijnen als de handling verricht is?

zou mooi zijn.

metteen ook nog een 2e probleem maar dat ligt misschien aan ziggo.
ik heb zo'n alphacrypt adapter met ziggo smartcard.
leuk 120 kanalen maar geen nederland 1, 2 en 3
moet ik ergens iets instellen?
of ligt het gewoon aan ziggo?

en ook zitten er een paar HD kanalen bij maar daar krijg ik alleen geluid terwijl deze tv HD-ready zou moeten zijn (1080i). ligt aan tv of ziggo?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 18:03
Wat voor decoder heb je voor de HD-Kanalen?

Als je namelijk gewoon de ingebouwde decoder gebruikt, of een standaard decoder, dan kan je daarmee geen HD ontvangen. Ook is er maar 1 HD ontvanger compatible met ziggo, namelijk de Samsung DCB-H360R.

HD4Life @ Full-HD

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je überhaupt een HD abbo bij Ziggo?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:08:
metteen ook nog een 2e probleem maar dat ligt misschien aan ziggo.
ik heb zo'n alphacrypt adapter met ziggo smartcard.
leuk 120 kanalen maar geen nederland 1, 2 en 3
moet ik ergens iets instellen?
of ligt het gewoon aan ziggo?
Dat ligt niet aan Ziggo, maar de Sony TV's hebben wat moeite met het scannen naar kanalen. Zie de andere Sony topics alhier voor meer informatie over deze problematiek. Bij het scannen naar kanalen is het aan te bevelen om de QuickScan methode te gebruiken en de juiste QuickScan parameters op te geven zoals die ook terug te vinden zijn in het startpakket dat bij de smartcard zat.
en ook zitten er een paar HD kanalen bij maar daar krijg ik alleen geluid terwijl deze tv HD-ready zou moeten zijn (1080i). ligt aan tv of ziggo?
De D3000 kan zelf geen digitale HDTV kanalen weergeven omdat de daarvoor benodigde MPEG chipset ontbreekt. Voor HDTV kanalen zal je dus een losse HDTV ontvanger moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
zeer bedankt voor de nuttige antwoorden.
die quickscan ga ik zeker doen!
ik heb geen HD pakket bij ziggo maar ik heb begrepen dat je de eerste maand het volledige pakket krijgt... maar zonder HDTV dus?
maargoed, ik kan het dus toch niet ontvangen met de sony tv dus boeie.
ik heb wel de film1, 2 en 3 kanalen en die zien er ook HD uit... maar dat is dus geen HD?\
vind het er wel strak uit zien!
ik zie ook nergens resolutie info bij de kanalen.

en is de vraag over de menuutjes die storend lang in beeld blijven... is daar nof iets aan te doen?

any tweakers in the house?? :)

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 17:30

Grannd

da Granndest

Ik heb een andere Bravia, De 26P3000 dacht ik.
Daar heb je rechtsboven van de ronde richtings- en selectietoets een knopje met een vierkantje en een i tje, als je op die drukt dan komt er nog een zooi informatie bij op je scherm maar nog eens drukken dan is alles weg, ook het volumebalkje.
Zo heb ik mezelf aangeleerd om na het veranderen van kanaal/volume ff snel 2 keer op dat knopje te drukken dan is alles weg van het beeld.

Verwijderd

Topicstarter
hee, da's inderdaad een handige workaround.
toch zou ik graag willen dat het vanzelf metteen verdwijnt.
dat zal toch ergens in te stellen moeten zijn
maar dan misschien onder een speciaal service menu ofzo
hoe kom je dan in het service gedeelte van de tv?

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Op mijn 32w4000 kan het zeker niet. Ik had de eerste dag meteen ff het menu doorgekeken en bij mij ze het er niet op. Maar ik vind het ook niet storend (heb nog niet echt opgelet of het bij mij ook 5 sec blijft staan, kan namelijk ook 3 zijn).
Het lijkt mij ook vrij sterk dat die functie erop zit. Sony zal die 5 seconde wel hebben bepaald aan de hand van een paar consumentenonderzoeken ofzo en dit zal de meest ideale tijd zijn.
Pagina: 1