Toon posts:

feedback op mijn 'nieuwe' systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben bezig een nieuw systeem bij elkaar te zoeken. Graag zou ik wat feedback willen op het onderstaande systeem wat ik tot dusver heb.
graag zou ik ook willen weten of het allemaal compatible met elkaar is.

system specs:

Cooler Master Elite 331 Black Silver No PSU | RC-331-KKN1-GP € 31,40
Antec Basiq 500W | BP500U EC € 53,70
Asus P5GC-VM | 90-MBB6L0-G0EAY00Z € 41,10
Hitachi Deskstar P7K500 250Gb 8Mb € 41,80
2GB DDR2 PC2-8500 Intel® Optimized Titanium Edition Dual Channel € 54,10
Terratec SoundSystem Aureon 5.1 PCI € 21,70
Intel Core 2 Duo E8400 3 00GHz 1333MHz 6MB Boxed € 145,00
Asus DVD 18x48 SATA Retail € 18,70
iiyama E1902WSV-B1 19inch TFT € 183,30
CLUB3D 8800GT 512MB Radial heatpipe € 116.70

Totaal € 707,-

Alvast bedankt!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je 'bouwt' toch niet iets zonder dat je weet als het compatible is :?

Maar dit stukje uit de faq van CSL geldt ook hier:
Is deze samenstelling onderdelen goed?

[ Voor 55% gewijzigd door Outerspace op 26-06-2008 00:36 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Het komt er op neer dat je dit zelf moet gaan doen, een tweaker kan namelijk zelf zijn boodschappenlijstjes controleren. Zie verder ook het Best Buy Guide topicoverzicht voor informatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het compatible is, de vraagstelling is wellicht verkeerd. Het gaat me erom of het verstandig is.
* Is de behuizing bijvoorbeeld niet te klein.
* is de koeling voldoende.

Het samenstellen van een PC is nieuw voor me. wellicht moet ik op bepaalde dingen letten die ik nu over het hoofd zie.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:55

Want? Je hebt een mobo met een 945GC chipset, hoe denk je in hemelsnaam boven de 350Mhz FSB uit te kunnen komen?

En besides, dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT. Met een beetje inzet is alles makkelijk zelf te vinden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:39:
Ik weet dat het compatible is, de vraagstelling is wellicht verkeerd. Het gaat me erom of het verstandig is.
* Is de behuizing bijvoorbeeld niet te klein.
* is de koeling voldoende.

Het samenstellen van een PC is nieuw voor me. wellicht moet ik op bepaalde dingen letten die ik nu over het hoofd zie.
Dan zul je je moeten inlezen, zie de links die zijn gegeven. Daarna kun je specifieker gaan zoeken op GoT en het internet naar ervaringen en tips. Gewoon doen, daar leer je het meeste van :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom bekijk je dan niet eerst de behuizing als er wel voldoende ruimte in zit? Daarna kies je je moederbord en de rest. Zorg dat je videokaart genoeg ruimte heeft etc.

Ik kan je alleen succes wensen met je vraag :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

oh, tot ziens ;) dit mag dus niet..

enneh, bijna goed, alleen moederbord gaat met zo'n beetje geen enkel onderdeel van je pc samenwerken.. dus zoek een leuk bord uit met een p35 chipset bijvoorbeeld..

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:40:
[...]

Want? Je hebt een mobo met een 945GC chipset, hoe denk je in hemelsnaam boven de 350Mhz FSB uit te kunnen komen?
;)

Heeft mijn illegale topic toch zijn vruchten afgeworpen. Ik zal me zeker, wat meer verdiepen in de huidige topic's reviews etc. Alvorens een dergelijke topic te openen.

Toch bedankt..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:54:
Alvorens een dergelijke topic te openen.
offtopic:
Een dergelijk topic openen kun je dus beter niet doen. Het is serieus aan te raden om eerst de policy van een subforum te lezen voor je een topic opent, want ze leven meestal maar heel kort ;)

Anyway, succes met zoeken :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

serieus, koop een gigabyte p35 bord, rest van je lijstje is, zover ik kan zien, prima.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:28

DjVe

Hatsaflats!

en pak een samsung spinpoint HD met 500 gb voor een paar euro meer

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:54:
;)

Heeft mijn illegale topic toch zijn vruchten afgeworpen. Ik zal me zeker, wat meer verdiepen in de huidige topic's reviews etc. Alvorens een dergelijke topic te openen.

Toch bedankt..
offtopic:
Ik schreef dat bericht, niet gambieter. Quoten is toch niet zo moeilijk?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Ik weet niet hoe je bij dat moederbord komt, maar dat gaat echt niet werken. Zoals veel mensen hier al zeggen, neem een P35 chipset. Ik heb zelf de Gigabyte GA-P35-DS3L, niet te duur en bevalt perfect.

Verder zou ik 4GB geheugen overwegen. Vooral als je een Asus moederbord neemt is een beetje bekend merk ook wel belangrijk, deze moederborden kunnen nog wel eens kieskeurig zijn. Ik zou kiezen voor Corsair TWIN2X4096-6400C5 2x2GB DDR2.

Als laatste zou ik als videokaart voor een HD4850 van ATi gaan. Deze is net uit, kost rond de 150 euro en presteert zo'n 2 keer zo goed als die 8800GT die jij hebt gekozen.

Nu maar hopen dat ik dit nog verstuur voor het topic op slot gaat...

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me al duidelijk:

1) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Complete Systemen horen in CSL
2) waar dan ook op GoT doen we niet aan boodschappenlijstjeskeuring, van een Tweaker verwachten we dat hij dit soort dingen zelf kan kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.