Problemen installeren FRITZ!Box 7170 (XS4ALL)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34
Mijn Zyxel-modem/router HW660 is sinds een ruime week gedeeltelijk stuk. Kon nog wel draadloos internetten, maar via de kabels werkte niets meer. Netwerkprinter was een week eerder al niet meer te bereiken via het netwerk en gaf met heel veel mazzel nog een half A4'tje door... via USB werkte diezelfde printer echter al prima. Daarnaast doet de modem op andere gebieden de laatste weken ook erg moeilijk.

Modem is dan dus ook (gedeeltelijk defect), en heb deze daardoor dan gratis laten vervangen door zo'n FRITZ!Box 7170 (bruikleen).
Echter, vanaf de splitter ging er voorheen een RJ11 (telefoonkabeltje) naar de ingang van de modem. De FRITZ!Box wil echter een RJ45 als ingang hebben. Nu had ik nog een standaard UTP kabel liggen (ging van router naar server toe voorheen). Deze heb ik aangesloten op de splitter (via RJ11-RJ45 adapter) en de router. Volgens het lampje op de nieuwe modem is de DSL-lijn herkend en hij heeft zelfs de snelheid van mijn verbinding al achterhaald. Een echte verbinding kan ik echter niet tot stand krijgen.

Nu vraag ik mij af, moet ik tussen de splitter en de modem geen UTP Crosscable gebruiken ipv een standaard UTP kabel? Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

volgens mij kun je zelfs een rj 11 gebruiken in de modem, een rj 45 is niet per perse nodig. Althans, probeer het maar :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
Wel verdorie. Heb de situatie nu precies zo uitgewerkt als in hun boekje staat:

Hun splitter -> hun kabel richting modem -> hun FRITZ!Box modem -> normale netwerkkabel -> computer.
De modem geeft aan dat hij de verbinding herkent heeft. Via de computer krijg ik ook verbinding met de modem, maar met de instellingen die zij voor mij geven lukt het niet (oud HCCnet/BBned), met alle andere instellingen lukt het trouwens ook niet. Mijn oude modem doet het echter nog wel met die settings. De instellingen daarvan (IP adres, etc) overtypen in de FRITZ!Box werkt ook niet. Hij geeft dan wel aan dat er verbinding is, maar niets werkt.

Schandalig genoeg krijg ik bij de ADSL helpdesk vrolijk te horen dat het 'erg druk is' en wordt er daarna automatisch opgehangen. Naast alle problemen van XS4ALL de laatste tijd... en dan ook nog eens het feit dat mijn enige e-mailvraag (2 maanden terug) meer dan een week op een response moest wachten heeft mijn beeld van XS4ALL totaal vertekend. Waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Bij de 7170 zit een speciale (gesplitste) aansluit-kabel, als je die niet hebt kun je ook een RJ45 stekker op je telefoonkabel persen, als de twee gebruikte aders maar in het midden zitten, op het 4de en 5de contact.
En je moet natuurlijk zorgen dat je de juiste adsl instellingen hebt vpi/vci: 0/34.
Edit: sorry die laatste instelling is voor het telfort-netwerk, ik weet zo niet wat x4all gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door AtRi op 27-06-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

vpc/vci is 8/48 ... geen gegevens invullen maar cd-rom draaien en oke drukken en klaar! en gewoon je telefoonkabel in je dsl ingang doen, werkt ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Q-bone op 27-06-2008 18:30 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
Bedankt voor de reacties.
Had voor de zekerheid XS4ALL nog even gemaild. Bijzonder genoeg zojuist nog een reactie gehad van XS4ALL met de melding dat ze een nieuwe modem opsturen. Dat viel me dus reuze mee :)

Had de bijbehorende kabeltjes gebruikt, evenals ook hun splitter en dergelijke. Met mijn eigen bekabeling werkte het namelijk niet. Helaas bood het gebruik van de spullen die ik toegestuurd gekregen had ook geen oplossing. Het zal ook niet aan de setting gelegen hebben. VPI moet op 0/35 staan voor oud-HCCnet leden. Heb ook alle andere settings geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

CD-rom opties heb ik uiteraard ook alle drie geprobeerd, maar dat mocht ook niet helpen helaas. Dan moet er eigenlijk ook al wel een lampje (in mijn hoofd) gaan branden natuurlijk.
Hopelijk dat het probleem inderdaad in het modem blijkt te zitten en dat het met dat nieuwe modem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Wel grappig eigenlijk, vorige week heb ik dus ook mijn fritzbox geleverd, en die werkte dus ook niet. Na een belletje 2 dagen later een nieuwe in huis. En nu werkt alles supers!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
Q-bone schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:31:
Wel grappig eigenlijk, vorige week heb ik dus ook mijn fritzbox geleverd, en die werkte dus ook niet. Na een belletje 2 dagen later een nieuwe in huis. En nu werkt alles supers!
Hehe, ik heb de mijne dinsdag binnen gekregen. Wellicht heb ik de oude van jou gekregen ;)

Heb nu enkel via mijn laptop internet (via de oude 'defecte' modem). Eventueel zou ik het internet nu via mijn interne netwerk kunnen delen.. Heb dat wel eens elders gedaan, maar tja, als ik maandag/dinsdag een nieuw modem krijg lijkt me dat niet echt nodig. Duimen dan maar dat die wel gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen met de Fritz.
We zaten eerst bij Demon en na de overname van xs4all ging eigenlijk alles prima, alleen ons oude modem had al langer kuren en nu heb ik maar gebruik gemaakt van de modemactie en een Fritz besteld.
Dacht hem gewoon even aan te sluiten, cd-rom gebruikt en hopla.... maar helaas.
Hij lijkt geen constante verbinding te kunnen maken. Het DSL lampje blijft knipperen en af en toe heeft ie wel even verbinding. Maar geen internetverkeer mogelijk.
Heb verder handmatig allerlei instellingen geprobeerd, maar niets helpt.

Het is mij overigens niet helemaal duidelijk of je nu de PPPoE/PPPoA versie of de RFC 1483 moet gebruiken. In de begeleidende brief wordt PPP voor XS4all genoemd en RFC 1483 voor ex demon klanten. Maar we waren al een aantal maanden via XS4all klant.

er wordt trouwens ook vermeld in die brief dat het bij ex demon klanten max 2 uur kan duren voordat het modem contact heeft gemaakt, iemand een idee wat daar de reden voor is?
en betekent dat ik het modem er dan eerst zo lang aan moet hangen en dan pas de instellingen moet wijzigen? of juist andersom? of steeds 2 uur wachten tussendoor? (ik hoop het niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silatigid, kan het zijn dat je een snelheidsverhoging hebt gehad afgelopen tijd? Het zou daardoor zo kunnen zijn dat jou lijn momenteel de nieuwe snelheid niet aan kan.

Uiteindelijk zou jou power/dsl lamp continu moeten branden voordat je goed verbinding kunt maken. Probeer eens je modem aan te sluiten zonder splitter? Hoe gaat dat?

Wat betreft PPPoE / PPPoA / Bridged keuze, kan je het beste bellen met de helpdesk. Zij kunnen het je meteen vertellen. Tegenwoordig krijgt iedereen PPPoA zeg maar. Dus dat moet je echt even nazoeken, maar omdat demon overgenomen zou je best eens een ander type kunnen hebben.

Weet je wat het is bij ex-demon klanten, daarbij wordt er om de 2 uur een IP toegekend. Dus dan krijgen ze een nieuwe lease. Daarbij wordt mac address geregistreerd. De lease is max. 2 uur geldig. Sluit je binnen die 2 uur, dus als de modem verbonden is geweest, weer een andere modem aansluit, loop je de risico dat de nieuwe modem niet online kan omdat de lease al weggegeven is. Dan moet je dus wachten totdat die lease voorbij is en vanaf dat moment moet je de nieuwe modem aansluiten.

Wil je het met zekerheid doen? Sluit dan 2 uur lang niets aan op je lijn, dus geen modems en vervolgens als 2 uur voorbij is sluit je de nieuwe modem aan. Hopppa!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
Zo, heb mijn nieuwe FRITZ!Box vandaag in ontvangst mogen nemen.

Drie keer raden! Deze is helemaal defect! Nadat deze is aangesloten (DSL + stroom) lichten na 30 seconden alle lampjes snel op en begint hij weer van voren af aan. Blijkbaar vindt hij het dus nodig om elke 30 seconden opnieuw op te starten.

Als ik echter de DSL kabel losmaak en via een gewone ethernetkabel verbinding maak met het modem kan ik er wel inkomen. Echter, dan heb ik er uiteraard niets aan. Grappig dat de oude modem dit niet had.

Waardeloos... XS4ALL maar weer even gemaild. Jammer dat je niet kan bellen en binnen een paar minuten een deskundig iemand aan de lijn kan krijgen. Mensen schijnen de helpdesk nog steeds nauwelijks te kunnen bereiken en de laatste keer dat ik het zelf probeerde kreeg ook ik te horen dat het druk was en het later nog maar eens moest proberen. Hierna werd doodleuk de verbinding verbroken. Gelukkig dat ze de vorige keer toch heel snel waren met het reageren via e-mail.

Vraag me af hoe het nu verder moet. Zal ik weer een nieuw modem krijgen, of moet er een monteur langskomen?

Ben blij dat mijn oude modem het nog wel draadloos doet. Via internet delen ook mijn server maar weer van internet voorzien (via mijn laptop). Alsnog zou het mooi zijn als ik straks weer een volledig werkend modem heb... wie weet houd mijn draadloze netwerk er straks namelijk ook mee op... dan kan ik niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem.

ADSL lampje bleef branden en in het FRITZ scherm kreeg ik de snelheid keurig weergegeven.
Vervolgens de XS4ALL gestart en modem geinstalleer volgens optie 3 (Oud HCCNET klant via BBNED).

Vervolgens internet proberen te starten, maar geen resultaat.

Instellingen gecontroleerd zoals aangegeven op the XS4ALL oplossingen site en elk scherm gecontroleerd. Geen fouten ondekt.

Toen geprobeerd het automatisch toewijze Ip adressen te disabelen (vinkje weg) en mijn eigen instellingen handmatig gedaaan. Toen werkte het. Dus ansers dan bij de Alcatel modem, krijgt Fritz geen addressen van XS4All?

Instellen als volgt:

Persoonlijk IP: AAA.BBB.CCC.DDD
Mask: 255.255.255.0
Gateway: AAA.BBB.CCC.254
DNS volgens laatste bladzijde handleiding.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:31:
Ik had het zelfde probleem.

ADSL lampje bleef branden en in het FRITZ scherm kreeg ik de snelheid keurig weergegeven.
Vervolgens de XS4ALL gestart en modem geinstalleer volgens optie 3 (Oud HCCNET klant via BBNED).

Vervolgens internet proberen te starten, maar geen resultaat.

Instellingen gecontroleerd zoals aangegeven op the XS4ALL oplossingen site en elk scherm gecontroleerd. Geen fouten ondekt.

Toen geprobeerd het automatisch toewijze Ip adressen te disabelen (vinkje weg) en mijn eigen instellingen handmatig gedaaan. Toen werkte het. Dus ansers dan bij de Alcatel modem, krijgt Fritz geen addressen van XS4All?

Instellen als volgt:

Persoonlijk IP: AAA.BBB.CCC.DDD
Mask: 255.255.255.0
Gateway: AAA.BBB.CCC.254
DNS volgens laatste bladzijde handleiding.

Succes.
Voor alle duidelijkheid, als je een BBNED of Tiscali profiel dus RFC 1483 0/35 of 0/34 hebt moet je twee uur wachten voordat DHCP server een ip adres naar de modem verstuurt. DHCP server check door middel van de laatste MAC adres
Dit geldt voor BBNED en Tiscali profiel en niet voor PPPOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
Nou, die instellingen werkten inderdaad niet (op het goede modem). Nieuwere modem dat om de 30 seconden opnieuw opstart ga ik niet eens uitproberen. ;)

Vanavond dan maar de oude modem uitschakelen voor 2 uur. Daarna dan even opnieuw proberen met het nieuwe modem. Als hij inderdaad het MAC-adres controleert met die van de lease (die dus om de 2 uur schijnt te ), dan zou het inderdaad goed daaraan kunnen liggen. Zou prachtig zijn als de problemen qua internet weer opgelost zijn!

Met die leases is niet specifiek voor dynamische IP adressen neem ik aan? Wij hebben hier namelijk een statisch IP-adres... die is al zo'n 3(+) jaar hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
Apart... twee uur wachten is blijkbaar de oplossing. Nu werkt het internet namelijk wel met de standaardinstellingen voor BBned/HCCnet (op CD).

Apart dat ze dat nergens vermelden... als je contact opneemt met de helpdesk en duidelijk de situatie uitlegt, dan zou dit toch (één van) de eerste aangedragen oplossingen moeten zijn lijkt me.

Bedankt in ieder geval allemaal. Had anders heel lang geduurd vrees ik voordat ik deze oplossing gevonden zou hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels anderhalf jaar later (dat Duhtje met z'n/haar probleem zat) en mij overkwam nu hetzelfde. Ik, tevreden Demon-klant, wilde een nieuw modem van xs4all (met Wlan), kreeg die ook snel toegestuurd, maar kon maar niet op internet komen, wel met m'n oude Zyxel-modem (alleen op de laptop) maar niet met de Fritz!Box. Drie weken lang ... om gek te worden! :(
En de hulpdesk raad je van alles en nog wat aan (bv.: tsja, als het Zyxel het wel doet zouden we de instellingen van dit modem over kunnen nemen naar de Fritz!Box en nog meer van die onzin); verschillende mensen aan de lijn gehad; bijna ontroerend, ze belden me zelfs terug, maar niemand kende dé oplossing ... :?
Daarom mijn dank aan M-Rah: 2 uur lang geen internetverkeer, daarna de Fitz!Box aansluiten en inderdaad ... hopppppa!
Het is blijkbaar een oud probleem, maar de helpdesk van xs4all weet er geen raad mee. Maar ... gelukkig vond ik deze forumsbijdrage, hè-hè! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29
@wanhoop, denk erom, als je oud Demon klant bent, heb je te maken met een ip lease van 2 uur op een mac adres.
Oftewel, het kan maximaal 2 uur duren voordat een nieuw modem gaat werken.

Helaas is het zo dat Demon zijn systemen zo had ingesteld dat er 1 bepaalde instelling die verkeerd is, wel werkte.
Het gaat hier om de encapsulation die hoort bij een bepaald protocol.
Demon verbindingen maakten gebruik van rfc1483 llc.
Demon had modems geleverd die naast rfc1483 llc ook rfc1483 vcmux ingesteld konden worden.

Als je ten tijde van de overname een modem had staan die rfc1483 vcmux ingesteld was, heeft Xs4all deze instelling overgenomen voor het modem dat toen was aangesloten.
Sluit je dan een nieuw modem aan, moet je ten 1e 2 uur wachten op de lease en dan komt je modem in lockout mode te staan, aangezien Xs4all in het systeem heeft staan dat het modem rfc1483 llc moet zijn.
Als dit het geval is, zal de helpdesk binnen Xs4all iets moeten doen voor je.

Helaas is het zo dat dit altijd zal blijven, enige 2 manieren om hier van af te komen is een nieuwe Xs4all verbinding te nemen, en dit kan je doen door te verhuizen of de verbinding op te zeggen en een nieuwe verbinding aan te vragen.
Pagina: 1