DHCP fout MacBook?

Pagina: 1
Acties:

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02 19:22
Hallo,

Wij hebben hier thuis een Linksys WRT150N router. Ik heb ingesteld dat ik, mijn ouders en mijn zus een eigen IP hebben. Dit werkt prima, ik heb *.101, de windows-pc van mijn ouders *.102.

Echter bij de MacBook van mijn zus gaat het fout. Haar MacBook krijgt wel het adres *.103 toegewezen, maar heeft na verloop van tijd opeens geen internet meer. Ze heeft nog wel goede verbinding met de router, maar kan niks meer op internet. Als ik haar handmatig (op de MacBook zelf dus) het ip *.103 geef (wat ze dus al had), heeft ze opeens wel weer internet. Na verloop van tijd werkt dat ook niet meer, en als ik de MacBook dan weer automatisch een DHCP laat vragen/toewijzen, werkt het wel weer, maar weer voor even. Dit blijft dus zo de hele tijd doorgaan, en is nogal vervelend.

Via Ethernet werkt het wel gewoon goed, en ook wireless via mijn MacBook Pro.

Wat kan er aan de hand zijn? Aangezien het bij mij wel werkt, ga ik er vanuit dat het probleem bij de MacBook ligt. Is dit een verkeerde instelling?

Via een ander forum werd mij aangeraden de router te resetten, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Alvast bedankt,
Davy

EDIT: probleem opgelost. Werkt nu al een tijd prima via WiFi. Geen idee hoe dit is gekomen..?

[ Voor 3% gewijzigd door Yvad op 29-08-2008 21:26 . Reden: Probleem opgelost ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoe ken je statische ip-adressen toe?

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02 19:22
Door in de router in te stellen dat een bepaald Mac-adres een IP toegewezen krijgt. Dit gaat dus goed bij mij en mijn ouders, maar bij mijn zus moet ik dus de ene keer automatische DHCP instellen, en de andere keer zelf het IP invoeren om het te kunnen laten werken.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De lease-tijd van dhcp komt overeen met het uitvallen van haar verbinding?

Als haar 'internet' niet werkt, werkt ping naar router wel? Werkt connectie dan op basis van IP wel? Of ook niet?

Wat is / zijn de verschillen tussen jouw macbook pro en de laptop van je zus?

Verwijderd

waar begint en waar eindigt de DHCP-lease ? en welke IP adressen heb je gereserveert voor static IP ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

BCC

Hoe vaak zet je de router uit en aan? Als ik dan met mijn router hier doe, gaat hij wel eens dubbele leases uitdelen, waar mijn mac het ook niet mee eens is :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1