[Case] Thermaltake LANBox Lite, nadelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

• Bobel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 15:41
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc samen te stellen en heb mij via deze site, maar ook andere sites en reviews goed geinformeerd. Je kan zelfs stellen dat mijn interessen naar pc hardware erg is gegroeid. Nou had ik precies de pc samen gesteld die geschikt voor mij is met een kast die lekker ruim is. Maar toen ben ik gaan nadenken en besefte ik me dat ik al die ruimte niet echt nodig heb. Ik heb nu een laptop en ik heb nog nooit de drang gehad om er een extra harddisk in te stoppen of een extra dvd-brander. Ook lijkt mij een kleine kast mooier op mijn bureau.

Ik wil dus graag weten wat de nadelen zijn van een Thermaltake Lanbox Lite kast? En daar bedoel ik mee: Is de koeling minder, zijn mATX moederborden minder goed, enz..

Mocht een mATX moederbord minder goed zijn, of wanneer jullie mij het echt afraden, wat is dan de kleinste kast die er is voor een ATX moedebord.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:28

DjVe

Hatsaflats!

dit soort topics mogen al een tijdje niet meer!

Je bent zelf prima in staat om reviews op google te zoeken van product. Een beetje tweaker kan ook best zelf uitvogelen wat hij/zij nodig heeft. Voor dit soort advies zijn er winkels, succes

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 09:24
Zoek en gij zult vinden Thermaltake Lanbox Lite review door Sqorpius

Al je vragen worden hierin wel beantwoord :) Suc6

• Bobel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 15:41
@ Jordy van e:

Wat raar dat deze vraag niet mag. Zoals ik al zei ik heb heel veel gelezen, maar ik wil alleen maar weten wat de nadelen zijn (zover die er zijn) van het hele systeem ten op zichte van een normaal systeem met normale kast.

@ caRe.Ghost:

Deze heb ik gelezen en daar word inderdaad een hoop verteld, maar dus niet mijn vraag van hierboven.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:28

DjVe

Hatsaflats!

noun oke, ik denk dat ik je vraag wat verkeerd heb begrepen. Vragen als : wat moet ik kopen, mogen dus niet meer.

Ik denk dat het heel moeilijk is om een geschikt antwoord te geven op je vraag. Als iets kleiner moet, dan gaat dat vaak ook gepaard met complexere oplossingen. Maar vertel eens, wat voor een systeem wil je gaan samenstellen? iets met een dikke kachel/videokaart of een simpel pctje voor officewerk?

Als ik de kast zo bekijk is hij wel prima geschikt als een mid end game systeempje! Maar verwacht geen wonderen qua uitbreidingen van je systeem of overclocken.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 09:24
Bobel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 05:00:

Is de koeling minder, zijn mATX moederborden minder goed, enz..
Koelingsmogenlijkheden
Bij de kast zelf worden al 2 x 60 mm en 1 x een 92mm fan geleverd. De 120mm fan is blauwe LED fan die zachtjes door de voorgrill heen schijnt. je hebt nog de optie om een 3e 60mm fan in te bouwen aan de achterzijde. Verder is de kast zelfs voorzien van een speciaal gleufje die je af kan breken en van een plastic stripje kan voorzien zodat je de kast eventueel met waterkoeling kan uitrusten. De airflow in de kast is erg goed zolang je je kabels goed gesorteerd houd. Mijn componenten blijven goed gekoeld en nooit boven de 60/70 graden! hier mijn temps: ( Load na 3 uurtjes crysis)

Asus EN8800GTS 320MB @ Stock Idle 40 Graden, Load 67 Graden

Core 2 E4500 @ 2.8 Ghz ( Boxed koeler) Idle 35 Graden, Load 50 Graden
ATX vs mATX

m.a.w. de koeling van de lanbox is in orde en het verschil tussen ATX en mATX is de form factor en logischerwijs heeft dit tot gevolg dat er minder sloten aanwezig zijn op het bord.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de kast hier met recente hardware en ik vind hem eigenlijk nog te groot. Zoals de naam al impliceert is het een 'Lanbox'. Je maakt hiermee dus een gamesysteem om mee te nemen naar lans. Als je een klein systeem wilt hebben zoals Dell en HP dan passen die kasten hier nog 2 keer in. Ik ben aan het overwegen om een andere kast te nemen op dit moment, juist vanwege het formaat. Van de zijkant gezien is het ongeveer formaat 'kleine magnetron'.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik wil dus graag weten wat de nadelen zijn van een Thermaltake Lanbox Lite kast? En daar bedoel ik mee: Is de koeling minder, zijn mATX moederborden minder goed, enz..
Hiervoor zijn reviews geschreven, daarnaast kun je ook op zoek gaan naar andermans ervaringen (op GoT zoek je ervaringen met de search, niet met een eigen topic :o )
Mocht een mATX moederbord minder goed zijn, of wanneer jullie mij het echt afraden, wat is dan de kleinste kast die er is voor een ATX moedebord.
Hierover loopt nota bene momenteel een topic in PMG

Helaas lijkt het erop dat je niet veel moeite gestoken hebt in het zelf beantwoorden van je vragen. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.