[Ubuntu 8.04] Fout tijdens installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Pas heb ik Ubuntu gedownload en op een cdtje gebrand. Het beviel mij heel goed, zo goed dat ik het op een pc wou gaan installeren, naast windows XP. Nu heb ik daarvoor wel een duidelijke manual gevonden.

Voordat ik met installeren begon, heb ik Ubuntu laten controlleren op fouten op de CD. 0 fouten. Daarna ben ik gaan installeren, wat allemaal goed ging, tot 61%. Een bestandje was niet goed gebrand. Dus er zat toch wel een fout in de CD? Niet dus, op een andere pc laten draaien, 0 fouten. Daarna weer op de XP pc, weer 0 fouten.

Maar nu heeft Ubuntu dus doodleuk al mijn HDD ingedeeld in meerdere partities. Mijn idee was om Partition Manager te downloaden, vervolgens de Ubuntu partitie te verwijderen, en opnieuw te installeren. Nu staan er 3 partities volgens Ubuntu, een NTFS (Windows neem ik aan) en nog 2 andere (Swap en nog ééntje voor Ubuntu dus).

Die van Ubuntu kan ik neem ik aan zonder problemen verwijderen. Maar de Swap-partitie? Met Google kan ik er niet achterkomen of die nou voor Ubuntu of voor Windows XP is.

Kan iemand mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die swap partition is voor Ubuntu.

Start XP, ga naar schijfbeheer, verwijder die 2 non NTFS partities, start de Ubuntu cd en laat hem installeren met de optie 'use largest free space' (3de optie dacht ik) en dan kan er niks fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heel erg bedankt. :) Ik werk nu vanaf Ubuntu, op de HDD. :D Dualboot met XP werkt ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Het kan zijn dat ubuntu soms even stopt met installeren, dit lijkt alleen maar zo, dus laat hem even doorlopen, of kreeg je een echte foutmelding.