"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Mensen die het willen gebruiken zetten het toch wel aan, dus denk niet dat het echt nodig is om opnieuw te promoten.
@ terw_dan: Dat hij standaard aanstaat bij nieuwe account wist ik nog niet. Maar dat iedereen die al een account heeft al weet dat DM bestaat? .. ik betwijfel het.
[ Voor 28% gewijzigd door Falcon op 26-06-2008 10:22 ]
Je zou dan nog kunnen uitfilteren op de datum dat standaard bij nieuwe accounts het aangezet wordt.
Of de tijd weegt tegenover het voordeel is misschien een discussie waard?
[ Voor 58% gewijzigd door Falcon op 26-06-2008 10:26 ]
Nou, dan mogen jullie me ook vertellen in deze topic hoe je DM aan moet zetten.Falcon schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:23:
Een eenmalige popup schermpje/DM? voor de gebruikers die DM niet aan hebben. (Kan vervelend zijn voor Tweakers die bewust hebben gekozen..begrijp ik, maar goed 1 klik minder of meer op GoT?) Of een bericht op Tweakers.net/GoT mededelingen.
Je zou dan nog kunnen uitfilteren op de datum dat standaard bij nieuwe accounts het aangezet wordt.
Of de tijd weegt tegenover het voordeel is misschien een discussie waard?
(ik kan niet vinden)
Myreacht en dan Voorkeuren
--edit, och, je had hem al
[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 26-06-2008 10:30 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
☻/
/▌
/ \
Op die manier weten nieuwe gebruikers dus meteen van het bestaan van DM af en geef je ze een makkelijke opt-out mogelijkheid.
Daar zal echter dus eea voor geproggeld moeten worden, vandaar dat dat nog even op zich laat wachten.
Intentionally left blank
Lekker zijn is een gave :)
DM of PM, wat maakt het uit. Je gaat het iig niet handmatig doen en dus kost het wat tijd.Thrillseeka schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:16:
waarom niet gewoon een pushmessage naar elke gebruiker toe met de mogelijkheden
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 14:20 ]
Je kan ze gewoon moven naar de trash folder door het bericht te openen en dan onderaan bij "Eigenschappen".Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:19:
Tja, dan heb ik liever ook een feature om DM's te trashen (en de trash te kunnen legen dus), want na een tijdje wordt het nogal onoverzichtelijk.
Verwijderd
Klopt, maar hoe maak je de trash-folder weer leeg ?Erkens schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Je kan ze gewoon moven naar de trash folder door het bericht te openen en dan onderaan bij "Eigenschappen".
Verwijderd
Misschien niet, maar persoonlijk vond ik van wel; Want het heeft met de gebruikersvriendelijkheid en werkbaarheid en bruikbaarheid ervan te maken, zeker als je er meer gebruik van wilt laten maken / het wilt promoten. Als het makkelijk en flexibel werkt, dan zou ik het eerder promoten namelijk.JHS schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:23:
[...]
Maar dat is verder sowieso niet echt relevant verder in dit topic.
Ik bijvoorbeeld heb overwogen om het weer uit te zetten omdat ik het een beetje rommilig vind; Het staat nog aan, want ik krijg toch niet zoveel DM's. Als ik er meer zou krijgen daarentegen, dan zou ik er weer over denken om het uit te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 14:49 ]
Ja, dat vinden mensen die het bewust uit hebben staan vast prettig, zo'n vervelend scherm voor hun neus.Thrillseeka schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:16:
waarom niet gewoon een pushmessage naar elke gebruiker toe met de mogelijkheden
Wat maakt het uit wat er in je trash folder staat? Je hóéft die niet te openen, en bovendien krijg je er geen melding van als er in die folder een nieuw bericht bij zou komen in de discussie. Je kan die folder gewoon negeren...Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:48:
[...]
Misschien niet, maar persoonlijk vond ik van wel; Want het heeft met de gebruikersvriendelijkheid en werkbaarheid en bruikbaarheid ervan te maken, zeker als je er meer gebruik van wilt laten maken / het wilt promoten. Als het makkelijk en flexibel werkt, dan zou ik het eerder promoten namelijk.
Ik bijvoorbeeld heb overwogen om het weer uit te zetten omdat ik het een beetje rommilig vind; Het staat nog aan, want ik krijg toch niet zoveel DM's. Als ik er meer zou krijgen daarentegen, dan zou ik er weer over denken om het uit te zetten.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
ik zie het probleem niet in? als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.-NMe- schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:39:
[...]
Ja, dat vinden mensen die het bewust uit hebben staan vast prettig, zo'n vervelend scherm voor hun neus.
Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
Voorbeeld: Ik kom op een forum om dingen en plein public te bespreken. Ik wil niet om de haverklap DM's krijgen van mensen die "even een vraag willen stellen zonder meteen een topic te moeten openen". Ik wil kunnen reageren op een topic als het mij uitkomt en ik wil niet met scheve ogen aangekeken worden als ik niet reageer.Thrillseeka schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:25:
ik zie het probleem niet in? als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.
Jij ziet het probleem er niet in omdat je er nooit over hebt nagedacht of omdat je je niet goed kunt inleven in anderen.
Verwijderd
Met hem!Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:47:
[...]
Voorbeeld: Ik kom op een forum om dingen en plein public te bespreken. Ik wil niet om de haverklap DM's krijgen van mensen die "even een vraag willen stellen zonder meteen een topic te moeten openen". Ik wil kunnen reageren op een topic als het mij uitkomt en ik wil niet met scheve ogen aangekeken worden als ik niet reageer.
Jij ziet het probleem er niet in omdat je er nooit over hebt nagedacht of omdat je je niet goed kunt inleven in anderen.
Ik heb DM aan staan voor die incidentele keren dat je iets doet met iemand anders op een forum - een totale off-topic discussie of voorbereiding voor een "Grote blabla Topic" TS.
By and large is het echter zo dat of:
A- een praatje een topic waardig is. Dan verminder je de waarde van GoT door geen toic te maken waar iedereen wat aan heeft maar het voor jezelf te houden.
B- een prietpraat helemaal niet forum waardig is en net zo goed over IRC, ICQ, MSN, AIM, Skype of eventueel mail gevoerd kan worden.
C- één of andere knetterirritante noob je gaat bestoken met DMs omdat hij wil dat je zijn helpdesk vragen even beantwoord of je helpt met warezen. (zoiets als B maar dan behalve forum onwaardig ook mijn tijd onwaardig, zeg maar - het forum equivalent van spam)
In geval van A -> maak een topic.
Inb geval van B - er zijn zat alternatieve mogelijkheden voor communicatie, wie die niet gebruiken wil kán DM aanzetten. Als je genoeg over je privacy waakt om te beseffen dat je niet je hele profiel moet afvullen met persoonlijke info ben je meestal ook wel bijdehand zat om DM te vinden als je dat nodig zou hebben.
In geval C zie ik een ernstige reden om altijd de overweging te maken, wáárom zet ik DM aan? Wil ik wel, dat iedere forumbezoeker mij persoonlijke berichtjes kan sturen?
Thrillseeka schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:25:
[...] als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.

Mocht dit gebeuren dan kan je die als eerste natuurlijk negeren en anders een admin vragen ernaar te kijken en wellicht kan er iets aan gedaan worden (bijvoorbeeld de user er op aan spreken).Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:23:
C- één of andere knetterirritante noob je gaat bestoken met DMs omdat hij wil dat je zijn helpdesk vragen even beantwoord of je helpt met warezen. (zoiets als B maar dan behalve forum onwaardig ook mijn tijd onwaardig, zeg maar - het forum equivalent van spam)
[knip]
In geval C zie ik een ernstige reden om altijd de overweging te maken, wáárom zet ik DM aan? Wil ik wel, dat iedere forumbezoeker mij persoonlijke berichtjes kan sturen?
edit:
Met Erkens dus
[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 27-06-2008 11:41 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Mensen die daarvoor kiezen zijn bij lange na niet contactgestoord. Die komen hier op het forum om mensen te helpen omdat ze dat leuk vinden. De persoonlijke benadering is misschien handig voor de vraagsteller omdat zo de moderatie niet zo strikt is, maar dat is voor degene die "lastig gevallen wordt" juist weer niet fijn omdat hij zo vragen krijgt die juist geen topic waardig zouden zijn. Ik snap wel dat sommige mensen het liever uit laten.Thrillseeka schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:25:
[...]
ik zie het probleem niet in? als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.