Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-08 19:10
Ik ben al een aantal weken op onderzoek uit. Verschil Plasma/LCD, HD-Ready/Full HD etc. Om een keus te maken voor een nieuwe tv. Het aanbod is groot en onoverzichtelijk (tv's met eigenlijk allemaal wel dezelfde features). Om de boel te sorteren heb ik een aantal eisen aan mijzelf gesteld:
  • Budget: Max 1700euro (Maar dan moet hij wel heel goed zijn, liefst rond de 1200)
  • Beelddiagonaal: min 42"
  • Soort: Liefst Plasma, maar dat is afhankelijk van de prijs
  • Full HD
  • Mooie Panel (Samsung/LG vind ik persoonlijk de mooisten)
  • Minstens 2x HDMI (pc en PS3) en 2x Scart (DVD en Digtenne)
Ik heb geen IDEAL of creditcard. Ik betaal het liefst via bank overschrift of paypal. Daarnaast kan ik de tv niet ophalen, en moet hij gebracht worden.

Wat ga ik ermee doen:
  • Ik kijk elke dag tijdens het eten een serie of film, via mijn pc naar de tv. DivX
  • PS3
  • Digitenne van KPN
In de toekomst zal ik wat vaker blueray kijken en misschien dat ik overstap naar Digitale televisie van UPC.

Ik kwam tijdens me onderzoek op een (naar mijn mening) een goede website met reviews van de verschillende schermen, regelmatig geupdate met een ranking.
www.hetbesteproduct.nl

Daar stond de Samsung PS-50P96FD op nummer 5. €1589,- voor een fullhd 50"!
samsung site
handleiding
Technische specificaties
- FULL-HD
- Diagonaal: 127 cm
- Resolutie: 1920 x 1080
- Helderheid: 1000 cd/m2
- Contrast: 10000:1
- Teletekst: 1000 pagina's
- Kijkhoek: 175 graden
- Kleuren: 68,7 miljard
- Schaduwgradaties: 4096
- Stilstaand beeld
- Sleeptimer
- Beeld in beeld: 1 tuner
- Energiebesparingsstand
- Automatische zenderinstallatie
- 1080p / 24 frames per second compatible
- Ultra Filter Bright
- Silhouette Editor
- Movie Plus
- DNIe™
- Movie Modus
- Game Modus
- Automatische helderheidsinstelling
- Lichtsensor
- Digitale ruisonderdrukking
- Cinema Progressive Scan
- Digitale 3d-combfilter
- Muziekvermogen : 2 x 10 watt (rms)
- SRS TruSurround XT
- Stroomverbruik : 520 watt

Aansluitingen:
- 3 x HDMI-aansluiting
- 1 x PC-aansluiting
- 2 x scart-aansluiting
- Componenten-aansluiting
- S-vhs-aansluiting
- Composite-aansluiting
- Koptelefoon-aanluiting

Negatieve aspecten van deze tv zijn audio vermogen en een klein beetje blur bij hoge snelheid. Het 1e is geen probleem omdat hij wordt aangesloten op een externe versterker.

Nu mijn vragen:

1) Welke resolutie heeft het
Er is onduidelijkheid over de resolutie. De ene website zegt FULL HD(Samsung), de ander HD Ready 1080i(Tweakers), en dan is het weer 1080p(Verschillende webshops). Wat is het nu precies? Ik had begrepen dat FULL HD hetzelfde is als HD Ready 1080i. De pricewatch zegt dat het geen full HD is, maar dit kan een fout zijn. De handleiding van de tv zegt niets over hd ready of fullhd, alleen een lijst met ondersteunde resoluties.

2) Versterker
Zit hier een analoge tv versterker op zoals die van philips pixel plus 2 HD. Die analoog beeld versterkt zodat het minder blokkerig overkomt?

3) De grootte
Mijn woning is maar small, 5m breed. Met de bank en de tv meubel tussen zal ik ongeveer max 3m vanaf zitten. Ik zag in tabellen op hetbesteproduct.nl dat 3m te weinig is voor een 50" (je moest minstena 3.65 tot 4.80 meter ervan af zitten). Voor 3m stond er dat ik max voor een 42" moet gaan. Moet ik dit met een korreltje zout zien of zakt de kijkervaring enorm omdat de ogen het niet kunnen verwerken, grote pixels oid? Een 42" Full HD zit rond de 1100-1200 euro, 40" voor 900euro. 8" meer voor een 300 euro extra, wel of niet waard? Ik kan dit niet objectief bekijken. Ik ben een man en als mannen horen van groter beter sterker dikker mooier dan is het JAAAAAAH (Javier guzman ;). Dus is dit niet een beetje overkill?

4) Werkelijke verschill FullHD en HD ready
Er zit me daarnaast nog iets dwars. Het werkelijke verschil tussen Full-HD en HD-Ready. Technisch gezien ken ik nu het verschil. Maar wat ik niet snap, ik stap regelmatig de Scheer en foppen in en daar staat een 50" LG HD-Ready voor 1200 met UPC digital kastje eronder. En daar zenden ze dan National Geographic HD uit. Maar het ziet er ontzettend scherp uit, hetzelfde met de blueray demo die ze afspelen, en ik denk dan bij mezelf, afgaande van alle informatie die ik heb gelezen, "huh 50" en HD-Ready, dat kan toch nooit scherp zijn, 720 beeldlijnen verspreid over 50".." Maar toch is het ontzettend scherp. Is dit de kwaliteit die je kan verwachten of zit er foefje achter? Ik lees namelijk overal dat boven de 40-42" Je gewoon voor FullHD moet gaan vanwege diagonaal/beeldlijnen verhouding. Kan ik dan niet beter 300euro besparen en voor 50" HD-Ready gaan als HD beeld zo goed eruit ziet op een HD-Ready.

5 Webshop of Fysiek
Verder zit er een addertje onder het gras bij die samsung. De shop waar hij het goedkoopst is, is Redcoon voor 1589,-. Een webshop overladen met negatieve feedback ondanks hun scherpe prijzen. Vooral in de levertijd zit de knel.

Een andere shop die de samsung aanbied is pixmania 1699,-
Andere shops zitten op 2000+ via tweakers pricewatch. Via kieskeurig kom ik nog een paar shops tegen, zoals kijkshop voor €1869,- Dat is €280,- meer (Ver over mijn budget heen dus). Maar dit is in ieder geval wel een shop met een goede reputatie. In principe maakt me wachttijd niet uit, 2-3weken kan ik wel overbruggen (al zou ik het heel graag binnen een week willen voor mijn eigen gemoedsrust). Maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat ik de tv krijg, in nieuwstaat, niets stuk, en geen ouwehoerderij met mijn geld (Dat het nooit is aangekomen). En wat ik heb begrepen is dat Redcoon en Pixmania allebei ontzettend sloom zijn en slechte aftersales geven.

Goede Alternatieven lijken mij:
42" Full HD
Aanbieding bij Expert deze week: Phillips 42PFL7962D €1195,-
Voordelen zijn dat je terecht kan bij een fysieke winkel en gelijk binnen hebt, tegen minimale meerprijs webshop. En niet te vergeten een goede tweakers review.

50" HD Ready
LG 50PG3000//LG 50PG6000 bij scheer en foppe voor 1299
Samsung ps 50c91h bij de scheer en foppe voor 1200

Gewoon puur om het feit dat ik ze heb gezien in winkel, en zo kan ophalen. Nadeel is de meerprijs, beperkte selectie en dat ze met instellingen van tv ouwehoeren om goedkope tv;s bagger eruit te laten zien.

Dus kortom:
1) Is de Samsung 50" nu wel of geen Full HD

2) Wordt bij de samsung 50" analoge signaal nogmaals versterkt zoals bij de phillips pixel plus 2 hd techniek.

3) 50" of toch 42" ivm kijkafstand

4) HD-Full of toch HD ready ivm toch geen verschil op een PS3, blueray en digitenne

5) Als de Samsung geen Full HD is en/of 50" gewoon teveel is, wordt het denk het de phillips 42" bij de expert, maar daar las ik ook in uit dat het geen "echte" full hd is.

Pixmania/Redcoon (cheapest) versus fysieke winkel (kijkshop) tegen meerprijs van 280 euro.

Kleine sidenote
In een artikel op tweakers wordt er gezegt dat plasma niet meer de toekomst is, en non stop over de opeens superieure LCD gesproken, terwijl iedereen(lees tweakers, andere forumgangers, hardware sites etc) eigenlijk vol lof is over de plasma's, de plasma's kwamen in eerdere tests op tweakers en andere websites het beste uit de test. Ik begrijp dit niet helemaal, maar belangrijker is de vraag wat voor invloed heeft dat als je nu een plasma scherm koopt?

Verder zijn ervaringen, andere winkels en alternatieve tv's welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Even een update. Ik ben gister Expert binnen gewandeld en daar stonden 2 panasonics, de 1 Full HD en de ander HD ready, met beide dezelfde demo erin. Verder dezelfde features (100Htz, panel, eco standen etc). En er was geen verschil in beeldkwaliteit te ontdekken. Ik heb de verkoper hierna gevraagd.

wat blijkt, de demo die ze draaien zijn maar 720 beeldlijnen. Het kwam er kortom gewoon op neer dat de demo eigenlijk van mindere kwaliteit is dan wat de full hd aan zou kunnen (1080 beeldlijnen). Het zag er ontzettend scherp uit. Dan ben ik wel benieuwd naar de 1080 beeldlijnen demo, die zou dan 4-5x scherper moeten zijn.

De expert had helaas de aanbieding van die 42" phillips niet aanstaan. Wat me wel opviel is dat de Full HD tv's die een anologe zender uitzonden, minder korreliger waren dan de HD ready versies. Alles wat meer uitgesmooth en de ene tv deed dit beter dan die ander, sommige waren te gladgestreken waarbij de scherpheid van randen verloren ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jareish schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:42:
Dan ben ik wel benieuwd naar de 1080 beeldlijnen demo, die zou dan 4-5x scherper moeten zijn.
Juist, 1080p heeft iets meer dan 2 keer zoveel pixels en toch is het 4-5x scherper? Nooit op verhaaltjes afgaan, je moet het gewoon met je eigen ogen zien (persoonlijk vind ik het verschil te verwaarlozen, de extra kosten voor 1080p kan je beter stoppen in een beter contrast, zwartwaarde en kleuren. Resolutie is bij lange na niet de belangrijkste factor in beeldkwaliteit). Heb je trouwens al in het Samsung topic hier op GoT gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Juist, 1080p heeft iets meer dan 2 keer zoveel pixels en toch is het 4-5x scherper? Nooit op verhaaltjes afgaan, je moet het gewoon met je eigen ogen zien (persoonlijk vind ik het verschil te verwaarlozen, de extra kosten voor 1080p kan je beter stoppen in een beter contrast, zwartwaarde en kleuren. Resolutie is bij lange na niet de belangrijkste factor in beeldkwaliteit). Heb je trouwens al in het Samsung topic hier op GoT gekeken?
Sorrie 2.25 keer meer. Ik heb een verkeerde berekening gemaakt. Ik heb een search gedaan naar het model, kon eigenlijk vrijwel niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
En wat vind je van de Samsung PS50A550?

50" plasma Full HD

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-PN50A550T.jpg

Goedkoopste prijs via kieskeurig is € 1559,- http://www.koopgoedwinkel...info.php?products_id=3066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
baldbelow schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:49:
En wat vind je van de Samsung PS50A550?

50" plasma Full HD

[afbeelding]

Goedkoopste prijs via kieskeurig is € 1559,- http://www.koopgoedwinkel...info.php?products_id=3066
Lijkt mij ook een mooie, maar wat is het verschil? Behalve contrast zag ik niet veel verschil en wat zijn je ervaringen bij koopgoedwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Jareish schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 08:00:
Lijkt mij ook een mooie, maar wat is het verschil? Behalve contrast zag ik niet veel verschil en wat zijn je ervaringen bij koopgoedwinkel?
Het 550 model is het laatste nieuwe model en heeft een hogere helderheid en contrast dan de 50P96FD. Heb verder geen ervaring met koopgoedwinkel, ik heb gewoon de goedkoopste aanbieder neergezet, zie wel dat ze gratis verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik wil binnenkort ook de 50P96FD aanschaffen. Elke site die hem gereviewed heeft is enorm onder de indruk van de beeldkwaliteit. Een collega van mij heeft hem pas geleden al aangeschaft, maar die heb ik nog niet kunnen aanschouwen in levende lijve, binnenkort even doen. Is tegen de P7xx serie van Panasonic gezet en de Samsung is als winnaar gekozen. Hoe het zit met de P8xx serie is nog onbekend. Dit zou dan een goede concurrent zijn. Ik heb nu een HD-ready plasma van 107cm en ga dus voor een 127cm Full-HD.

Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding in elk geval erg goed voor een 127cm full-HD plasma.

Obi heeft deze TV ook en misschien kan hij nog wat ervaringen toevoegen over deze TV.

Hier nog wat reviews:
http://www.trustedreviews...50P96FD-50in-Plasma-TV/p1
http://www.techradar.com/.../ps-50p96fd-119868/review
http://www.testfreaks.com/televisions/samsung-ps-50p96fd/
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/1457
http://www.otest.co.uk/te...ng-ps-50p96fd-112557.html

De TV is overigens gewoon Full-HD.

[ Voor 26% gewijzigd door Smarron op 19-07-2008 15:00 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een huiskamer van 7x6 meter. Heb twee jaar een 32" Samsung gehad en stonk vorige maand in de 42" Full HD aanbieding van 1dayfly. Wat een monsterlijk ding was dat zeg. Veel en veel en veel te groot. Nu zag ie er ook extra lomp uit door een 5 cm brede matzwarte rand om het scherm.

Vorige week de 42" overgedaan aan een collega en een mooie witte Samsung 32" gehaald. Ben zeer happy.

Overigens heb ik al 2 aankopen gedaan bij Redcoon, levertijd (omdat het uit Duitsland komt) is niet denderend, reken op 1 tot 2 weken, maar ze zijn wel goedkoop en de service is prima (bij retourname of RMA wordt je apparaat gratis opgehaald).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Heb zelf de ps50a550 en een vriend van me de ps50p96fd, vind de a550 een mooier plaatje geven.
Ik heb ook aardig wat onderzoek/vergelijkingen gedaan en heb deze tv sinds 21-5 dit jaar.

Voor meer info over dit toestel: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=751532

Aantal belangerijke punten:

Samsung ondersteunt geen 24p zoals de panasonic en de pioneers (veelvoud van 24Hz)
Sinds een kleine week een fw update uit voor de ps50a5XX die het blur/focus probleem oplost.

Voor de prijs van een ps50a55x is er geen beter full hd plasma alternatief, voor ongeveer 500 euro meer heb je een pana, beeld kwaliteit ongeveer gelijk aan de samsung maar wel 24p. (vind design van pana niet mooi en samsung vele malen mooier)

En voor het dubbele en nog iets meer ;) de absolute top een pio lx5090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Hmm, er is zojuist een nieuwe serie aangekondigd: nieuws: Samsung kondigt nieuwe serie plasma-tv's aan

En hier trouwens nog een mooie review over de Samsung PN50A650 vs. de Panasonic TH-50PZ85:

http://www.plasmatvbuying...-vs-samsung-pn50a650.html

De Samsung wordt beter getest!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 26-08 00:42
Smarron schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:15:
De Samsung wordt beter getest!
Maar liefst 2,7 punten van de 100 beter! Qua zwartwaarde, brightness (kun je omlaag schroeven indien gewenst), stroomverbruik en anti-glare wint de Panny. Niettemin zijn ze schijnbaar heel erg aan elkaar gewaagd.

maar even de andere dingen:
iDeal kun je gewoon mee betalen als je internetbankieren hebt van een NL bankrekening.

En Digitenne zou ik helemaal niet nemen maar meteen UPC digitale tv pakken!
Zeker met een 50 inch tv. Hier op het werk staat een 42" Aurea die Digitenne uit de lucht plukt en het beeld is echt dramatisch slecht. Zoveel MPEG artefacten door de hoge compressie dat het echt niet meer prettig kijkt. Met digitale kabeltv (SD) heb je een hogere bitrate wat resulteert in beter beeld.
Het verschil ga je zeker zien.

Vraag 2: Alles wordt digitaal verwerkt.
Vraag 3: Hoe dichter je op de tv zit hoe hoger de resolutie moet zijn. 50" is fors. Het is handig als je er wel ver genoeg vanaf zit zodat je het beeld in 1 oogopslag kunt zien, anders wordt lang kijken vaak vermoeiend. Gewoon testen in de winkel.
Vraag 4: kijkafstand, kijkafstand. Ja, 1080p is scherper als 720p op hetzelfde tv-formaat, alleen merk je dat alleen als je er dicht genoeg op zit.
Vraag 5: Winkel naar gelang je voorkeur. Webshop is goedkoper, maar levertijd wordt vaak niet echt gegarandeerd. Maar hetzelfde geldt ook voor bv een mediamarkt. Hoevaak staan daar dingen in de folder die achteraf nauwelijks leverbaar zijn? Mijn tv heb ik vorig jaar ook via een webshop besteld. 2 weken gewacht en hij werdt netjes thuis afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash3d schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:34:
Heb zelf de ps50a550 en een vriend van me de ps50p96fd, vind de a550 een mooier plaatje geven.
Ik heb ook aardig wat onderzoek/vergelijkingen gedaan en heb deze tv sinds 21-5 dit jaar.
Klopt het dat de a550 geen 100 hz is? En zo ja, waarom dan niet opteren voor de goedkopere a450 die wel 100 hz is. Die a450 heeft dan wel geen full hd (is gewoon hd ready), maar dat verschil is volgens sommigen toch minimaal en anderzijds spaar je geld uit en heb je gewoon een 100 hz tv! Niet?
Pagina: 1