ik heb een Sony Vaio VGN-N38Z, met een Mobile Intel 945GM Express Chipset Family (ofzoiets) nu wil ik een betere videokaart, kan dat?
Wat had je zelf al gevonden?
Al gezocht op MXM?
Al gezocht op MXM?
Kortweg: neen.
pricewatch: Sony Vaio N VGN-N38Z/W
De laptop heeft een Intel 950 kaartje, die zijn NIET vervangbaar.
pricewatch: Sony Vaio N VGN-N38Z/W
De laptop heeft een Intel 950 kaartje, die zijn NIET vervangbaar.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Als je systeem een expresscard slot heeft zou je een externe videokaart kunnen gebruiken.
No nog een lokatie om er een te krijgen, want die dingen zijn extreem schaars volgens mij.Terw_Dan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:56:
Als je systeem een expresscard slot heeft zou je een externe videokaart kunnen gebruiken.
Dat klopt, maar de hardware BESTAAT welMcKaamos schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:09:
[...]
No nog een lokatie om er een te krijgen, want die dingen zijn extreem schaars volgens mij.
Zitten mobiele grafische kaarten dan vastgesoldeerd op het moederbord of zo? Ik dacht dat die ook gewoon in een uitbreidingsslot zaten.
2 jaar terug was het er al, maar heb ze nog nergens in de winkel gezienTerw_Dan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:11:
[...]
Dat klopt, maar de hardware BESTAAT weldus dat is al een heel belangrijke stap. Daarbij zijn die dingen er nog niet zo heel lang, dus met wat geluk gaan we ze ook wat meer zien.
Volgens mij is dat zo extreem geflopt dat dat niet meer gemaakt wordt.
Daarnaast is de bandbreedte van Expresscard niet zo gek hoog. Hetzelfde als een PCIe X1 slot, en voor een goede rappe videokaart is dat veel te weinig, dus veel kans van slagen had het sowieso niet. Neemt niet weg dat het wel een dikke upgrade zou zijn voor de laptop van de TS
In een laptop zit bijna alles vast gesoldeerd op het moederbord. Enige uitzondering is het geheugen, CPU en de grote rand apparaten zoals de DVD drive en het toetsenbord.Alfredo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:13:
Zitten mobiele grafische kaarten dan vastgesoldeerd op het moederbord of zo? Ik dacht dat die ook gewoon in een uitbreidingsslot zaten.
Als het fijne elektronica is, dan zit het vast.
Alleen als je een laptop met MXM hebt kan je de videokaart vervangen. MXM is namelijk een modulair systeem. Blokje in je laptop en voila, betere videokaart. Die technologie is, net als de externe videokaart via Expresscard, niet van de grond gekomen, en het is daarom 1) moeilijk om aan een laptop te komen die het heeft en 2) nog moeilijker om aan een losse MXM module te komen met een moderne videokaart.
[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 25-06-2008 22:17 ]
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Registratievoorwaarden / korte FAQ
Hey, welkom op GoT.
Het is hier de bedoeling dat je, voordat je een topic opent, eerst even zelf op zoek gaat. Gebruik de search of zoek anders even met Google. In het geval dat je er daarmee niet uit komt kan je en topic openen, maar zorg dan wl voor een goede topicstart waarin je onder andere aangeeft wat je al hebt geprobeerd en gezocht. Dit staat ook in de 2 bovenstaande linkjes. Lees die eerst even goed door, dan weet je een beetje wat hier op het forum de normale gang van zaken is
Registratievoorwaarden / korte FAQ
Hey, welkom op GoT.
Het is hier de bedoeling dat je, voordat je een topic opent, eerst even zelf op zoek gaat. Gebruik de search of zoek anders even met Google. In het geval dat je er daarmee niet uit komt kan je en topic openen, maar zorg dan wl voor een goede topicstart waarin je onder andere aangeeft wat je al hebt geprobeerd en gezocht. Dit staat ook in de 2 bovenstaande linkjes. Lees die eerst even goed door, dan weet je een beetje wat hier op het forum de normale gang van zaken is
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()