Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC in kleine behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 893 views

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond,

ik ben hier nieuw, maar ik wil graag een beroep doen op julie kennis.

ik ben op zoek naar een nieuwe PC, met als voornaamste eis de behuizingsgroote.

wat heb ik nu:
de monitor op de keukentafel (we hebben een grote keukentafel) met de PC kast op de grond achter mijn rug zal ik maar zeggen met daarbovenop een speakerset. mijn vrouw vind dit helemaal niks omdat het nogal redelijk in het zichtstaat.

wat wil ik:
graag een PC in een kleine behuizing die ik dan onder tegen de tafel kan monteren, cd-rom of dvd gebruik ik zeg maar gerust nooit, dit in verband met de bereikbaarheid van de PC. hier wil ik dan een monitor bij kopen met USB-hub en speakers, ja ik weet dat de geluidskwaliteit niet geweldig is, maar dan monteer ik wellicht mijn speaker set ook onder de tafel.
kortom ik wil alleen de noodzakelijke componenten in het zicht (toetsenbord - muis - monitor).
Nu heb ik zelf al een beetje rondgesurfd en heb dit gevonden http://kieskeurig.nl/prod...EAB2DC12574090060A55C.htm afmetingen 6 x 25 x 20 cm. om julie een idee te geven wat ik zoek. is dit iets (hoor negatieve geluiden over acer) of hebben julie andere suggesties.

bij voorbaat wil ik alvast iedereen bedanken voor de reacties.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zeg er even bij wat je met je pc wil. Alleen wat internetten ed? Of ook serieuzere zaken? Die acer vind ik persoonlijk een beetje duur voor wat je er voor terug krijgt. ;) Als je super klein en zuinig wilkun je kijken naar Via. Deze heeft bordjes met een processor. Deze zijn niet super snel en best wel duur. Maar super zuinig en klein. Veel kunnen zelfs passief gekoeld worden, zodat je helemaal geen geluid hebt (alleen van de HDD) Als tweaker zijnde maak ej daar dan zelf een passende behuizing voor ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/reviews/pico-itx/images/pico-itx-0025m.jpg.
VIA EPIA PX10000 Pico-ITX

[ Voor 87% gewijzigd door jdm8 op 25-06-2008 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wil doen met mijn PC is :
internetten - films downloaden - films kijken (media-player) - voor de rest niets spannends en zeker niet gamen of video bewerkingen

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dit soort topics worden volgens mij niet meer toegestaan hier. Wat jij wilt, en wat je vrouw wilt, is een laptop. Die heb je al vanaf 199 euro (EEPC). Als je die niet gebruikt leg je die in een la onder de tafel of in de kast.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Wat voor film? Als je in HD wil kijken heb je best wel een heftige cpu nodig en/of een hardwarematige ondersteuning voor het decoden van video (zit in moderne videokaarten en sommige on board videocips).

Als je "gewone" resolutie films kijkt kan zo'n via dingetje wel. Als je HD film wil kijken heb je wel iets sterkers nodig. Ik zou voor een van de nieuwe moederborden van AMD gaan met dus een AMD processor. Omdat deze borden de processor kunnen helpen met de video hoeft er niet een super heftige cpu in te zitten. Kun je zelf een HD (of meerdere) er bij zetten van jouw gewenste grootte. En dan zelf een behuizing er voor maken met een stille ventilator er in. Die kleine kant en klare pc's zijn namelijk meestal nogal luid omdat er heel kleine lullige fannetjes in gebruikt worden die een paar duizend toeren per minuut moeten maken.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als je niet van gehobby aan de pc houdt, neem dan een mac mini.

Hou je wel van gefrunnik met pc hardware neem dan een Via epia bordje of zo'n nieuw Intel Atom bordje (D945GCLF) en prop deze in een mini itx behuizing.

Ik heb zelf net 2 dagen m'n Intel D945GCLF bordje binnen (ATom 1.6GHz) en met 2 GB DDR2 erop gaat t best lekker (WinXP loopt soepel, Vista is eigenlijk net te veel van t goede). Dit weekend mik ik er linux op want uiteindelijk wordt t de nieuwe thuis server (ivm verbruik)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Die jij bij Kieskeurig hebt uitgekozen is op zich een leuk ding die nog vrij krachtig is ook (Vista Home Premium wordt zelf meegeleverd). Zelf zou je natuurlijk een mini-ITX bordje kunnen nemen, eventueel met bijgeleverde VIA CPU. Nadeel is alleen, dat ze vrij duur zijn en dat je misschien niet dezelfde prestaties zou hebben als met die Acer. Verder kun je die E2160 nog een heel eind overclocken, zover de chipset het toelaat. Pico-ITX, zoals al voorgesteld, is ook leuk om iets mee te doen, maar ik ben bang dat je dan te veel performance inlevert voor een te hoge prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 25-06-2008 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee geen laptop, heb ik trouwens al een van de zaak. de schermen zijn gewoon wat minder.

en ik bedoel inderdaad klein maar dit hoeft natuurlijk niet in het extreme worden doorgevoerd 6 x 25 x 20 cm. is zeker voldoende klein.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

films kijken (media-player)
Dan kun je een Pentium 1 kopen met een hardwarematige MPEG-decoding kaart om VCD af te spelen... :+

Serieus, "films kijken" kan werkelijk van alles zijn. Om een BluRay film te decoderen wordt een snelle quad-core aangeraden, een DVD kijken lukt op een trage Epia en de rest zit er ergens tussenin :o

Grootste reden waarom je hier waarschijnlijk niet uitkomt is dat je niet de moeite genomen hebt om je eisen even heel expliciet en duidelijk te maken en vervolgens benchmarks/reviews te zoeken waar je eisen in terugkomen. Begin daar eens mee, dan kom je waarschijnlijk een end (tip: gebruik "Intel Atom" als zoekterm).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.