Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Een kleine inventarisatie, ik heb in het netwerk 20 clients (windows XP) en een Windows 2003 Small Business Edition, deze w2k3 server is de domeincontroller.

Ik heb bij verschillende gebruikers last van het zelfde probleem. Het probleem zit hem echter in het reproduceren van het problemen, want dit is tot op heden niet mogelijk gebleken.

De gebruiker logt in met zijn zwervend profiel en dit wordt goed geladen tot op zekere hoogte.
- instellingen mail zijn verdwenen.
- instellingen IE zijn verdwenen.
- instellingen muis zijn verdwenen.

Wat wordt wel goed geladen: Achtergrond, picto's, mail berichten, programma's in het startmenu.

Alle netwerkstations op de client pc zijn (lijken, hoogswaarschijnlijk offline weergeven?) 1GB groot terwijl die 190GB moet zijn.

Mijn conclusie is dat de WEL verbinding heeft met de server maar tot op zekere hoogte. Dit is duidelijk te zijn aan het feit dat je bij het openen van Outlook Express een credentials venster te zien krijgt.

Om kort samen te vatten:
- wel bestanden uit het profiel.
- geen instellingen uit het profiel.
- Inloggen in windows gaat zonder foutmeldingen, mail bekijken vraagt deze om credentials.

Wat is er precies mis met het roaming profile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Iets meer info graag:

Bij hoeveel gebruikers is dit probleem?
Zijn het nieuwe gebruikers?
Is het zomaar in 1 keer gekomen?

Mijn tip verwijder de profile mappen op de server en laat deze opnieuw vanaf de client kopieren (gewoon af en aanmelden dus).

[ Voor 6% gewijzigd door pennenlikker op 26-06-2008 10:50 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Iets meer info graag:

Bij hoeveel gebruikers is dit probleem?
Op dit moment bij 2, maar het probleem verplaats zich regelmatig naar andere gebruikers die er vervolgens weken lang geen last meer van hebben. (vaak verwijder ik dan het profiel en laat het bijwerken door het lokale profiel zoals je al opmerkte)

Zijn het nieuwe gebruikers?1 wel en 1 niet.

Is het zomaar in 1 keer gekomen?
Helaas wel, we hebben geen nieuwe applicaties geimplementeerd, SP3 draait al een tijd, maar daarvoor gebeurde het ook wel eens dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Ok,

Lees deze is goed door, en check of je al deze instelling goed hebt staan.
En check even ofdat er updates zijn voor server (windows, en je hardware).

[ Voor 20% gewijzigd door pennenlikker op 26-06-2008 13:50 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip