omfgwtfbbq! die wil ik ook!
Zo ben ik enorm te vreden over een Asus WL500gPremium, heeft mij toendertijd bij een webshop 79 Euro gekost en voldeed aan mijn eisen.
- Printerserver
- USB
- 4x rj45 1x wan
- Firmware customizen moet mogelijk zijn
- 75 ~ 150euro
Nu was het zo dat mijn eerste eis er al voor zorgde dat veel routers afvielen, niet veel routers boden rond die tijd een ingebouwde printserver aan. Het was wel mogelijk, maar dan moest er een extra kaartje voor de printer worden gekocht, en moest ik deze via een rj45 kabel aan de router verbinden, wat er direct weer voor zorgde dat ik een lan-poort kwijt raakte.
Mijn tweede eis was dat ik USB had op de router, puur vanwege de printerserver, en omdat het handig zou zijn om een USB stick aan te sluiten. Hiermee zou ik documenten over het netwerk kunnen opslaan.
Dan mijn vierde eis. Ik begon mij meer te verdiepen in linux, dus leek het mij wel handig als de router in kwestie ook op linux gebaseerd zou zijn. Het hoefde geen volledige distro te zijn, maar ik moest wel mogelijkheden hebben om mijn router van alternatieve firmware te voorzien...hierdoor vielen al een hele berg routers af...
Na veel getouwtrek kwamen we bij een drietal modellen uit, en ging ik prijsvergelijken in de pricewatch. Kwam hierna uit bij de WL500Gpremium...Een router welke sinds januari 2007 eigenlijk onafgebroken online is en aan al mijn eisen voldoet.
Succes met je queste!