Toon posts:

Laptop vind mijn Wireless router niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Onlangs heb ik een tweedehands HP Compaq nx8220 gekocht. Prima notebook, maar hij vindt mijn wireless router niet.
Mijn iPod Touch vind 'm gelijk, dus aan de router zelf kan het niet liggen.
Is 'gewoon' onbeveiligd, dus dan zou Windows 'm toch ook moeten vinden? Ik heb twee versies van Windows geinstalleerd en nu Windows Vista, maar steeds de melding dat er geen wireless netwerken gevonden kunnen worden.
Aan de software ligt het dus ook niet.
De wireless onboard netwerkkaart wordt wel herkend onder device manager en hij is 'working properly'.
Opvallend is wel dat het blauwe Wireless lampje op de voorkant niet brandt. Nu heb ik niet zoveel ervaring met laptops en misschien gaat dat ding dan enkel branden als er een connectie is gevonden.
Ik heb op verschillende fora gelezen dat er op een laptop ook ergens een knopje aan de voor- of zijkant zit waarmee je deze activeert, maar die kan ik niet vinden. Wel een soort vierkantig ledje waar dat wireless-tekentje (stipje met twee geboogde strepen erboven) op staat, maar dat ding is niet echt ontworpen om ingedrukt te worden. In mijn naiviteit en om alles uit te sluiten toch maar even gedaan, maar uiteraard gebeurd er dan ook niets.

Heeft iemand nog een idee, of doet die wireless netwerkkaart niet helemaal wat ie zou moeten doen.
Thx alvast voor eventuele tips!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 07:31
Waarschijnlijk zul je het WLAN moeten activeren met een toetsencombinatie oid. Staat ongetwijfeld in de handleiding.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Wireless kaart verwijderen uit hardwarelijst en opnieuw laten detecteren, eventueel op internet kijken voor een betere/nieuwere driver.
Staat de router wel ingesteld als zijnde zichtbaar?
Je kan namelijk routers ook onzichtbaar maken (dan geef je in je wifi instelling alle gegevens op en zal ie gewoon connecten) maar voor zover ik weet vind Vista (XP niet als ik me goed herinner) ook die 'onzichtbare' routers

Ga anders eens naar 'Start' - 'uitvoeren' en daar ingeven 'cmd', in het DOS scherm type je

netsh

daarna

wlan show networks mode=bssid

Via Dos vista krijg je dan iets uitgebreidere informatie over wifis

[ Voor 20% gewijzigd door Graviton12 op 25-06-2008 20:58 ]

• Jan H.
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 22:14
Laatst had ik hier ook last van: mijn laptop vond mij draadloze netwerk niet, andere apparaten wel.
Na lang zoeken bleek dat mijn draadloze netwerkkaart ingesteld stond op zoeken op kanaal 1 t/m 11 en mijn router 'zond uit' op kanaal 13, dus ze vonden elkaar niet. Draadloze router stond niet ingesteld op vast kanaal, maar op auto. Deze heb ik nu dus vast op kanaal 5 gezet: probleem voorgoed opgelost! Misschien ook jouw probleem?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Ziet je iPod wel andere netwerken?
Ziet je laptop geen andere netwerken?
Dan ligt het blijkbaar aan je laptop. WLAN op je laptop kan uitstaan, zoek anders een nieuwere driver.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
iPod ziet idd ook andere netwerken en laptop ziet niets, het zoekt niet eens als je de lijst wilt vernieuwen lijkt het wel.

Ik denk ook zeker dat het aan laptop ligt. Nogmaals, router is onbeveiligd en kan gewoon onbeveiligd worden benaderd.

Ik denk ook dat het dus dan een of andere toetsencombinatie zou moeten zijn, dat lijkt met het meest logische.

@Graviton12:

dat netsh werkt wel, maar die volgende opdracht kan ie dan niet vinden. "the following command was not found..." wordt aangegeven.

Ik heb helaas die handleiding er niet bijgekregen dus moet dan maar op zoek naar een nx8220 manual ofzo, mocht dat toetsencombinatie-iets het probleem zijn.

@jan h:

Staat op kanaal 6 zie ik in de router interface, dus niet auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 21:08 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
http://technet2.microsoft...3eaeb2f1033.mspx?mfr=true

Daar staan niet alleen alle commandos maar ook hoe je je wlan service kan starten en dergelijke

Had ook dezelfde problemen onder Linux terwijl mijn Vista het wel deed ?:)

[ Voor 43% gewijzigd door Graviton12 op 25-06-2008 21:11 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:49:
Opvallend is wel dat het blauwe Wireless lampje op de voorkant niet brandt. Nu heb ik niet zoveel ervaring met laptops en misschien gaat dat ding dan enkel branden als er een connectie is gevonden.
Het staat allemaal in de handleiding.
Daar staat ook dat het lampje wel degelijk moet branden om uberhaupt netwerkconnectiviteit te hebben en welke software je geinstalleerd moet hebben.
Nogal RTFM imo.

[ Voor 25% gewijzigd door gertvdijk op 25-06-2008 21:23 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:21:
[...]

Het staat allemaal in de handleiding.
Daar staat ook dat het lampje wel degelijk moet branden om uberhaupt netwerkconnectiviteit te hebben en welke software je geinstalleerd moet hebben.
Nogal RTFM imo.
Thx voor de FManual. Ik zal ns kijken of ik er wat uit kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
Je had helemaal gelijk. En ik zo moeilijk denken als in defecten en dingen als Windows opnieuw installeren e.d.
Het was een freaking knopje bovenin. Dat soort sneltoetsen zag ik altijd als 'kitsch' vanwege al die toetsjes aldaar op uit de kluiten gewassen toetsenborden, dus had daar niet echt op gelet. Iedereen erg bedankt voor het meedenken. Hoewel simpel, ben ik erg geholpen.
Pagina: 1