Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01 20:50
Hallo,

Ik heb een anderhalve week terug een nieuwe HD tv gekocht van Samsung.
Om films te kunnen kijken heb ik een peperdure DVI->HDMI kabel gekocht zodat ik mijn pc op mijn tv aan kan sluiten.
Nu is het echter zo, dat de beelden die ik wil bekijken (1080, 720 of antiek!) haperen. Resolutie van de bron maakt niet uit. Als het scherm snel beweegt hapert het soms, maar als ik soms goed oplet lijkt er meer een interval tussen te zitten. Om de zoveel tijd gaat ie haperen :(

Als ik dezelfde beelden afspeel met een VGA kabel (VGA->VGA) aangesloten op mijn tv, hapert het niet. De VGA kabel heb ik dan wel aangesloten op mijn laptop, omdat mijn pc te ver weg staat.
Het beeld hapert niet op de monitor van mijn desktop en mijn hardware is wel goed genoeg. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Spellen kan ik overigens wel gewoon op het scherm draaien zonder dat het hapert.
Een gewone DVD heb ik nog niet geprobeerd. Dit zal ik morgen even doen. Ook zal ik dan proberen mijn pc te verplaatsen en hem op mijn tv aansluiten met een DVI-VGA kabel.
Mijn hardware:

TV - Samsung LE40A552 (link)

CPU: Intel Q6600
MOBO: Asus striker 2 formula
GFX: 8800 GTX
MEM: 2Gb
HD: Sata, 7200 rpm
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:38
Nieuwste drivers?

Heeft je laptop een DVI uitgang zodat je daarop kan testen?

CPU/mem usage al in de gaten gehouden tijdens het afspelen?

Al met een andere kabel getest?
(DVI kabels kan je ook 'goedkope' kwaliteit van nemen, of je hebt wel of geen signaal)

Wat voor videoformaat (codec) speel je nu eigenlijk af? Heb je wel de juiste codecs geïnstalleerd?
Vanaf lokale HDD of netwerkschijf?

[ Voor 147% gewijzigd door JasperE op 26-06-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
JasperE schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:21:
Nieuwste drivers?

Heeft je laptop een DVI uitgang zodat je daarop kan testen?

CPU/mem usage al in de gaten gehouden tijdens het afspelen?

Al met een andere kabel getest?
(DVI kabels kan je ook 'goedkope' kwaliteit van nemen, of je hebt wel of geen signaal)

Wat voor videoformaat (codec) speel je nu eigenlijk af? Heb je wel de juiste codecs geïnstalleerd?
Vanaf lokale HDD of netwerkschijf?
De nieuwste drivers werken niet bij mij onder Vista. Ik krijg dan een zwart scherm in Windows, na het opstartscherm. Hij loopt niet vast, dat weet ik wel.
Verder heb ik wel de nieuwste chipset drivers, geluid etc. alles en ook de nieuwste BIOS.
Forceware versie voor gfx is 162.22, ook 174.74 beta werkten niet.

De kabel is trouwens 3 meter lang.

Ik speel het af vanaf de lokale HD, op mijn laptop vanaf draadloos netwerk. Ik heb nieuwste codecs (klite codec pack), CoreAVCDecoder en nVidia PureVideo geinstalleerd, al ik niet weet hoe ik dat ding moet configureren want ik zie nergens icoontjes of opties :s.

Ik kon geen ander merk DVI kabel kiezen. Op mijn laptop heb ik nog niet getest trouwens (dom), ga ik nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
Op mijn laptop is het heel veel minder erg, maar ook hier hapert hij soms.
Iemand een idee?

Even om verwarring te voorkomen: met haperen bedoel ik frames overslaan. Het geluid loop wel goed en het gaat niet desyncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:38
En het cpu gebruik?
Raar je geen nieuwe drivers kan installeren met zulke nieuwe onderdelen, zou je dat niet eerst proberen op te lossen?

[ Voor 78% gewijzigd door JasperE op 26-06-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Klinkt inderdaad eerder aan een probleem van je PC dan in je TV; is het op alle HDMI-ingangen hetzelfde? Ik heb dezelfde TV en deze kan prima content van mijn PC afspelen via DVI --> HDMI. Wel heb ik bij 24fps (praktisch alle HD-films) licht last van judder (licht schokkerig beeld bij camerabewegingen), maar dat is iets anders dan frames overslaan. Als ik Film Plus inschakel op mijn TV wordt de judder verholpen, maar heb ik om de zoveel seconden een licht schokje in het beeld; heb je al geprobeerd om die functie uit te zetten? Als dat niet werkt, zal het toch echt aan je PC liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 26-06-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:20:
Klinkt inderdaad eerder aan een probleem van je PC dan in je TV; is het op alle HDMI-ingangen hetzelfde? Ik heb dezelfde TV en deze kan prima content van mijn PC afspelen via DVI --> HDMI. Wel heb ik bij 24fps (praktisch alle HD-films) licht last van judder (licht schokkerig beeld bij camerabewegingen), maar dat is iets anders dan frames overslaan. Als ik Film Plus inschakel op mijn TV wordt de judder verholpen, maar heb ik om de zoveel seconden een licht schokje in het beeld; heb je al geprobeerd om die functie uit te zetten? Als dat niet werkt, zal het toch echt aan je PC liggen.
Op de tweede HDMI ingang heb ik hetzelfde probleem. Ik moest even zoeken naar Film Plus, deze stond op 'laag' en ik heb hem uitgezet. Het probleem lijkt verholpen :) _/-\o_

Overigens toen het nog haperde draaide mijn 4e core rond de 30-40%. Omdat het niet 100% was dacht ik dat het wel goed zou zijn. Nu draaien ze alle 4 rond de 7%, wat fluctueert.
Maar het is toch vreemd dat een optie van de TV mijn processor beinvloedt? Of zou het nu gewoon toeval zijn ... }:O

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik zal naar mijn hardware kijken want ik had altijd het gevoel al dat mijn videokaart niet helemaal goed was.
Bij mijn oude installatie (XP) had ik bij video's soms het probleem dat er ineens artifacts in de film kwamen (rare kleuren en strepen, alleen bij films) en de PC vastliep. Mijn muis werd ook een raar vierkant/icoontje met artifacts. Dat heb ik nu iig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Het is ook niet dat je TV je processor beïnvloedt; de TV past wat foefjes toe op het signaal wat hij binnen krijgt, waaruit dit soort artifacts kunnen ontstaan ;) Die Film-plus functie werkt zeer effectief tegen judder, maar daar komt helaas een ergere artifact voor terug in de vorm van een lichte hapering in beeld om de zoveel seconden. Wellicht is het een softwarematige fout en kan een eventuele firmware update het verhelpen, of het is gewoon een noodzakelijke bijwerking...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 26-06-2008 11:55 ]

Pagina: 1