Toon posts:

[Intel iMac 2G, Leopard] Visuele fouten Dock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://photo40.nl/images/dock.png

Iemand hier ook last van? Iemand een oplossing?

De achtergrond van de Dock verdwijnt en de iconen en tekst bij Stacks verdwijnen.

Intel iMac 2G 24"
MacOS X 10.5.3
2.4 GHz Intel Core 2 Duo
ATI Radeon HD2600

Alle updates zijn geïnstalleerd. Het probleem komt voor nadat het systeem in de sluimerstand geweest is. Het komt al voor sinds ik m'n iMac heb. Sinds 10.5.0.

Verwijderd

Ziet er eigenlijk wel vet uit, lijkt me dat je gewoon een andere skin op je Dock.app heb zitten ? Dit ook gezien een rood iTunes icon en de driehoekjes als notifiër

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:30:
Ziet er eigenlijk wel vet uit, lijkt me dat je gewoon een andere skin op je Dock.app heb zitten ? Dit ook gezien een rood iTunes icon en de driehoekjes als notifiër
Er zit inderdaad een andere skin op m'n Dock.app.

"De achtergrond van de Dock verdwijnt en de iconen en tekst bij Stacks verdwijnen."

Normaal ziet mijn dock er alsvolgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://photo40.nl/images/dockgoed.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 16:04 ]

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Probeer je dock eens te herstarten door via Activiteitenweergave het proces Dock te stoppen of het volgende in de Terminal in te voeren:

killall Dock

Ben benieuwd, meestal helpt dat wel namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Nee, "killall Dock" is niet de oplossing.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb dit probleem ook af en toe als m'n iMac wakker wordt uit sleep-mode (misschien 1 op de 50 keer ofzo). Ik heb geen manier gevonden om het op te lossen, behalve rebooten.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 20:48
Ik heb exact dezelfde machine, en exact hetzelfde probleem gehad, nadat ie uit speelmode kwam.
Alleen een reboot verhielp het probleem, maar sinds 10.5.3 heb ik er geen last meer van gehad.

Zodra je iMac uit speelmode komt moet 'ie sommige dingen nog even refreshen, kijk maar naar airport connection en klokje, als ik wachtte (lees: tobo/muis niet aanraakte) tot dat in orde was (±5sec) ging het dock niet raar doen.
Dit is natuurlijk geen geweldige oplossing, maar als je zelden reboot en niet met zo'n gaar dock wil zitten is het misschien toch iets om op te letten.

Verwijderd

Topicstarter
MickyHendrix schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:36:
Zodra je iMac uit speelmode komt moet 'ie sommige dingen nog even refreshen, kijk maar naar airport connection en klokje, als ik wachtte (lees: tobo/muis niet aanraakte) tot dat in orde was (±5sec) ging het dock niet raar doen.
Dit is natuurlijk geen geweldige oplossing, maar als je zelden reboot en niet met zo'n gaar dock wil zitten is het misschien toch iets om op te letten.
Helaas is dat voor mij niet de oplossing. Het dock blijft raar doen.

Iemand suggesties?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
De Dock.app vervangen door de Dock.app van de Leopard dvd (met behulp van Pacifist)? Of de Dock.app middels Time Machine terughalen (ik weet niet of dat kan)?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Het ligt niet aan je skin, ik heb dit ook wel eens. Met name als hij in Frontrow (via de afstandsbediening) in slaap gaat, heb ik het idee. Dock.app terugzetten gaat dus geen zin hebben, en dat 5 seconden niets doen werkt ook niet. Ook ik heb helaas geen oplossing gevonden behalve uitloggen (de snellere variant van rebooten :P)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1