Pentium 3 Slot A hitte beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:42
Hoi,

Ik heb al op Google etc gezocht maar kan niet echt vinden wat ik zoek. En hier zitten vast wel mensen die het weten :).

Ik heb een oude P3 in elkaar gezet voor mijn moeder om op te werken. Deze is passief gekoeld. Maar het koelblok word nogal heet, ik kon het na een uur niet meer vastpakken. Nu wilde ik graag weten of deze P3's al een beveiliging tegen oververhitting hebben ingebouwd? Niet dat ie me dadelijk door het mobo etc. heenbrand. Ik heb er wel al een koeler op gericht, maar of dit effect heeft weet ik nog niet.

Het gaat om een :

P3, 500 MHZ slot A
Compaq Moederbord
256 MB Ram
Matrox Millenium m400 videokaart.
150 watt voeding

alvast bedankt :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Sorry hoor, maar de eerste hit op Google op "pentium 3 heat protection" levert het volgende lapje tekst op:
Intel's older processor is also equipped with a thermal diode Diode and a thermal monitoring unit. This unit is not as advanced as what we find in Pentium 4, but it ensures that Pentium III stops operating as soon as a certain trigger temperature has been reached. Your system may hang and you might lose data, but the hardware of your system does not take any damage.
Zelf zoeken kan geen kwaad.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:42
Ja maar dat gaat over een P3 1Ghz, mijne is wat ouder.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan er natuurljik altijd speedfan of een ander programma er naast houden om te kijken hoe warm het wordt. Of gebruik gewoon de BIOS ;)

Wauw, een sig!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P3 Slot A :?

Ofwel je hebt een P3 (Slot 1 of So370), danwel je hebt een Slot A (Athlon Classic of vroege Thunderbird)...

Verder is gewoon op de site van de fabrikant van de CPU (welke dan ook) te vinden welke thermische beveilinging de CPU heeft - om nog maar te zwijgen van de vele sites die dit bespreken. Volgende keer aub zelf goed op zoek gaan - en als je er niet uitkomt expliciet melden welke zoektermen je exact gebruikt hebt, wat je toen wel vond en hoe je vervolgens verder gezocht hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.