draytek vpn achter experiabox met behoud van itv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik loop al wat daagjes met het volgende probleem.

Ik wil een site to site (ook wel lan to lan) vpn verbinding opzetten tussen de locaties.
op locatie 1 staat een draytek 2700 (modem/router/vpn) op een kpn/xs4all adsl lijntje

nu komt mijn locatie 2:
Adsl + itv (interactieve tv) (dus op het ipb netwerk) met een experiabox speedtouch 780wl.
Nu dacht ik, ik koop een draytek 2700 en site to site vpn is klaar, maar nee. Ik zit met de i-tv.
De experiabox is en blijft nodig om de interactieve tv te verzorgen. Deze moet dus blijven bestaan.
Nu dacht ik, dan zet ik die draytek achter mn experiabox. Maar exposed host (oftewel alles doorlaten naar de draytek vanaf de experiabox kan ook niet want dan werkt me itv niet meer.

Wat heb ik gedaan:
KPN gebeld, maar heeft geen modem die beide ondersteunen.
draytek gemaild maar heeft het dan over de 2200vg achter de experiabox, maar dan zit ik nog met hetzelfde probleem.
Google: genoeg problemen met experiabox maar bijna altijd icm bellen maar dat gebruik ik niet.

bij de volgende opstelling weet ik dus niet of site to site vpn uberhaupt kan werken

adsllijn > wan experiabox > poort 1,2,3 > wanpoort draytek (draytek krijgt private ip :S)

Hoe komt de site to site vpn tunnel uiteindelijk door de experiabox bij de draytek terecht (die in bovenstaande opstelling een private ip krijgt).. Valt dit te forwarden? natte?

Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen want de enige oplossing (minder fraai) die ik zie is dan een inbel vpn naar locatie 1. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gaat Site To Site VPN niet over een bepaald (aantal?) poorten ? mischien kan je dit nagaan bij draytek en dan die poorten forwarden in je experiabox naar je draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring met die experiabox is dat vpn [b]NIET[/b] werkt.
en de medewerkers daar kunnen je er ook niet bij helpen omdat de helpdesk dit niet kan of misschien niet eens kennis van heeft.
'k had vrienden van me op de helpdesk daar zitten, heb hun gevraagd om het admin wachtwoord (maar die konden ze niet geven :? , want het betreft gewoon een speedtouch modem alleen dan met kpn software (de eigen software van speedtouch is dus nog aanwezig en daar kan het wel mee)

ik heb de hoop dus op gegeven met dat kuch kuch mooie modem kuch kuch.. /me vind ut crappy modems (echt hopeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:46:
mijn ervaring met die experiabox is dat vpn [b]NIET[/b] werkt.
en de medewerkers daar kunnen je er ook niet bij helpen omdat de helpdesk dit niet kan of misschien niet eens kennis van heeft.
'k had vrienden van me op de helpdesk daar zitten, heb hun gevraagd om het admin wachtwoord (maar die konden ze niet geven :? , want het betreft gewoon een speedtouch modem alleen dan met kpn software (de eigen software van speedtouch is dus nog aanwezig en daar kan het wel mee)

ik heb de hoop dus op gegeven met dat kuch kuch mooie modem kuch kuch.. /me vind ut crappy modems (echt hopeloos)
Nou ik ben momenteel wel rootuser op mn experiabox dus ik kan gewoon de firewall uitschakelen of eventueel telnetten en daar alles wijzigen. Dus dat zou even geen probleem moeten zijn. Maar goed is het uberhaupt te forwarden. Want de opstelling andersom kan ook niet. eerst draytek en dan experiabox.. want die draytek kan het itv signaal niet goed oppakken dus dan kan dat nooit goed aankomen bij de experiabox.

Medewerkers KPN helpen je niet.. die zeggen alleen "neem een 2e adsl lijn". das gaar.
het dit probleem zoals hierboven uitgelegd nog naar support draytek gestuurd.. ik hoop vandaag van hun ook nog een "zinnig" antwoordt te krijgen. Ik heb het wel helemaal gehad met die KL*TE Experiaboxen en/of de services van kpn die andere modems niet kunnen ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:37:
[...]

Nou ik ben momenteel wel rootuser op mn experiabox dus ik kan gewoon de firewall uitschakelen of eventueel telnetten en daar alles wijzigen. Dus dat zou even geen probleem moeten zijn. Maar goed is het uberhaupt te forwarden. Want de opstelling andersom kan ook niet. eerst draytek en dan experiabox.. want die draytek kan het itv signaal niet goed oppakken dus dan kan dat nooit goed aankomen bij de experiabox.

Medewerkers KPN helpen je niet.. die zeggen alleen "neem een 2e adsl lijn". das gaar.
het dit probleem zoals hierboven uitgelegd nog naar support draytek gestuurd.. ik hoop vandaag van hun ook nog een "zinnig" antwoordt te krijgen. Ik heb het wel helemaal gehad met die KL*TE Experiaboxen en/of de services van kpn die andere modems niet kunnen ondersteunen.
Ik zat trouwens te kijken is het niet mogelijk om een soort vpn passtrough te maken waarbij de experiabox de pakketten van vpn door te sturen naar de draytek zoals te zien op: http://www.draytek.nl/sup...ugh/passthrough_L2TP.html
zoals te zien op de site is het protocol enkel udp 1701 ? zou dat niet gaan werken met een 2200vg (zelfde als 2700 maar dan zonder modem, omdat de experiabox de verbinding al opzet)

Heb trouwens net een speedtouch 716 aan me experiabox 780 gehangen. lanpoort experiabox die normaal naar interactieve tv tuner gaat in een lan poort van de 716 gehangen en toen weer doorverbonden met utp lan poortje naar de tv tuner (dus gewoon een 716 ertussen). de tv werkkte toen wel.. Zou het dan niet zo zijn dat zodra je aan het begin maar even een experiabox hebt die alles binnentrekt en daarna er gewoon een router van wat dan ook aanhangt (experiabox in dmz (exposed host) zet dat het tv signaal intact blijft?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 19:11 ]