Toon posts:

8600GT presteert slecht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb eergister een nieuwe E-geforce 8600GT gekocht, deze werkt perfect op een paar puntjes na.
Als ik WoW speel met alles op high, dan haal ik continu 60fps. Maar het spel stottert dan eenorm, terwijl de 8600GT WoW makkelijk aan zou moeten kunnen. Ik dus voor de zekerheid, even snel windows opnieuw geinstalleert, direct de nieuwste drivers van de website geinstalleerd, maar nog steeds is het probleem niet opgelost. Nou denk ik zelf dat de PSU, hem niet genoeg stroom kan leveren, waardoor hij niet optimaal kan presteren. Mijn PSU is namelijk van 'X-gear' en is maar 400W, X-gear kennende, is de voeding dus dik crap. Ook voordat ik deze videokaart had trok de voeding het niet met alle leds enzo aan, deze staan nou namelijk uit. Toch denk ik dat hij de 8600GT niet genoeg stroom kan leveren. Maar ik vraag het voor de zekerheid hier even na ;)

Systeem:
AMD Athlon X2 5200+
2GB DDR2-800, Dual Channel
1x 160GB SATA hardeschijf
1x 40GB IDE hardeschijf
1x 80MM fan
1x 80MM fan, blauwe leds
4x 30CM, caselights
1x DVD-RW
Moederbord: Foxconn A690VM2MA-RS2H
Evga Geforce 8600GT(bevat geen extra stroom aansluiting)
400W PSU van X-gear

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Ik weet niet hoeveel leds jij hebt, maar als je voeding al niet een paar ledjes extra kan laten branden, dan is een nieuwe videokaart natuurlijk ook niet mogelijk. Je vertelt er niet bij welke videokaart je vanaf komt (een ATI X1950 kaart zou namelijk meer stroom lusten dan een 8600GT waarschijnlijk)

Wat ik duidelijk probeer te maken dus, dat elk ledje hoogstwaarschijnlijk >1 watt verbruikt

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:45

3DDude

I void warranty's

Inderdaad als je voeding niet eens een paar ledjes kan laten branden , alhoewel deze ledjes ook gewoon stuk kunnen zijn ( maar dat komt dacht ik niet zo vaak voor :P)
wat je kan doen :
- nieuwe voeding halen A-merk 480 / 520 watt ? dan zou je het systeem ruim moeten trekken.
- de videokaart (uitsluitsel) bij een anders persoon met vergelijkbaar systeem testen, zo weet je of je videokaart wel goed werkt en niet kapot is.

Ik zou eerst voor de zekerheid even bij een vriend / kennis testen maar als ik je verhaal zo lees, lijkt een nieuwe voeding geen slecht idee :P

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik maar eens een nieuwe voeding gaan halen, van een A-merk. Het testen bij een vriend zal niet gaan want die lopen nog wat achter met computers, hebben allenmaal nog een AGP slotje, en anders ga ik gewoon terug naar de winkel. Alvast Bedankt!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Jep kijk gewoon eens rond naar wat 450 watt/520 watt voedinkjes, En hou het vooral A-merk, tenslotte is je voeding verantwoordelijk van de spanning voor al je componenten.. en X-gear kennende.. :X

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:36

mokumouse

LOLstoel User

heb je dit niet al eerder gevraagt?? daar is toen ook gezegt dat je voeding nix is:

Voeding te zwak?

Blaat...

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:57:
Ok, dan zal ik maar eens een nieuwe voeding gaan halen, van een A-merk. Het testen bij een vriend zal niet gaan want die lopen nog wat achter met computers, hebben allenmaal nog een AGP slotje, en anders ga ik gewoon terug naar de winkel. Alvast Bedankt!
Je kan ook andersom werken indien ze een krachtigere voeding hebben. Dan steek je hun voeding even in jou PC om te zien of het dan wel vlotter gaat ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1