Toon posts:

pc samenstellen ( Help )

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

Verwijderd

Topicstarter
goededag allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een pc samenstellen.
Ben de laatste tijd echter een beetje uit de pc componenten en weet momenteel niet zo naar welke merken enzo je het beste kan kijken.

als kast was ik van plan een big tower van Lian Li te pakken dit voornamelijk door de dikkere behuizing zodat het geluid beter wordt geblokt.

ik ben nu nog op zoek naar:

videokaart
moederbord
processor
werkgeheugen
dvd speler + dvd brander
harddisk

ik speel regelmatig een spel dus ben opzoek naar een samenstelling die wel een beetje games kan trekken.

budget is rond de 1000 euro. -160 euro voor de kast (840 euro over)

bedankt voor uw tijd en voor het meedenken

mvg

Dragie

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kijk eens naar de Best Buy Guide :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 11:57

William/Ax3

We are Starstuff

Het is niet de bedoeling dat wij dit voor je gaan samenstellen we zijn geen helpdesk. Zie onder andere:

Wat is er nu anders in CSL?

En neem de best buy guides eens door:
http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik al bij gekeken maar die hebben allemaal dual core processoren en tegenwooridg komt quadcore toch al helemaal in. die processoren zijn ook al rond de 160 euro

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je weet niet wat je wel moet hebben, maar je weet wel wat je niet wil hebben?

Die Best Buy Guides zijn door tientallen mensen samengesteld, en het Quadcore-element is weldegelijk ter sprake gekomen. Quadcores worden steeds goedkoper, check. Heb je er wat aan, met huis-tuin-en-keukengebruik? Nee! Als je wil weten waarom niet, moet je je daar eerst maar eens over inlezen.

Ergo: staar je niet blind op het aantal cores (marketingtechnisch de nieuwe Gigahertz), maar laat je leiden door mensen die er verstand van hebben. Die hebben namelijk, speciaal voor mensen als jij, een Best Buy Guide samengesteld.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 26-06-2008 12:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 11:57

William/Ax3

We are Starstuff

Het staat je vrij om zelf toch onderdelen anders te kiezen vanwege je eigen redenen? Daar heb je ons niet voor nodig. Het is niet de bedoeling dat wij een samenstelling voor jou maken. Lees de best guide guides en overweeg zelf wat je wel en niet neemt. Je kan zat informatie vinden in de guides waarom er voor dat onderdeel is gekozen.

[ Voor 14% gewijzigd door William/Ax3 op 26-06-2008 12:46 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-01 23:32
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:39:
daar had ik al bij gekeken maar die hebben allemaal dual core processoren en tegenwooridg komt quadcore toch al helemaal in. die processoren zijn ook al rond de 160 euro
Als je bedoelt dat je budget en je wensen niet helemaal op elkaar aansluiten zul je wellicht een van de twee moeten aanpassen ;-)

Ik denk dat je het beste niet naar de nieuwste BBG kunt kijken; daar heeft het gamesysteem een budget van 2000 euro. De configuratie uit de een-na-laatste BBG zou ook nog moeten voldoen en is inmiddels een stukje goedkoper geworden. Schrap uit die configuratie de dingen die je niet nodig hebt (kast, monitor, boxen, muis, toetsenbord, headset) en kijk eens waar je dan op uitkomt. Daarna wordt het kijken waar je op wilt/kunt bezuinigen.

Je zou kunnen overwegen om niet een kast van 160 euro te nemen, maar bijvoorbeeld de Antec 182; heeft ook geluidsdempende materialen en inmiddels voor 100 euro te krijgen. Scheelt weer 60 euro die je aan andere dingen kunt besteden.

[ Voor 12% gewijzigd door migchiell op 26-06-2008 12:48 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 12:42

aap

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:39:
Dan wordt het makkelijk:

Koop die quad core van 160.
Koop 4 GB geheugen van een mainstream merk.
Koop de goedkoopste DVD drive die je kunt vinden.
Koop een 500 GB drive van een mainstream merk.
Maak al het budget dat je over hebt aan een videokaart.

Klaar!

Even serieus: als je er verstand van hebt, hoef je niet om advies te vragen. En als je er geen verstand van hebt, luister dan gewoon naar wat mensen die er wel verstand van hebben je adviseren.

Verwijderd

Quadcore heb je eigenlijk weinig aan in games:

Mijn advies

Intel E8400
HD4850
A merk 4GB PC6400 in 2 dimms
Gigabyte X38/X48-DS4
OCZ Vendetta 2
Cooler Master Real Power Pro M620
Samsung F1 640GB(333gb platters 750gb heeft er 250gb, hogere dichtheid hoe sneller)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 15:02 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:00:
Quadcore heb je eigenlijk weinig aan in games:

Mijn advies

Intel E8400
HD4850
A merk 4GB PC6400
Gigabyte X38/X48-DS4
OCZ Vendetta 2
Cooler Master Real Power Pro M620
Samsung F1 640GB(333gb platters 750gb heeft er 250gb, hogere dichtheid hoe sneller)
Sluit ik me helemaal bij aan met dit budget, quadcore heb je weinig tot niets aan bij games. Beter koop je er dan nog een fatsoenlijke cooler bij (die hoeven helemaal niet duur te zijn) en clock je die E8400 een flink stuk over daar profiteren games veel meer van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 26-06-2008 15:03 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52
Beste dragie,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.