Ik heb een raar probleeem met Samba. Als een client (Windows XP home of pro) op een share inlogt dan is er de eerste minuten niks aan de hand, maar daarna gebeurt er iets geks. Als de een bestand probeert te plaatsen, te verwijderen of te wijzigen moet er daarna steevast op F5 worden gedrukt om de wijzigingen te kunnen zien.
Ik heb het probleem ondervonden met meerdere clients dus het lijkt me een probleem met de server zelf.
Ik heb de configuratie vervangen door eentje van een werkende server, maar dat mocht niet baten. Toen maar weer teruggeplaatst.
Dit is het enige wat ik in een log kan vinden:
Maar dat lijkt me ook weinig van doen hebben met dit probleem.
Ik heb met de vorige server het probleem ook al eens ondervonden geloof ik, maar géén idee wat ik daarmee gedaan heb toen. Op google vind ik ook meer over het probleem, maar de daar aangedragen oplossingen richten zich vooral op de client zelf en daar schiet ik niet al te veel mee op.
Ik heb m'n log level op 3 gezet, en dit krijg ik te zien bij het aanmaken van een nieuw bestand:
Ik heb het probleem ondervonden met meerdere clients dus het lijkt me een probleem met de server zelf.
Ik heb de configuratie vervangen door eentje van een werkende server, maar dat mocht niet baten. Toen maar weer teruggeplaatst.
Dit is het enige wat ik in een log kan vinden:
[2008/06/27 15:00:40, 0] printing/pcap.c:pcap_cache_reload(159) Unable to open printcap file /etc/printcap for read!
Maar dat lijkt me ook weinig van doen hebben met dit probleem.
Ik heb met de vorige server het probleem ook al eens ondervonden geloof ik, maar géén idee wat ik daarmee gedaan heb toen. Op google vind ik ook meer over het probleem, maar de daar aangedragen oplossingen richten zich vooral op de client zelf en daar schiet ik niet al te veel mee op.
Ik heb m'n log level op 3 gezet, en dit krijg ik te zien bij het aanmaken van een nieuw bestand:
bbbserver:/etc/samba# tail /var/log/samba/log.willem-aart -f | grep Nieuw dfs_redirect: Not redirecting bbbserver/willem-aart/Nieuw - Tekstdocument.txt. dfs_redirect: Path converted to non-dfs path Nieuw - Tekstdocument.txt unix_mode(Nieuw - Tekstdocument.txt) returning 0700 willem-aart opened file Nieuw - Tekstdocument.txt read=Yes write=Yes (numopen=2) linux_set_kernel_oplock: got kernel oplock on file Nieuw - Tekstdocument.txt, dev = 801, inode = 8945682, file_id = 16 call_trans2qfilepathinfo Nieuw - Tekstdocument.txt (fnum = 8602) level=1006 call=7 total_data=0 call_trans2qfilepathinfo Nieuw - Tekstdocument.txt (fnum = 8602) level=1004 call=7 total_data=0 dfs_redirect: Not redirecting bbbserver/willem-aart/Nieuw - Tekstdocument.txt. dfs_redirect: Path converted to non-dfs path Nieuw - Tekstdocument.txt
[ Voor 30% gewijzigd door mcdronkz op 26-06-2008 15:46 . Reden: meer informatie toegevoegd ]