[Mac OS X] Tekst bestand bewerken

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een aantal tekst bestanden die er zo uitzien als ik ze open:
[img]http://idisk.mac.com/ferdiverbeek-Public/Picture1.png[/img]

Maar als ik deze bewerk, opsla en dan weer open dan ziet hij er ineens zo uit:
[img]http://idisk.mac.com/ferdiverbeek-Public/Picture2.png[/img]

Ik wil dat hij gewoon hetzelfde blijft. Hij komt dit en hoe blijft hij wel gewoon hetzelfde?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 29-08-2009 20:17 . Reden: die links werken niet (meer) ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hij blijft ook hetzelfde, maar omdat bestand is ingedeeld als een HTML-bestand geeft textEdit hem als zodanig weer. De beste oplossing is om gewoon een echte text editor te gebruiken. Smultron en Textwrangler zijn twee voorbeelden van goede gratis editors.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Enters kun je maken met een <br /> tag :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je moet heb even op plain text zetten volgens mij. Appeltje + Shift + T (of onder het format menu).

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Johnny schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:34:
Hij blijft ook hetzelfde, maar omdat bestand is ingedeeld als een HTML-bestand geeft textEdit hem als zodanig weer. De beste oplossing is om gewoon een echte text editor te gebruiken. Smultron en Textwrangler zijn twee voorbeelden van goede gratis editors.
Daar werkt het mee, dank u wel :)

Verwijderd

Johnny schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:34:
Echte mannen gebruiken vi, bereikbaar via de terminal app. :+
:P
Pagina: 1