Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Extern verbinding maken met computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit hier binnen een bedrijf met natuurlijk een bedrijfsnetwerk. Een werknemer wil graag thuis 's avonds zijn computer op het werk kunnen overnemen en zo ermee gaan werken.

Ik heb zelf al Radmin en VNC geprobeert maar deze geeft een netwerk ip (192.xx.xx.xx). Deze kan ik natuurlijk niet benaderen vanuit zijn huis.

Ik neem aan dat dit via een internet IP werkt? Ik kan in beide applicaties deze omzetting/functionaliteit niet vinden.

We zitten achter een router in dit bedrijf.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je moet in de router portmapping/nat translatie configureren. Niet in de applicaties.
Zoiets als extern:poort-->intern:poort
Pak de manual van je router erbij en het moet lukken.
Bestaan al veel topics over, evenals google heeft ook een hoop info hierover.

Bedenk ook even het veiligheids risico als je op deze manier poorten voor de hele wereld gaat openzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 26-06-2008 11:18 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het ligt dus inderdaad iets gecompliceerder dan voorheen aangenomen.

Ik heb echter nu een programma gevonden die lijkt te werken (iig van pc naar pc binnen dit bedrijf) genaamd Teamviewer. Hiermee krijg je een nummer van Teamviewer en kun je op een andere computer gewoon dat nummer invullen en je neemt het bureaublad over. Lijkt veel simpeler dan Radmin en VNC.

Morgen voor de zekerheid nog even testen bij de werknemer thuis of dit ook gaat werken.

Verwijderd

Iets (nou ja, heel veel) zegt me dat jij geen netwerkadmin bent binnen je bedrijf. Als je nu eens begon met die vraag aan je netwerkbeheerder te stellen? Ik denk niet dat die dat zo leuk vindt dat je zonder VPN toegang van buitenaf naar je intern netwerk probeert op te stellen (het is een verdomd goede reden voor disciplinaire sancties). Ik weet niet hoe dat programma van jou werkt, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het gaat werken, tenzij die netwerkbeheerder zijn job niet goed gedaan heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 13:06 ]