Quest: Op zoek naar een goede router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik het idee heb dat mijn huidige router gewoon niet al te best is en de reden is van mijn huidige problemen ben ik op zoek naar een goede, degelijke router.. maar welke?

Welke router komt er momenteel "als beste uit de test"?

En welke wil je eigenlijk vooral niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een quest moet je alleen volbrengen, zonder hulp van een ander, en vraagt vooral heel veel eigen inzet. Maar aan het einde is het 't meestal waard, juist door de eigen inzet heb je het gevoel het echt verdiend te hebben.

============

En nu serieus: de "beste" router is er niet, dat hangt van je prijsklasse, eisen etc af. Begin eens met zelf aan de slag te gaan, "welke moet ik kopen" topics zijn op GoT niet de bedoeling. Welke heb je zelf al bekeken, waar heb je al naar gezocht, etc?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
www.google.nl al geprobeerd?
Zoek eens op grote router test ofzo.
Computer Idee had laatst nog een routertest staan, volgens mij heeft de Computer Totaal er laatst ook nog eentje gedaan voor een aantal wireless-N routers.

Misschien is het handig als je vertelt wat voor router je nu hebt, wat voor internet aansluiting etc.

Vermeldt dan ook meteen even welke routers je in gedachten hebt, het is immers niet de bedoeling dat wij al het zoekwerk voor je verrichten.
Laat je anders eens inlichten bij een fatsoenlijke computerwinkel, daar loopt meestal nog wel iemand rond met een beetje verstand van die dingen.

Even kort door de bocht gezegd:
Wireless G: Linksys WRT54GL. (ongeveer 40 a 45 euro)
Wireless N: SMC ProMax (Ongeveer 85 tot 100 euro), of de Linksys WRT350/360N (iets duurder).
Dat zouden mijn huidige aanraders zijn.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voorspelling van de volgende vraag: wat is het verschil tussen G en N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Kort antwoord: de beste router is voor mij nog altijd een Linux-bakje. :Y)

Serieus antwoord: wat zijn je eisen?

* Draadloos?
* Hoeveel poorten?
* Gigabit?
* Moet de router een heleboel connecties tegelijk aankunnen of ga je er alleen mee internetten?
* Hoe uitgebreid moet de portforwarding zijn? En VPN?
* Wil je nog gekke dingen kunnen instellen in de webinterface?
* Kabel of ADSL?
* Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Beste is een Cisco :) , maar die ga jij te duur vinden en te ingewikkeld ben ik bang voor.

Idd, je moet je eisen duidelijk maken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak wordt Draytek genoemd als het beste merk qua kwaliteit en opties (wel iets duurder dan de meeste consumentenmerken).

Ik heb zelf overigens erg goede ervaringen met Zyxel (goedkoop maar veel opties en stabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Ik heb gehoord dat de witte heel goed zijn maar dat de donkerblauwe er ook wel mogen zijn (allebei +4 DEX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 07:41:
Ik heb gehoord dat de witte heel goed zijn maar dat de donkerblauwe er ook wel mogen zijn (allebei +4 DEX).
omfgwtfbbq! die wil ik ook!

Zo ben ik enorm te vreden over een Asus WL500gPremium, heeft mij toendertijd bij een webshop 79 Euro gekost en voldeed aan mijn eisen.
  • Printerserver
  • USB
  • 4x rj45 1x wan
  • Firmware customizen moet mogelijk zijn
  • 75 ~ 150euro
Nu was het zo dat mijn eerste eis er al voor zorgde dat veel routers afvielen, niet veel routers boden rond die tijd een ingebouwde printserver aan. Het was wel mogelijk, maar dan moest er een extra kaartje voor de printer worden gekocht, en moest ik deze via een rj45 kabel aan de router verbinden, wat er direct weer voor zorgde dat ik een lan-poort kwijt raakte.

Mijn tweede eis was dat ik USB had op de router, puur vanwege de printerserver, en omdat het handig zou zijn om een USB stick aan te sluiten. Hiermee zou ik documenten over het netwerk kunnen opslaan.

Dan mijn vierde eis. Ik begon mij meer te verdiepen in linux, dus leek het mij wel handig als de router in kwestie ook op linux gebaseerd zou zijn. Het hoefde geen volledige distro te zijn, maar ik moest wel mogelijkheden hebben om mijn router van alternatieve firmware te voorzien...hierdoor vielen al een hele berg routers af...

Na veel getouwtrek kwamen we bij een drietal modellen uit, en ging ik prijsvergelijken in de pricewatch. Kwam hierna uit bij de WL500Gpremium...Een router welke sinds januari 2007 eigenlijk onafgebroken online is en aan al mijn eisen voldoet.

Succes met je queste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g Turbo (WL-173).
Het feit dat niemand het merk Sitecom genoemd heeft tot nu toe en op kieskeurig.nl ik er al achter was gekomen dat het gemiddelde gegeven cijfer een 6.9 is doet me toch vermoeden dat dit niet bepaald een sterspeler is.

De router waar ik naar op zoek ben moeten vier apparaten/clients op aangesloten worden. Twee pc's, een ps3 en een wii.
De internetverbinding is via een kabelmodem.
Draadloos is leuk, maar niet een eis (momenteel zitten ze allen met een vaste aansluiting ingeplugd).
Stabiliteit en functionaliteit zijn de voornaamste eisen. Momenteel hebben de pc's soms geen internet totdat de router/modem gereset worden en is online gaming met de ps3 en wii een hel omdat network errors ervoor zorgen dat matches niet gestart worden of het apparaat timed out.
Ik heb al statische adressen aangemaakt, gedemilitariseerde zones aangelegd en poorten voorwaarts gestuurd, maar dit heeft tot heden nog niet veel mogen baten. Ik wil eigenlijk eerst een zo goed mogelijke router installeren voordat ik me daar weer in verdiep.
Mogelijk dat het genoemde merk Draytek,
of de SMC ProMax, Linksys WRT350/360N interessante opties zijn.
(Of ander die witte of donkerblauwe, maar is er ook iets met +DEF?)

Ik had de sticky's doorgelezen op zoek naar info over aanschaf, maar had niets gevonden. Vandaar mijn vraag eigenlijk. Ik heb bewust hier gepost, omdat ik weet dat hier deskundigen rondlopen, bij een winkel is dat altijd nog maar de vraag.
Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb geen aandelen in Asus, maar voor wat jij opnoemt zou ik je de WL500gPremium aanraden.

Waarom?
  • Stabiel, uptime is gemiddeld 29 dagen. Ik herstart elke maand namelijk en voer dan updates uit. (Zie firmware waarom)
  • Via wl500g.info kun je diverse how-to's downloaden. In deze how-to's staat wat mij betreft eenvoudig uitgelegd hoe je je router ten volste kan benutten. (Bijvoorbeeld als torrent downloader/usenet downloader/router/printserver/sambaserver
  • 79 Euro voor een router + printerserver
  • Eenvoudige webinterface. Ik ben het eens met het gezegde: "Het oog wilt ook wat", maar dan niet als ik 30 tabbladen moet doorzoeken om te vinden wat ik wil.
  • Snel. Als vervanging tussen de ene router (wl500g en wl500gpremium) heb ik een sitecom router gehad. maximale snelheid lag gemiddeld op 4MB/sec, de wl500gp kwam met gemak op 9MB/sec
  • Veel ondersteuning d.m.v. www.wl500g.info
Pagina: 1