Toon posts:

Computer gedeeld? Kan Word niet gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi....
Als ik in finder kijk dan staat er een kopje 'GEDEELD' en daaronder staan soms 1 of meerdere andere computers....
Maar ik weet niet hoe ik ze kan weghalen want ik wil niets delen met niemand! Ik weet ook niet of deze mensen nu in mijn computer kunnen kijken?
Als ik in Word wil werken kan dat alleen als ik niet op internet zit. Want als internet aan staat krijg ik een foutmelding dat Word al in gebruik is bij ene John...???
Zit hij dan in mijn documenten te neuzen ofzo? Of heb ik t helemaal mis...
Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderd

Als er andere computers staan, en ze zijn niet van jou, dan moet je dringend wat gaan doen aan de beveiliging van je netwerk. Of, je zit per ongeluk op een onbeveiligd netwerk in de buurt, dat kan ook nog... Anyway, dat moet je dus even uitzoeken.

In de systeemvoorkeuren kan je bij 'sharing' (op mijn engelse OSX nochtans) zien welke dingen je computer openstelt voor de buitenwereld. Naar alle waarschijnlijkheid wil jij zorgen dat alle vinkjes uit staan...

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staan uit allemaal.......
alleen ik vind het zo vaag dat ik Word niet kan gebruiken :S

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:20:
Ja die staan uit allemaal.......
alleen ik vind het zo vaag dat ik Word niet kan gebruiken :S
Da's niet vaag. Je gebruikt 'm gewoon illegaal en John ook. MS Office in de winkel kopen, dan krijg je er een serienummer bij dat niet door andere mensen in gebruik is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:29

Als er andere computers staan, en ze zijn niet van jou, dan moet je dringend wat gaan doen aan de beveiliging van je netwerk. Of, je zit per ongeluk op een onbeveiligd netwerk in de buurt, dat kan ook nog... Anyway, dat moet je dus even uitzoeken.
Hup hup, zet je beveiliging aan, en blijf in je eigen netwerk!!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Bovendien draai je de boel om, je ziet computers die iets delen naar buiten toe, niet computers die op jouw computer iets weghalen. Als je die computers niet wilt zien moet je zorgen dat er geen computers op jouw netwerk zitten die iets met anderen delen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1