Cablemod headphones

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19
Ik vroeg me af of het werkelijk het geld waard is om een cablemod op een hoofdtelefoon uit te voeren. Wellicht dat er meedere mensen hier op tweakers zijn die dit al eens hebben gedaan of het ook van plan zijn. Zodra ik mijn propedeuse van mijn opleiding heb gekregen krijg ik van mijn ouders een sennheiser hd650. Aangezien ik nu geld bespaar door de koptelefoon zelf niet te hoeven kopen ben ik het denken om een andere kabel hiervoor te kopen.

Ik heb op verschillende websites ervaringen gelezen en deze bleken zeer positief te zijn. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd om nog eens 200 euro extra te gaan betalen voor een kabel.

Is er bijvoorbeeld ook duidelijk verschil te merken wanneer je de hoofdtelefoon gewoon op je reciever aansluit, of moet je om hier goed gebruik van te kunnen maken nog eens een phono versterker bij kopen?

De kabel die ik op het oog heb is de silver dragon van http://www.moon-audio.com/

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:21
Is niks zinnigs over te zeggen, ik stel voor dat je ook dit topic even doorbladert:

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3

http://axrotterdam.blogspot.nl

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19
Voor zover ik dat topic heb gevolgd heb ik niets hierover voorbij zien komen?

Verwijderd

In een hoofdtelefoon zitten ook gewoon luidsprekers hoor.

Maar zelfs los van de kabel 'discussie', wacht tot je hem effectief beluisterd hebt op je huidige apparatuur, beslis dan pas of je een aparte versterker nodig hebt.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:35

mace

Sapere Aude

Je moet geen phono versterker hoor, dat is voor platenspelers!

De Cardas kabel krijgt ook altijd goede reviews, ikzelf draai mijn 650 met de gewone kabel, en ik wil ooit wel eens een vervangende kabel proberen, maar het lijkt me redelijk onzin. :)

Verwijderd

mace schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:39:
Je moet geen phono versterker hoor, dat is voor platenspelers!
Klopt, hij bedoelt waarschijnlijk headphone versterker. Dan kan je kijken naar Musical Fidelity X-Can v3. Het schijnt dat deze amp erg goed match met Sennheiser. Dat zal de TS toch moeten beluisteren.
De Cardas kabel krijgt ook altijd goede reviews, ikzelf draai mijn 650 met de gewone kabel, en ik wil ooit wel eens een vervangende kabel proberen, maar het lijkt me redelijk onzin. :)
Het probleem met de Cardas is dat ik hier in NL nog niet in de winkel heb zien liggen (deze specifieke kabel) en om nou voor de test ff te importeren, gaat me wel wat te ver.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat dit idd prima past in het bovengenoemde kabelpraattopic.

Persoonlijk zeg ik, probeer hem eerst eens met de standaardkabel. Verder zou ik eerst een handje vervangende kabels proberen voordat je een keuze maakt.

Leesvoer: http://www.head-fi.org/fo...ox-grace-five-two-152950/

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.