Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Na opstarten laden programma's langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik had deze Toshiba laptop gekocht als een simpele "huis, tuin en keuken" laptop. Aangezien die dus echt alleen bedoeld was voor internet, email, tekstverwerken e.d. is ben ik wel van plan hem de komende 3-4 jaar minstens te gebruiken. Daarom dacht ik dat het wel slim was om dan eindelijk maar eens over te stappen naar Vista. Ik heb echter nog nooit echt zelf met Vista gewerkt...

Mijn probleem is dat, nadat je bent ingelogd en op de desktop bent beland, het lijkt alsof de laptop niets doet terwijl die naar internet aan het zoeken ben. Zo zie je gelijk 3 icoontjes rechts onderin (omdat ik heb aangezet dat die worden weergegeven); geluid, internet en batterij. Zodra het kruisje van het internet icoontje verdwijnt, en er dus een verbinding is gemaakt, wordt spontaan de Sidebar, het antivirus programma en de Toshiba drivers geladen. Dit gebeurd echt allemaal binnen een seconden of 2. Echter duurt het vaak een halve minuut voordat er internet verbinding is gemaakt, en in die halve minuut gebeurd dus niets. Heel zelden wordt er snel internet verbinding gemaakt en *toevallig* laad dan de rest van de applicaties gelijk heel snel. Dit versterkt alleen mijn vermoeden dat er ergens is ingesteld dat Vista wacht met andere programmas laden totdat er een internet verbinding is gemaakt.
Ik heb exact dezelfde programma's enzo op mijn andere laptop staan, daar draait XP op, en daar heb ik dus niet dit probleem.

edit: Ik gebruik deze gelegenheid gelijk voor een andere vraag. Ik wilde de "my documents" map verplaatsen van de, in dit geval, C: naar de E: schijf. Na wat googlen bleek je dit in Vista simpelweg te kunnen doen door bij de eigenschappen van de documenten/muziek/afbeeldingen/contactpersonen/etc mappen de bron te veranderen van C:/blabla/gebruikersnaam/afbeeldingen(oid) naar E:/mapnaarkeuze/afbeeldingen. Dit leek goed te werken, aangezien ik nu vanaf de [mijn gebruikersnaam]-map kon komen in de documents, afbeeldingen en muziek map etc in mijn andere schijf. Echter blijkt nu dat favorieten, contactpersonen, etc, nog steeds in C:/blabla/gebruikersnaam/ worden opgeslagen, waardoor ik dus in de [mijn gebruikersnaam]-map bijvoorbeeld twee "Favorieten" mappen zie staan, eentje op de C: en eentje op de E: schijf. Weet iemand hoe je dat kan oplossen?

[ Voor 22% gewijzigd door Mag op 26-06-2008 14:34 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
over je edit: Dan moet je de pop-ups en meldingen goed lezen. Op het tabje waar je je document locatie aanpast staat ook een knop met Move (of Verplaats of whatever) met de melding dat het geadviseerd wordt om je folder te moven en niet alleen een nieuwe locatie te kiezen, omdat anders je map 2x wordt weergegeven.

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
bigbeng schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:40:
over je edit: Dan moet je de pop-ups en meldingen goed lezen. Op het tabje waar je je document locatie aanpast staat ook een knop met Move (of Verplaats of whatever) met de melding dat het geadviseerd wordt om je folder te moven en niet alleen een nieuwe locatie te kiezen, omdat anders je map 2x wordt weergegeven.
Ja dat heb ik ook gedaan. Dus toen had ik alleen mappen op mijn nieuwe schijf. Maar bepaalde applicaties blijken nog steeds dingen te zetten op de oude locatie, en maken daardoor gewoon een nieuwe map aan, waardoor ik van sommige mappen er weer 2 heb.