Audio expert needed!

Pagina: 1
Acties:

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb sinds een paar weken de volgende home entertainment set:

Samsung plasma PS50P96FD
Yamaha RX463
Playstation 3
UPC HD BOX
HTPC
Grab'n go FULL HD player

Ik ben er allemaal superblij mee, maar het is toch nog niet helemaal in orde. Het geluid van de TV over de receiver is heel zacht. Ik ben al gewisseld van SPDIF naar analoge tulip, maar dit helpt niet.
Ook vind ik het vreemd dat het geluid van de tv aan moet staan wil ik geluid over de receiver krijgen.Volgens mij heb ik iets verkeerd aangesloten, maar er liggen nu ZOVEEL kabels, dat ik er niet meer uit kom.
Op de verschillende componenten heb ik de volgende aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/r.berg423/Backpanel_Yamaha%20RX463.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/r.berg423/Backpanel_Samsung_PS50P96FD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/r.berg423/Sidepanel_Samsung_PS50P96FD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/r.berg423/Backpanel_Playstation3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/r.berg423/Backpanel_UPC_HD_Mediabox.jpg

Op dit moment heb het geluid van de TV via de UPC mediabox lopen via SPDIF naar de receiver.
Ik moet het geluid echt helemaal open draaien wil ik een beetje herrie eruit krijgen. Wat doe ik verkeerd?
Ook heb ik nog een vraag over de HDMI aansluitingen op de Yamaha receiver. Waar kan ik die voor gebruiken? De aansluitingen die op de PS3 en de mediabox zitten, gaan gewoon rechtstreeks de TV in! Maar ook hier geld: ik doe vast iets verkeerd.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Alvast bedankt.

elrobbo

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:07
Misschien moet je het geluid van je mediabox gewoon wat harder zetten ?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

geluid over glas kan je niet 'harder zetten' bij de bron. Tenminste niet bij de meeste consumer electronics. Je kan natuurlijk altijd even kijken of er toch niet een menu in zit maar (uitzonderingen enzo....)

• elrobbo
jbhc schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:19:
Misschien moet je het geluid van je mediabox gewoon wat harder zetten ?
Dan krijg ik het geluid van mijn TV erdoor en dat wil ik niet. Het klinkt namelijk raar om de receiver en tv tegelijk te horen.
Maar thanks voor het meedenken.

elrobbo

• elrobbo
Ray schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:25:
geluid over glas kan je niet 'harder zetten' bij de bron. Tenminste niet bij de meeste consumer electronics. Je kan natuurlijk altijd even kijken of er toch niet een menu in zit maar (uitzonderingen enzo....)
Hmm, ik zal es in het "advanced"menuutje kijken :)
Thanks.

elrobbo

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe bedoel je 'krijg je het geluid van de tv erdoor'. Dat snap ik niet helemaal

Als je het geluid van het tv kijken niet uit de TV wilt hebben komen, dan moet je de tv op mute zetten. De mediabox moet je gewoon op 80% oid zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Je hebt volgens mij de variabele uitgang van de TV gepakt.

• elrobbo
Janoz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:29:
Hoe bedoel je 'krijg je het geluid van de tv erdoor'. Dat snap ik niet helemaal

Als je het geluid van het tv kijken niet uit de TV wilt hebben komen, dan moet je de tv op mute zetten. De mediabox moet je gewoon op 80% oid zetten.
Fucking hell! Wat ben ik dom en wat ben jij slim....:)
Dit is het.....nu is het geluid goed! Zit ik daarvoor al die aansluitschema's te donloaden en in te plakken....is het zo simpel |:(

Thanks man! _/-\o_

elrobbo

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19
omg :P |:(

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 14:08
of je zort dat tussen je tv en receiver, geen audio verbinding is maar alleen een beeld verbinding. dan hoef je ook je tv niet op mute te zetten

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11-2025
Speeddragon schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:18:
of je zort dat tussen je tv en receiver, geen audio verbinding is maar alleen een beeld verbinding. dan hoef je ook je tv niet op mute te zetten
Op die Samsung van jou heb je als het goed is ook een HDMI mute zitten (onder audio opties, zit op mijn PS42Q91 iig). Die HDMI's zijn handig omdat je zo meerdere apparaten op je receiver kunt hangen en dan door middel van 1 kabel naar de tv kunt sturen. Je receiver zorgt dan voor de afhandeling van het beeld (scaling e.d., bij duurdere modellen) en het geluid. Voordeel is dus dat alles op 1 plaats te regelen is en je TV altijd hetzelfde signaal krijgt, bijvoorbeeld 1080i.
Pagina: 1