• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zit met een probleem met een product. Het betreft een HTC Touch Diamond die ik bij een zaak X(fysieke zaak, dus geen internetwinkel) heb gekocht. Na aankoop kwam ik erachter dat het toestel een defect had. Dit is verholpen door het toestel om te wisselen voor een nieuw toestel. Het oude toestel is ingenomen.
Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat mijn tweede toestel ook wat defecten vertoonde. Heb een mailtje richting HTC gemaild, maar tot nu toe geen antwoord gehad. Ik ga zelf binnen 2 weken op vakantie en zou dus pas na mijn vakantie het toestel ter reparatie kunnen aanbieden bij de zaak waar ik de telefoon heb gekocht of direct bij HTC. Het toestel is bij zaak X niet op voorraad dus omruilen van het product is geen optie.
Mijn vraag was of ik nu in mijn recht sta om het toestel te retourneren ondanks het feit dat het een defect vertoond. Ik mag het toestel binnen 14 dagen terugbrengen indien het compleet is en in nieuwstaat verkeerd. (heb het toestel niet kunnen gebruiken door de defecten , dus het verkeerd uiteraard in nieuwstaat)

[ Voor 4% gewijzigd door k5052 op 25-06-2008 23:11 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee.

Je hebt geen RECHT op retourneren.. Je kunt het er wel over hebben en wellicht willen ze je wel ter wille zijn. maar een recht heb je niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als het toestel defecten heeft, moet je altijd teruggaan naar de winkel, niet naar HTC. Je hebt immers een koopovereenkomst met de winkel en die moeten je een deugdelijk product leveren. En ja ze mogen het toesten repareren.