Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] DNS resolving gaat goed. Op 1 Pc na

Pagina: 1
Acties:

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
Hallo medetweakers,

Ik heb hier op het moment een raar probleem in het netwerkje. Ik heb een Speedtouch 546 met daarachter een Linksys 160N. Het loopt lekker en er is niets aan de hand. Alleen sinds gisteravond is er op 1 PC totaal niets meer te resolven in de DNS. In de IPconfig staan de DNS-servers correct ingesteld en andere PC's komen ook gewoon goed door.

Op de probleemPC geeft hij keihard aan dat de DNS-server niet reageert. Terwijl ik op dat moment gewoon op een andere PC in het huis aan het internetten ben. Ik zit er nu ongeveer zo'n kleine 3 uur aan te werken maar ik weet het niet meer. Sterker nog, ik heb de Windows installatie CD al tevoorschijn gehaald.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Verbinding herstellen
- Reset van zowel de Linksys als de Speedtouch
- Nieuwe installatie van de drivers van de WiFi-usb dongle

Eventueel zou een virus of en adwarescan nog wat kunnen doen maar dit lijkt me sterk aangezien ik niet eens naar het Internet kan communiceren.

Zie ik misschien iets over het hoofd of hebben jullie misschien nog een idee waar ik het kan zoeken?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
wat geeft het commando "nslookup www.google.nl" terug?

(in een commandprompt)

[ Voor 19% gewijzigd door FireDrunk op 25-06-2008 21:12 ]

Even niets...

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Tha_T schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:07:
In de IPconfig staan de DNS-servers correct ingesteld en andere PC's komen ook gewoon goed door.
Wat zijn ze dan? Een intern ip van je router die het relayt of een direct naar je ISP?
Tha_T schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:07:
Op de probleemPC geeft hij keihard aan dat de DNS-server niet reageert.
Welke software is 'hij'? En op welke manieren heb je het getest?

Probeer eens vast een DNS server in te stellen (op de pc) van OpenDNS (208.67.222.222). Doet ie het dan nog niet?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
thijs_cramer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:11:
wat geeft het commando "nslookup www.google.nl" terug?

(in een commandprompt)
C:\Documents and Settings\Tim>ipconfig /flushdns

Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

C:\Documents and Settings\Tim>nslookup www.google.nl
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 192.168.1.254: Timed out
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.254

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:12:
[...]

Wat zijn ze dan? Een intern ip van je router die het relayt of een direct naar je ISP?
Een intern IP van de Speedtouch en die gebruikt de standaard DNS-servers van XS4ALL.
[...]

Welke software is 'hij'? En op welke manieren heb je het getest?
De standaard command-prompt van XP. nslookup en tracert.
Probeer eens vast een DNS server in te stellen (op de pc) van OpenDNS (208.67.222.222). Doet ie het dan nog niet?
Wanneer ik OpenDNS instel resolved ie een tijdje wel en werkt het ook. Maar na verloop van tijd houdt ook dat op.

[ Voor 3% gewijzigd door Tha_T op 25-06-2008 21:39 ]