Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

IE and Firefox rare space?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya Tweakers.
Ik zit met het volgende probleem, ik ben een website voor mijn broer aan het maken maar krijg een rare ruimte tussen de navigation div en contect div.

CODE WEBSITE
HTML:
1
2
3
4
]
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

knip, code staat op onderstaande url

Hier staat het foutje dus: http://home.wanadoo.nl/~familiederooij/Nieuwe%20map/

Thanks already! ;)

[ Voor 80% gewijzigd door André op 26-06-2008 12:53 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Eerst declareer je XHTML STRICT en vervolgens ga je allemaal opmaak in de HTML gooien die in de CSS thuishoort? Waarom declareer je je HTML dan alszijnde "STRICT"?

Verder is het gewoon een kwestie van debuggen. Je hebt de pagina al ingedeeld in divs, dat scheelt. Geef nu elke div eens een border van 1px met verschillende kleurtjes. Zoek dan uit bij welke border de ruimte hoort. Zit het binnen of buiten een border? Indien binnen, bij welke div? Dan zal het om een padding gaan. Als het buiten een div zit zal het om een margin gaan. Dus tja, even gekleurde borders toevoegen, dan weet je meer.

Ook zou ik de CSS eens wat opruimen... Stukjes als:
code:
1
2
margin: 0px 0px 0px 0px;
margin-top: 0px;
Zijn weinig zinvol. Als je net alle 4 zijden op 0px hebt gezet hoef je niet nóg eens de top op 0 te zetten. Die beide regels kun je ook simpelweg vervangen door:
code:
1
margin: 0;
Er hoeft bij 0 geen eenheid achter (cm, px, etc) want dat doet er niet toe als het 0 is.

PS: Ik zou niet het font "Calibri" gebruiken. Jij hebt dat font toevallig, maar 99% van de bezoekers zal dat niet hebben en ziet de pagina dus anders dan jij hebt bedoeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 26-06-2008 03:36 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

DefLite

Why so serious?

Ik zou de code even in code tags zetten

[ Voor 10% gewijzigd door DefLite op 26-06-2008 03:32 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Ik mis nou de onderbouwing over wat je zelf al geprobeerd hebt? Wij gaan niet zomaar een probleem oplossen zonder dat jij er moeite voor gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf geprobeerd met de padding en de spacing tussen de div's, door middel van marging etc. Dat wou niet echt lukken dus ten einde raad kom ik hier.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Zet eens een display: block; op de IMG in je #navigation.

Een IMG element is namelijk standaard inline.

Overigens zou ik die afbeelding opknippen, en ze dan in de achtergrond zetten van items in een UL list. Het is namelijk een afbeelding die bij je design behoort en niet echt content van de pagina.

[ Voor 81% gewijzigd door Michali op 26-06-2008 16:06 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1