Help ? Port forwarding probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262974

Topicstarter
Dag Got, ik heb een probleem met een gigaset sx551 kpn experiabox. Ik probeer een deticated gameserver te hoste op mijn pc. ik heb hier port 3979 voor nodig. deze heb ik netjes udp en tcp geforward vanuit modem naar local ip 192.168.2.2 (pc waar ik op host) het lastige is dat ik nu wel de serrver in de game' s server lijst zie verschijnen. maar wanneer ik probeer te connecte geeft hij aan dat hij geen antwoord krijgt van de server.
uitzondering is wel dat als ik van mijn pc een dmz maak dat hij wel werkt.(wat ik natuurlijk niet echt fijn vind ivm veiligheid) ik verwacht dus dat ik iets fout doe met het port forwarde ? ?? iemand ideeen ?
M1f

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 262974 op 26-06-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Heb je een statisch of vast IP adres ingesteld voor je PC?
Dit zou de reden wel eens kunnen zijn...
Met portforwarding werkt mijn eigen routertje alleen als ik een vast IP adres ingeef...

Test je de verbinding vanuit je eigen netwerk of test je dit van buiten af (bij een vriendje of zo)?

[ Voor 21% gewijzigd door AKA_ACE op 26-06-2008 13:30 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262974

Topicstarter
ik test dit op mijn eigen pc , dus zet een deticated op en verbind daarnaast zelf met de deticated. Het ip is wel dynamisch maar altijd hetzelfde namelijk 192.168.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het probleem is dan waarschijnlijk dat je van "binnen" niet kan verbinden met het externe IP adres dat de rendez-vous server teruggeeft voor jouw server. Dit staat overigens ook duidelijk in Het Grote Poortmappingsverhaal ...

offtopic:
Het is trouwens "dedicated"

[ Voor 52% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-06-2008 15:34 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."