Krijg mijn twee RAID 0 schijven niet meer aktief onder vista 32. Ik zie de schijven wel; zet ik in BIOS
RAID aan dan komen de schijven wel correct naar voren Ctrl-i (Intel Matrix Storage Manager Option Rom Utility) tijdens setup en worden goed herkend; echter dan tijdens opstarten vista heb ik blauw scherm. In XP werkte het wel goed!
Hetzelfde als:
First off, the Intel Matrix Storage driver wouldn't install for me, saying that
my computer did not meet the minimum requirements. What requirements it was
referring to I don't know, since my computer is pretty darn good. In the mean
time, I am running all the SATA drives as standard IDE as the BIOS
configuration. If I set it to anything else I get a quick blue screen from
Vista as it is booting followed by a reboot. I have given up trying to use the
Intel RAID solution anyhow. But it also won't work at AHCI, but I don't know
what gains I would have from using that mode anyhow.
Zie http://forums.pcper.com/showthread.php?t=434369#Scene_4 (wel oude post maar probleem is zelfde).
Ook ik heb probleem dat tijdens setup voor installatie drivers programma aangeeft dat specs niet voldoen. Vista opnieuw geinstalleerd en tijdens installatie driver geladen (eerst uitgepakt en op USB stick). Ik heb nu inmiddels twee keer Vista opnieuw geinstalleerd en tijdens de installatie RAID driver toegevoegd. Een keer van download Asus website en een keer van Intel website (verschillende versies). Geen resultaat. Tijdens de installatie geeft ie gek genoeg ook aan dat de gevonden drivers niet overeenkomen met de hardware die gevonden is. Dat is erg gek. Van de Asus site heb ik file: IMSM_Vista_6201009 en van Intel site: iata82_enu.exe. Als ik vinkje tijdens installatie weghaal (laat alles zien en niet alleen wat matched met hardware) dan komt er een hele lijst aan Storage controllers. Heb gekozen voor de ICH8R omdat die ook in de handleiding van moederbord genoemd is.
Hebben jullie nog een tip; zou toch jammer zijn als ik RAID niet aan de praat krijg.
RAID aan dan komen de schijven wel correct naar voren Ctrl-i (Intel Matrix Storage Manager Option Rom Utility) tijdens setup en worden goed herkend; echter dan tijdens opstarten vista heb ik blauw scherm. In XP werkte het wel goed!
Hetzelfde als:
First off, the Intel Matrix Storage driver wouldn't install for me, saying that
my computer did not meet the minimum requirements. What requirements it was
referring to I don't know, since my computer is pretty darn good. In the mean
time, I am running all the SATA drives as standard IDE as the BIOS
configuration. If I set it to anything else I get a quick blue screen from
Vista as it is booting followed by a reboot. I have given up trying to use the
Intel RAID solution anyhow. But it also won't work at AHCI, but I don't know
what gains I would have from using that mode anyhow.
Zie http://forums.pcper.com/showthread.php?t=434369#Scene_4 (wel oude post maar probleem is zelfde).
Ook ik heb probleem dat tijdens setup voor installatie drivers programma aangeeft dat specs niet voldoen. Vista opnieuw geinstalleerd en tijdens installatie driver geladen (eerst uitgepakt en op USB stick). Ik heb nu inmiddels twee keer Vista opnieuw geinstalleerd en tijdens de installatie RAID driver toegevoegd. Een keer van download Asus website en een keer van Intel website (verschillende versies). Geen resultaat. Tijdens de installatie geeft ie gek genoeg ook aan dat de gevonden drivers niet overeenkomen met de hardware die gevonden is. Dat is erg gek. Van de Asus site heb ik file: IMSM_Vista_6201009 en van Intel site: iata82_enu.exe. Als ik vinkje tijdens installatie weghaal (laat alles zien en niet alleen wat matched met hardware) dan komt er een hele lijst aan Storage controllers. Heb gekozen voor de ICH8R omdat die ook in de handleiding van moederbord genoemd is.
Hebben jullie nog een tip; zou toch jammer zijn als ik RAID niet aan de praat krijg.