[IE6/PNGFiX] Veroorzaakt vreemde zwarte noise in afbeelding

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
We gebruiken een PNG Fix voor IE < 7. Dit is een .htc file, "pngfix.htc". We hebben dan iets als:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
div#header ul li a img
{
    behavior: url(pngfix.htc);
}

Dit werkt in mijn Windows XP SP2 + IE 6 SP2 virtual machine. De vieze grijze randen om de PNG zijn weg en ik zie een "mooie" transparante PNG.

Bij iemand anders, die precies dezelfde versie van IE 6 heeft, ziet het er echter iets anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/3371/zwarterandenprobleempngtf8.jpg

Vieze zwarte opvulling er in. En dan nog niet eens helemaal, want dat zou op z'n minst nog iets verklaren, maar random door het deel van het plaatje dat eigenlijk transparant moest zijn.

Ik heb de versies gecheckt en ze komen exact overeen.

De versie is 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.070227-2254, inclusief update SP2.
Copyright 1995-2004 (ik weet niet of dat er verder nog toe doet).

Iemand anders heeft op het werk op een "normale" IE 6 die dus echt werkt en niet via een virtual machine en ook daar werkt het gewoon.

Mijn vraag is dus of iemand weet waardoor deze zwarte... rommel in het plaatje komt. Ik kan het op geen enkele wijze verklaren. :?

Het plaatje is overigens wat vaag, dat komt omdat de maker van de screenshot het had geplakt in Word en ik het daarna weer heb uitvergroot naar ware grootte. Dat is dus verder ook niet het probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 26-06-2008 12:52 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er niet iets raars met de plaatjes zelf, verkeerd gesaved of zo?
Heb je het ook als je dit plaatje invoegt?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

De IE6 versie waar dit probleem zich voordoet draait ook in een Virtual Machine?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik denk dat als je de betreffende PNG lokaal met Irfanview opent, je ook wel dit ziet.
Tenminste ik heb gisteren nog PNG's hier zitten bekijken met Irfanview 3.97 en die ondersteunt PNG nog niet helemaal lekker, waardoor hij de overloop van opaque naar transparant zwart maakt. Krijg je ook van die rare vierkante vlakken van.

Zelf gebruik ik altijd een javascriptje... eigenlijk al twee jaar nu. En dat werkt altijd goed op IMG's, niet op background-images. Misschien gebruikt die wel dezelfde code als in de htc file hoor... maar die zou ik toch zeker even checken:
http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngtestfixed.htm

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Blaise schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:53:
Is er niet iets raars met de plaatjes zelf, verkeerd gesaved of zo?
Heb je het ook als je dit plaatje invoegt?
Ik kan dat niet zomaar testen, het is bij iemand anders op de PC en die man weet er niet zo veel van als wij zeg maar. :+ Hem steeds lastigvallen met tests is dus niet de bedoeling.
TeeDee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:56:
De IE6 versie waar dit probleem zich voordoet draait ook in een Virtual Machine?
Nee, die draait niet in een virtual machine, maar is gewoon een echte Internet Explorer 6 op een normaal systeem geïnstalleerd zeg maar.
De virtual machine die ik draai is de... hoe heet het, IE 6 readiness virtual machine of zoiets van Microsoft. Die je gratis kan downloaden en waar dan IE 6 op Windows XP SP2 geïnstalleerd staat.
Dark Blue schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:36:
Ik denk dat als je de betreffende PNG lokaal met Irfanview opent, je ook wel dit ziet.
Tenminste ik heb gisteren nog PNG's hier zitten bekijken met Irfanview 3.97 en die ondersteunt PNG nog niet helemaal lekker, waardoor hij de overloop van opaque naar transparant zwart maakt. Krijg je ook van die rare vierkante vlakken van.

Zelf gebruik ik altijd een javascriptje... eigenlijk al twee jaar nu. En dat werkt altijd goed op IMG's, niet op background-images. Misschien gebruikt die wel dezelfde code als in de htc file hoor... maar die zou ik toch zeker even checken:
http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngtestfixed.htm
Dit zou het goed kunnen zijn. We gaan vanmiddag nog eens wat stoeien met de instellingen en zo (ik ben hier de programmeur, de designer doet het gepiel met plaatjes :+).

Ik gebruik overigens pngfix.htc, een die volgens mij redelijk brak in elkaar zit. Ik moest zelf nog de hoogte en breedte goed zetten voordat het eindelijk fatsoenlijk werkte, ik weet niet of jou dat iets zegt?

Ik zal in ieder geval de URL die je net gaf eens proberen, misschien maakt dat het verschil.

Wat blijft IE toch ook een brakke browser zeg :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Volgens mij werkt dat .htc bestand voor de png-fix in Internet Explorer 6, met activex, als die persoon dat uitgeschakeld heeft in zijn browser, dan gaat het dus niet goed.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:37

BCC

Jup, en op 99% van de bedrijfsomgevingen werkt je site dus ook niet goed :(

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 11:07
een htc is alleen voor luie mensen :P

Maak gewoon een IE6-stylesheet aan met de alphaimageloader.

Homey — Critics are those without skills to create.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:12

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Heeft die persoon toevallig zijn beeldscherm tekengrootte op 120dpi staan in plaats van 96dpi? Ik ben dit probleem ook eerder tegengekomen (zwarte randen om de png's op IE6) en de dpi instelling zorgde toen voor dit probleem.
Pagina: 1