8800 GTX artifacts of niet?

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Hoi iedereen, ik heb ongeveer een jaar een 8800GTX OC van MSI.
Nooit problemen mee gehad.

Maar toen ik een aantal weken geleden GRID begon te spelen
kreeg ik na een aantal dagen ineens last van artifacts onder in mn beeld: een aantal groene flikkerende puntjes, altijd op dezelfde posities. Na een tijdje verdwijnen ze ineens (naarmate de kaart warmer wordt?). Daarbij moet ik zeggen dat de fan op mn kaart enorme veel toeren draaid.
In andere zware games heb ik geen last.

Toen ik de nieuwe forceware drivers wilde installeren kreeg ik de meest vreemde kleuren op mn desktop bij de uninstall van mn oude drivers, iets wat ik nog nooit gehad heb bij het verwisselen van drivers. Nadat de nieuwe drivers erop stonden was dit weer ok, maar de artifact in GRID blijven.

Mijn kaart heeft een tijd op hogere clockwaardes gestaan, maar de laatste maanden staat hij weer stock.

Nu vraag ik me af of mijn kaart langzaam aan het aftakelen is, of dat er gewoon een fout in GRID zit. Dan wel een vreemde fout omdat ze naar verloop van tijd verdwijnen.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zo'n soort probleem had ik ook met mijn X1950XT, maar na een tijdje gingen ze gewoon weer weg. Het begon bij Bioshock, daarna ook Crysis. Nu geen problemen meer gehad in Crysis. Zeer vreemd :S Na nieuwe drivers deed hij het nog steeds niet.

Ik hoop dat het bij jou ook zo vergaat ;)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Houd je temps eens in de gaten met RivaTuner of ATiTool en post ze eens. Maak ook een screenshot wanneer je het weer ziet.

• m2xum2xu
pff, zulje net zien, speel ik meer dan een uur, niets aan de hand:)
maar ik heb mn temps bijgehouden.

idle: 74
underload: 83 met pieken tot 84

zodra ik het probleem weer heb zal ik een screenshot posten, en de temp die daarbij horen

• m2xum2xu
Mijn fan bleek niet op 100 procent te draaien bij 3d applicaties, nu wel:

idle:65
under load: 82 met pieken tot 83
ambient idle: 52
ambient under load: 63

verder een Q6600 2,4@2,83 en hele warme 4gig geheugen :P

[ Voor 81% gewijzigd door m2xum2xu op 25-06-2008 22:02 ]

• m2xum2xu
het probleem was even weg, maar is weer terug, ook met de nieuwste drivers 175.19

nu zie ik dat ik dit probleem ook heb in Gears of War. Maar dan heel extreem. De fouten bestaan hier uit groene knipperende puntjes, en een soort paarse bollen over het scherm, heel vreemd. Ik heb geprobeerd een screenshot te maken, maar dan krijg ik vervolgens een screenshot van windows met daarin het opstart schermpje van GOW, dus daar heb ik niets aan.

Ik begin echt bang te worden dat mijn kaart er slecht aan toe is!
Ik heb niemand in mijn omgeving die een pc heeft met een PCI slot, dus kan de kaart niet elders testen. Zijn er nog programma's die kunnen controleren of je kaart kapot is? Of dat het gewoon een driverprobleem is (wel vreemd dan, omdat het zich ineens voordeed).

Aan de temperaturen ligt het iig niet.

Iemand een suggestie wat ik kan doen? Ik heb de kaart via een internetshop gekocht, dus kan niet ff langsgaan bij de winkel.

Verwijderd

Misschien even de fan van de kaart schoonmaken ?

• m2xum2xu
doet dat er toe als de temperatuur in orde is???
de 'artifacts' vinden ook meteen plaats als ik de game opstart (op het moment dat hij overschakelt naar 3D denk ik). dus dan is de kaart nog lang niet warm.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pci-e connectors wel goed erop?! kreeg iets dergelijks ook met een SLI setup, nadat ik ze opn erin gedaan had, en de connectors opn had aangesloten bleef t uit!?

Misschien je voeding!? met everest de waardes eens bekijken onder Load!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• m2xum2xu
de connectors zitten er goed op, verder lijkt het me dat het ook niet aan de voeding ligt, ik heb er geen nieuwe hardware aangehangen.

maar om toch even te kijken heb ik Everest geinstalleerd, en de stresstest gedaan.
het enige dat ik kan vinden bij de Voltages is de GPU vcc (?) die op 3.23 staat.
ik ben niet zo'n die hard overclocker (alleen mn CPU via de bios wat hoger gezet) dus weet eigenlijk weinig af van voltages enzo. Misschien dat ik dus niet op de goede plaats binnen Everest aan het kijken ben??

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als Everest opstart, ga je naar Computer, en dan kies je voor Sensors...

daar vind je zowel je :
CPU core
+3,3V
+5 V
+12 V ( ---> vooral deze is belangrijk, mag niet te laag zijn onder load, tussen 11 en 12v is ok, liever 12v of net iets meer..)

[ Voor 31% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-07-2008 17:45 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• m2xum2xu
mijn 12+ schommelt tussen de 12.32 en 12.39
de rest van de voltages lijken ook allemaal ok

Ik moet er wel even bijzeggen, dat ik een tijd terug mijn videokaart heb overgeklokt met Rivatuner, een redelijk stevige overklok, maar deze heb ik maar een paar keer gebruikt om te kijken of mijn games er beter door zouden lopen. Dit was niet merkbaar het geval. Ik heb de overklok waardes laten staan, maar elke keer als ik Vista opstartte kreeg ik de opstartbeveiliging van Vista om Rivatuner op te starten, dus klikte ik elke keer op cancel, zodat Rivatuner de overklok niet zou uitvoeren tijdens mijn sessies.
Zou het dan toch zo kunnen zijn dat ik een paar maanden met een zwaar overgelokte videokaart heb gezeten zonder het te weten? Dat hij daardoor misschien schade heeft opgelopen?

(ik weet het, niet slim :) )

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou hem bij iemand anders in de pc testen en kijken of je t met dezelfde driver in dezelfde games kan reproduceren, want lukt dat niet is t toch iets in je systeem.. kan zelfs softwarematig zijn...

Weet van bv Doom3 en ook Bf2 dat die niet van een instabiel systeem houden, ook al ocde je niet je vga maar bv je ram of nog belangrijker je CPU, dan merkte je dat in D3 bv door witte stippels in beeld, BF2 daarentegen zal direct naar t buroblad crashen zonder meldingen...

Tis warm geweest, je hebt een duchtige OC op je cpu, en je ram word al heet, draai alles eens op stock, en test t dan eens?!

• m2xum2xu
Het op stock zetten van mn bios helpt niets.
Ik ken niemand met een PCI slot in zn pc (mijn maten zijn niet zo up to date met hun PC's :P )

ik heb zojuist even Crysis gedraaid in DX10, hier heb ik niet die groene punten op mn scherm, maar wel een paar kleine fouten met textures in de lucht, die ik eerder nooit had (denk ik... want nu let ik er ook wel extra op).
in DX9 mode heb ik geen fouten kunnen ontdekken.

Assassins Creed, ook een DX10 game heeft geen fouten.

GRID geeft op moment ook geen fouten, maar GearsOfWar blijft er heel vreemd uitzien.

Ik weet niet echt wat ik hier van moet maken.... het is niet dat het perse aan DX10 ligt omdat ik niet bij alle games fouten krijg?
Ook denk ik niet dat mijn kaart kapot is, anders zou dit in alle 3d toepassingen moeten zijn lijkt me?
Het zal dan wel aan de drivers liggen, wat vreemd is omdat ik de fouten pas kreeg na iets van 2 weken GRID te spelen, terwijl ik geen driverupdate heb gedaan.

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:36
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik kan de oplossing maar niet vinden, heb de kaart al een keer teruggestuurd en een nieuwe daarvoor in de plaats gekregen.
Ik vermoedt dat mijn voeding het niet aankan, iemand die even naar mijn waardes zou kunnen kijken?
Het is een Chieftec 550W..

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/27/1217146147-40.jpg

Voor de TS, ik heb dit probleem al sinds ik de computer heb aangeschaft.
Ik neem aan dat je er in windows zelf geen last van hebt? bij mij beginnen de problemen pas echt als ik een game start.
Ik denk dat het in jou geval een driver is die niet helemaal lekker loopt, aangezien je aangeeft dat het niet altijd gebeurt.

Verwijderd

Heb dit probleem ok gehad oorzaak was de 175.19 driver de oude versie hier van had een bug dat de fan bleef steken op een aantal %hier door raakte de raakt oververhit nu is er nieuwe versie en is probleem opgelost

• m2xum2xu
ik ben op moment een tijdje van mn pc verwijdert ivm vakantie, maar als ik terugben zal ik eens oudere drivers proberen, kijken of dat helpt.... of tegen die tijd misshcien weer nieuwere drivers:)

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

2 kleine vraagjes:

* Hoelang staat je OS er al op ? Misschien een herinstall ? ;)
* Heb je er een driver cleaner overheen gegooid toen de drivers ge-deinstalleerd waren ?

• m2xum2xu
mijn OS staat er nu ruim een jaar op, en heb weinig zin in een verse installatie:)

ik heb nu de nvidia drivers eraf gegooid, vervolgens mijn videokaart bij de devices geuninstallt (in safe mode) en de nieuwste beta drivers erop gezet.

maar helaas nog steeds dezelfde problemen.....
het is idd niet bij alle games, dus ik denk dat het idd een driver issue is...
Pagina: 1