Promotie aangaande DM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Zo langzamerhand na de nieuwe feature "Direct Messages" zie je steeds meer gebruikers deze aanzetten. Toch heb ik het idee dat de meeste gebruikers het nog niet weten of een geheugensteuntje nodig (uitgezonderd die gene die er bewust voor kiezen om hem niet aan te zetten!).

Het is een handige feature om snel iemand ergens op te wijzen aangaande een reactie in een topic of gewoon privé te bespreken.

Is het een idee om deze feature opnieuw eens in het licht te zetten?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Er is al zo vaak voorgesteld om deze functie standaard aan te zetten. De mensen die er van af willen, weten hem vrij snel uit te schakelen.. en de mensen die er niet vanaf weten maar het wel handig zouden vinden, hebben het standaard aan staan. Lijkt mij ideaal, maar de devvers of het MT denkt daar anders over. ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof dat bij nieuwe accounts het standaard aan staat, maar dat het bij de huidige accounts uit blijft staan. Imho ook logisch genoeg, gezien mensen er zelf voor kunnen kiezen.

Mensen die het willen gebruiken zetten het toch wel aan, dus denk niet dat het echt nodig is om opnieuw te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou in principe zou ik deze niet standaard aanzetten. Vind dat je dat altijd zelf gewoon nog moet doen. Maar die keuze moet je wel weten en dan is het soms niet voldoende om dit alleen in de FAQ neer te zetten.

@ terw_dan: Dat hij standaard aanstaat bij nieuwe account wist ik nog niet. Maar dat iedereen die al een account heeft al weet dat DM bestaat? .. ik betwijfel het.

[ Voor 28% gewijzigd door Falcon op 26-06-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat zou je voorstellen dan :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Een eenmalige popup schermpje/DM? voor de gebruikers die DM niet aan hebben. (Kan vervelend zijn voor Tweakers die bewust hebben gekozen..begrijp ik, maar goed 1 klik minder of meer op GoT?) Of een bericht op Tweakers.net/GoT mededelingen.

Je zou dan nog kunnen uitfilteren op de datum dat standaard bij nieuwe accounts het aangezet wordt.

Of de tijd weegt tegenover het voordeel is misschien een discussie waard?

[ Voor 58% gewijzigd door Falcon op 26-06-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Falcon schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:23:
Een eenmalige popup schermpje/DM? voor de gebruikers die DM niet aan hebben. (Kan vervelend zijn voor Tweakers die bewust hebben gekozen..begrijp ik, maar goed 1 klik minder of meer op GoT?) Of een bericht op Tweakers.net/GoT mededelingen.

Je zou dan nog kunnen uitfilteren op de datum dat standaard bij nieuwe accounts het aangezet wordt.

Of de tijd weegt tegenover het voordeel is misschien een discussie waard?
Nou, dan mogen jullie me ook vertellen in deze topic hoe je DM aan moet zetten.
(ik kan niet vinden)
Myreacht en dan Voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bovenin 'myreact'-menu. Daar 'voorkeuren' kiezen en vervolgens onder het kopje (ik dacht) privacy het vinkje bij 'direct messages' aanzetten.

--edit, och, je had hem al :)

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 26-06-2008 10:30 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hij wordt waarschijnljik binnenkort standaard aan, maar er moet wat aan gedevv'd worden, omdat je dit niet zomaar wilt doen. Users moeten dan wel weten dat hij standaard aan staan en er zal dus een of andere automatisch bericht gestuurd worden waaruit blijkt dat deze dus aanstaat en hoe uit te zetten indien wenselijk.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We gaan dit tzt wel default aanzetten voor nieuwe gebruikers. Het idee is om die gebruikers bij het activeren van hun account dan ook al een standaard DM te 'sturen' met daarin nog wat additionele informatie over Tweakers.net, de mogelijkheden (preferences op GoT en de frontpage) en ook hoe ze de DM functionaliteit eventueel weer uit kunnen zetten.

Op die manier weten nieuwe gebruikers dus meteen van het bestaan van DM af en geef je ze een makkelijke opt-out mogelijkheid.

Daar zal echter dus eea voor geproggeld moeten worden, vandaar dat dat nog even op zich laat wachten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Standaard aanzetten lijkt me het beste idd. Veel users denken dat dit standaard aanstaat (waaronder ik) omdat dit op bijna alle andere fora wel zo is. Ze weten dus simpelweg niet van het bestaan van deze feature en verwachten zelfs gewoon een DM van iemand soms. Dat terwijl de DM uit staat en ze ook niet kunnen worden bereikt... Niet echt handig op dit moment lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

waarom niet gewoon een pushmessage naar elke gebruiker toe met de mogelijkheden :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Thrillseeka schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:16:
waarom niet gewoon een pushmessage naar elke gebruiker toe met de mogelijkheden :)
DM of PM, wat maakt het uit. Je gaat het iig niet handmatig doen en dus kost het wat tijd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan heb ik liever ook een feature om DM's te trashen (en de trash te kunnen legen dus), want na een tijdje wordt het nogal onoverzichtelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Kan al? Onderaan een DM - folder op Trash zetten - wijzig eigenschappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:19:
Tja, dan heb ik liever ook een feature om DM's te trashen (en de trash te kunnen legen dus), want na een tijdje wordt het nogal onoverzichtelijk.
Je kan ze gewoon moven naar de trash folder door het bericht te openen en dan onderaan bij "Eigenschappen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:21:
[...]

Je kan ze gewoon moven naar de trash folder door het bericht te openen en dan onderaan bij "Eigenschappen".
Klopt, maar hoe maak je de trash-folder weer leeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Je hebt toch geen last van de inhoud van de trashfolder :? . Maar dat is verder sowieso niet echt relevant verder in dit topic :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:23:
[...]
Maar dat is verder sowieso niet echt relevant verder in dit topic :) .
Misschien niet, maar persoonlijk vond ik van wel; Want het heeft met de gebruikersvriendelijkheid en werkbaarheid en bruikbaarheid ervan te maken, zeker als je er meer gebruik van wilt laten maken / het wilt promoten. Als het makkelijk en flexibel werkt, dan zou ik het eerder promoten namelijk.

Ik bijvoorbeeld heb overwogen om het weer uit te zetten omdat ik het een beetje rommilig vind; Het staat nog aan, want ik krijg toch niet zoveel DM's. Als ik er meer zou krijgen daarentegen, dan zou ik er weer over denken om het uit te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thrillseeka schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:16:
Ja, dat vinden mensen die het bewust uit hebben staan vast prettig, zo'n vervelend scherm voor hun neus. :D
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:48:
[...]

Misschien niet, maar persoonlijk vond ik van wel; Want het heeft met de gebruikersvriendelijkheid en werkbaarheid en bruikbaarheid ervan te maken, zeker als je er meer gebruik van wilt laten maken / het wilt promoten. Als het makkelijk en flexibel werkt, dan zou ik het eerder promoten namelijk.

Ik bijvoorbeeld heb overwogen om het weer uit te zetten omdat ik het een beetje rommilig vind; Het staat nog aan, want ik krijg toch niet zoveel DM's. Als ik er meer zou krijgen daarentegen, dan zou ik er weer over denken om het uit te zetten.
Wat maakt het uit wat er in je trash folder staat? Je hóéft die niet te openen, en bovendien krijg je er geen melding van als er in die folder een nieuw bericht bij zou komen in de discussie. Je kan die folder gewoon negeren...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

-NMe- schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:39:
[...]

Ja, dat vinden mensen die het bewust uit hebben staan vast prettig, zo'n vervelend scherm voor hun neus. :D
ik zie het probleem niet in? als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrillseeka schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:25:

ik zie het probleem niet in? als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.
Voorbeeld: Ik kom op een forum om dingen en plein public te bespreken. Ik wil niet om de haverklap DM's krijgen van mensen die "even een vraag willen stellen zonder meteen een topic te moeten openen". Ik wil kunnen reageren op een topic als het mij uitkomt en ik wil niet met scheve ogen aangekeken worden als ik niet reageer.

Jij ziet het probleem er niet in omdat je er nooit over hebt nagedacht of omdat je je niet goed kunt inleven in anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:47:
[...]

Voorbeeld: Ik kom op een forum om dingen en plein public te bespreken. Ik wil niet om de haverklap DM's krijgen van mensen die "even een vraag willen stellen zonder meteen een topic te moeten openen". Ik wil kunnen reageren op een topic als het mij uitkomt en ik wil niet met scheve ogen aangekeken worden als ik niet reageer.

Jij ziet het probleem er niet in omdat je er nooit over hebt nagedacht of omdat je je niet goed kunt inleven in anderen.
Met hem!

Ik heb DM aan staan voor die incidentele keren dat je iets doet met iemand anders op een forum - een totale off-topic discussie of voorbereiding voor een "Grote blabla Topic" TS.

By and large is het echter zo dat of:
A- een praatje een topic waardig is. Dan verminder je de waarde van GoT door geen toic te maken waar iedereen wat aan heeft maar het voor jezelf te houden.
B- een prietpraat helemaal niet forum waardig is en net zo goed over IRC, ICQ, MSN, AIM, Skype of eventueel mail gevoerd kan worden.
C- één of andere knetterirritante noob je gaat bestoken met DMs omdat hij wil dat je zijn helpdesk vragen even beantwoord of je helpt met warezen. (zoiets als B maar dan behalve forum onwaardig ook mijn tijd onwaardig, zeg maar - het forum equivalent van spam)

In geval van A -> maak een topic.
Inb geval van B - er zijn zat alternatieve mogelijkheden voor communicatie, wie die niet gebruiken wil kán DM aanzetten. Als je genoeg over je privacy waakt om te beseffen dat je niet je hele profiel moet afvullen met persoonlijke info ben je meestal ook wel bijdehand zat om DM te vinden als je dat nodig zou hebben.
In geval C zie ik een ernstige reden om altijd de overweging te maken, wáárom zet ik DM aan? Wil ik wel, dat iedere forumbezoeker mij persoonlijke berichtjes kan sturen?
[...] als die mensen echt zo contact gestoord zijn en tegen dm en dergelijke zijn waarom kon je dan ubberhaupt op een forum waar andere mensen zijn.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:23:
C- één of andere knetterirritante noob je gaat bestoken met DMs omdat hij wil dat je zijn helpdesk vragen even beantwoord of je helpt met warezen. (zoiets als B maar dan behalve forum onwaardig ook mijn tijd onwaardig, zeg maar - het forum equivalent van spam)

[knip]

In geval C zie ik een ernstige reden om altijd de overweging te maken, wáárom zet ik DM aan? Wil ik wel, dat iedere forumbezoeker mij persoonlijke berichtjes kan sturen?
Mocht dit gebeuren dan kan je die als eerste natuurlijk negeren en anders een admin vragen ernaar te kijken en wellicht kan er iets aan gedaan worden (bijvoorbeeld de user er op aan spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geval van C als het echt irritant wordt of niet door de beugel kan, dan kan je het gewoon melden.

edit:
Met Erkens dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 27-06-2008 11:41 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat weet ik, maar je kan, gezien feiten A en B, natuurlijk ook afvragen of je mogleijkheid C wel überhaupt uit wilt nodigen - je kan tenslotte ook gewoon DM uit laten, is zeg maar wat ik ermee wil aanduiden (of eigenlijk - zoveel toegevoegde waarde heeft DM eigenlijk niet, dus waarom zou je een contactgestoorde nerd moeten zijn als je het niet aan hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als crewlid heb ik DM's aan staan omdat ik vind dat ik gewoon voor iedereen zo makkelijk mogelijk bereikbaar moet zijn. Als ik echter nu een DM zou krijgen met daarin een vraag die eigenlijk gewoon in een topic zou horen, dan zou dat bij lange na de eerste keer niet zijn. :P Dus:
[...]

Mensen die daarvoor kiezen zijn bij lange na niet contactgestoord. Die komen hier op het forum om mensen te helpen omdat ze dat leuk vinden. De persoonlijke benadering is misschien handig voor de vraagsteller omdat zo de moderatie niet zo strikt is, maar dat is voor degene die "lastig gevallen wordt" juist weer niet fijn omdat hij zo vragen krijgt die juist geen topic waardig zouden zijn. Ik snap wel dat sommige mensen het liever uit laten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1