[CF] Beveiligd kaartje

Pagina: 1
Acties:

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik heb hier een CF kaartje dat tegen kopieren beveiligd is. Maak ik een kopietje met windows explorer dan werkt het kaartje niet.

Als ik een kopietje maak met WinImage dan werkt het wel, hardstikke leuk allemaal maar ik probeer te achterhalen hoe dat komt.

- De kaartjes zijn FAT geformateerd
- In Computer management geeft het kaartje aan 122 MB FAT te zijn
- Ik zie geen extra partitie
- Error check geeft geen melding

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien je een copie maak van windows met explorer, dan werkt dit ook niet, als je dit terugzet op een schijf.
Met acronis werkt dit wel.
Reden omdat je niet alles meeneemt met explorer. Daarom heb je ook speciale copy software voor dit.

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
jan99999 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:00:
Indien je een copie maak van windows met explorer, dan werkt dit ook niet, als je dit terugzet op een schijf.
Ik denk dat je niet helemaal goed leest....

@EgoPro
Zie je ook geen aparte partitie die zich definieert als diskette-station? (driveletter a of b). Sommige usb-sticks en zelfs cd-roms hebben deze functie laten zien.

[ Voor 12% gewijzigd door M-Opensource op 26-06-2008 16:06 ]

"Find what you love and let it kill you"

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nee ik heb hier naar gezocht maar kan niks vinden. Er is geen extra partitiie. Als ik met WinHex kijk dan kom ik alleen een verschil tegen:
Op de goede kaart:
Bytes per page 26*16 =416
Op de "verkeerde" kaart:
Bytes per page 32*16 =512

Verder zijn de "properties" precies hetzelfde, geen hidden files. Als ik een compare doe met WinHex op bitnivo vindt ie 18 miljoen en nog wat verschillen. Als ik twee goede kaartjes vergelijk zie ik 6 en nog wat verschillen (deze getallen zijn afgerond, en even ter illustratie

[ Voor 42% gewijzigd door EgoPro op 26-06-2008 16:39 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

DRM features
The digital rights management scheme embedded in the SD cards is defined as the Content Protection for Recordable Media (CPRM) by the 4C Entity and is centered around use of the Cryptomeria cipher (also known as C2). The specification is kept secret and is only accessible to licensees. DVD-Audio uses a very similar scheme known as Content Protection for Prerecorded Media (CPPM). This type of DRM is associated with SDMI, an organisation set up by the RIAA to promote such hardware-based copy protection schemes. Many SD cards are marked on the packaging as being 'SDMI Compliant' for this reason. This DRM has not been seen "in the wild" and few, if any, devices appear to provide support for it.
Bron: Wikipedia: Secure Digital card

Hierdoor lijkt het alsof deze copy protection toch meer iets softwarematigs is. DRM zit volgens mij redelijk diep in Windows gebakken, waarschijnlijk negeert WinImage simpelweg dat het kaartje protected is.
Sowieso kopieert WinImage volgens mij gewoon byte voor byte, en gebruikt het geen filesystem API's om te lezen van het kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainmaker op 26-06-2008 16:44 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Begrijp ik nu dat een image, gemaakt met WinImage, van je CF-kaartje waar een beveiliging tegen kopiëren op zit, wel normaal te kopiëren is?

gewaarwordingshorizon

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ja daar lijkt het wel op, alleen is de beveiliging aangebracht door het bedrijf waar ik werk

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52
Wat ben je nu aan het proberen, want dat is met niet helemaal duidelijk? Probeer je te achterhalen of je de kopieerbeveiliging kunt omzeilen dmv een image copy?

Verwijderd

EgoPro schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:18:
Ja daar lijkt het wel op, alleen is de beveiliging aangebracht door het bedrijf waar ik werk
En jij bent aan het kijken of het daadwerkelijk veilig is?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Story is als volgt:
Een van onze apparaten hier werkt alleen met een licentie CF kaartje. Onze afdeling gebruikt deze apparatuur veelvuldig en wel willen dan ook een paar reserve kopietjes hebben van deze CF kaartjes, dit is zonder problemen gelukt (winimage) maar nu wil ik gewoon proberen te achterhalen op welke manier zo'n beveiliging werkt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Er zijn usb sticks op de mark die zeggen veilig te zijn, maar die dus niet goed beveiligd zijn.
Dit geld hetzelfde voor programma's die een map beveiligen, met linux of andere windows kun je dit zomaar lezen.
Dus of het veilig is , zul je veel op internet moeten gaan lezen.
Enigste wat veilig is, is true crypt. En natuurlijk een volledige encryptie van je hele OS.
Pagina: 1