Toon posts:

Z5500 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Logitecht z5500 in huis gehaald. Alleen nu wil ik dus m'n tv (evt optische uitgang), m'n xbox 360 (evt optische uitgang), m'n pc (evt optische uitgang) en m'n digitale receiver erop aansluiten(mag ook via tv, als het niet anders kan)(ook optisch). In de winkel kreeg ik te horen, dat als ik mijn xbox 360 op mijn tv aansloot en vervolgens een optisch kabeltje legde tussen m'n tv en m'n control center ik ook surround geluid van de 360 zou krijgen. Dit klopt ook wel als ik 'm op de PL Movie stand zet. Mijn eerste vraag is dus ook: is deze opstelling goed? Dan heb ik nog een vraag, scheelt het heel veel als ik mijn pc met een optische aansluiting aansluit (tov de 3 analoge kabels die ik er nu in heb, die gewoon het 5.1 geluid weergeven)? Ik hoop dat het allemaal nog een beetje helder is. En dat mensen mij verder kunnen helpen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

Shunt

Boe

Voor je PC naar Z-5500 is de gewoon 3 plugjes de beste optie aangezien je dan gewoon surround sound in je games hebt. Je kan ook een COAX plugje gebruiken via SPIF (meestal als je een creative sound card een mini mono jack) waar op je een Tulp naar Tulp plugje op zet naar de pod van de Z-5500

Voor je Xbox 360 optisch aansluiten aangezien je anders nooit ECHT surround geluid gaat krijgen. (die andere opties op de Z-5500 zijn fake surround ge up mixed van stereo.

Met je digitale ontvanger is het denk ik gewoon beter dat je het geluid digitaal naar de TV stuurt en dan van uit daar naar je Z-5500 het probleem is echter dat je waarschijnlijk geen 5.1 geluid hebt (niet dat je dat krijgt via tv of via je digitale ontvanger) je zal dus of stereo via de pc kunnen gebruiken en stereo van je pc.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat ik geen 5.1 geluid op mijn tv heb. Wat is dan de "pod"? Welke ingang moet ik dan gebruiken?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
ik weet niet hoeveel analoge ingangen je hebt, maar ik zou het zo doen (ervan uitgaande dat je meerdere analoge en digitale inputs hebt)
- xbox optisch naar z5500
- pc analoog naar z5500 (ivm games met eax etc)
- settop box via scart/hdmi naar tv (toch nog geen surround geluid van digitale zenders)
- analoog geluid van tv naar z5500 (voorkom je lipsync problemen mee etc)

ik denk dat je met "pod" bedoelt de digitale coaxiale ingang van je z5500, maar ik weet het niet zeker. manual geeft vast de oplossing.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

Shunt

Boe

de pod is het ding waar je alle aparatuur op aan sluit en je het volume op regelt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"