Toon posts:

ASIO4ALL en Realtek HD Audio Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een usb microfoon aangeschaft (Samson C01) om daarmee podcasts te maken. Ik heb nu verschillende problemen. Ten eerste: ik kan met deze microfoon niet opnemen met Adobe Audition, wel in Audacity. De voorkeur gaat uit naar Audition, dus als iemand hier al de oplossing voor heeft, graag... :-)

Als ik in Audacity iets wil inspreken, dan wil ik dit uiteraard wel graag terug horen op mijn hoofdtelefoon zonder vertraging / latency. Ik heb Asio4All geinstalleerd om dit probleem te verhelpen, maar het heeft nog niet gewerkt. Althans, ik heb het idee dat Asio4All niet optimaal geintegreerd / geistalleerd is. Ik kan wel de offline settings aanpassen (dan hoor ik overigens nog niets terug tijdens de opnames met Audacity, maar ik zie de Asio4all drivers niet terug bij configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten. Moet dat wel?

Ik gebruik windows XP en ik heb een Realtek onboard geluidskaart met Realtek HD Audiomanager als driver erbij. Let wel, ik kan dus wel geluid opnemen en zie dit ook terug. Echter met de hoofdtelefoon hoor ik mezelf dus terug met latency. Hoe is dit op te lossen?

Wie kan mij helpen en heeft een oplossing

Groet! Paul

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:00:
Ik heb onlangs een usb microfoon aangeschaft (Samson C01) om daarmee podcasts te maken. Ik heb nu verschillende problemen. Ten eerste: ik kan met deze microfoon niet opnemen met Adobe Audition, wel in Audacity. De voorkeur gaat uit naar Audition, dus als iemand hier al de oplossing voor heeft, graag... :-)

Als ik in Audacity iets wil inspreken, dan wil ik dit uiteraard wel graag terug horen op mijn hoofdtelefoon zonder vertraging / latency. Ik heb Asio4All geinstalleerd om dit probleem te verhelpen, maar het heeft nog niet gewerkt. Althans, ik heb het idee dat Asio4All niet optimaal geintegreerd / geistalleerd is. Ik kan wel de offline settings aanpassen (dan hoor ik overigens nog niets terug tijdens de opnames met Audacity, maar ik zie de Asio4all drivers niet terug bij configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten. Moet dat wel?

Ik gebruik windows XP en ik heb een Realtek onboard geluidskaart met Realtek HD Audiomanager als driver erbij. Let wel, ik kan dus wel geluid opnemen en zie dit ook terug. Echter met de hoofdtelefoon hoor ik mezelf dus terug met latency. Hoe is dit op te lossen?

Wie kan mij helpen en heeft een oplossing

Groet! Paul
Het is normaal dat je de ASIO4all driver niet in het configuratiescherm ziet.Windows zelf werkt namelijk niet met ASIO, vandaar dat deze driver in het configuratiescherm niet gezien wordt.

Deze kun je waarschijnlijk in Audacity wel vinden bij de geluidsinstellingen. Ik vermoed dat je via de WDM driver van Realtek bezig bent en je op dit moment dus ASIO4all wel hebt geinstalleerd, maar niet gebruikt. (vandaar die latency). Kijk dus even bij de instellingen van je bewerkingsprogramma. Zodra de output daar op ASIO4all staat zou je in ieder geval de latency aan moeten kunnen passen via het controlpanel van ASIO4all en zou dat ook invloed moeten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank Remczero,

Ik ga er vanavond eens naar kijken. Met de WDM driver van Realtek bedoel je toch gewoon de driver van RealTek waar je ook alle geluidsinstellingen kunt bepalen?

Volgens mij is het wel zo - dat ik ga ik nog wel ff checken - dat ik in audacity ASIO4all niet zie staan bij de output. Ik kan daar kiezen voor een driver van Microsoft, de Realtek HD Audio driver en de C01 USB microfoon van Samson.

Ik laat mijn bevindingen nog wel weten.

Groet! Paul

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Remczero (en anderen),

Als ik bij de geluidsinstellingen kijk van Audacity zie ik niet de driver van Asio4all staan. Wel de driver van Microsoft, de Realtek HD Audio driver en de C01 USB microfoon van Samson. Ik heb het idee dat die driver op een of andere manier niet wordt opgenomen in mijn configuratie. De software van Asio4All (.exe bestand) heb ik wel geïnstalleerd. Ik kan ook de offline settings instellen.

Wat zou 't kunnen zijn?

Groet, Paul

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:23:
Hoi Remczero (en anderen),

Als ik bij de geluidsinstellingen kijk van Audacity zie ik niet de driver van Asio4all staan. Wel de driver van Microsoft, de Realtek HD Audio driver en de C01 USB microfoon van Samson. Ik heb het idee dat die driver op een of andere manier niet wordt opgenomen in mijn configuratie. De software van Asio4All (.exe bestand) heb ik wel geïnstalleerd. Ik kan ook de offline settings instellen.

Wat zou 't kunnen zijn?

Groet, Paul
Ik ben eens even audacity gaan installeren met ASIO4all, en ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan idd. Ik begin me af te vragen of audacity ASIO ondersteund? Het is bijna niet voor te stellen, maar ik vind met Cubase toch echt mijn ASIO4alldriver, audacity doet dat dus niet. Ik weet op dit punt eigenlijk geen oplossing. Ik vermoed dat je het beste naar een ander progamma kunt gaan kijken (soundforge of iets in die richting, die zijn dan wel weer betaald)..

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Ik ben eens even audacity gaan installeren met ASIO4all, en ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan idd. Ik begin me af te vragen of audacity ASIO ondersteund? Het is bijna niet voor te stellen, maar ik vind met Cubase toch echt mijn ASIO4alldriver, audacity doet dat dus niet. Ik weet op dit punt eigenlijk geen oplossing. Ik vermoed dat je het beste naar een ander progamma kunt gaan kijken (soundforge of iets in die richting, die zijn dan wel weer betaald)..
Nee, audacity ondersteund (nog) geen ASIO, staat ook gewoon op hun wiki btw:
Audacity, as an open source program licensed under the GPL , is therefore currently unable to support ASIO, despite being ASIO-capable (providing the user's sound device is similarly capable).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Remczero! Je hebt me weer een stuk op weg geholpen. Ik heb inmiddels soundforge 8.0 geïnstalleerd, ik zie inderdaad de asio4all drivers staan (!) maar als ik dan geluid wil opnemen met de Samson C01 USB microfoon werkt het nog steeds niet. Althans, er wordt niets opgenomen. Andere geluiden zoals een mp3-tje die ik afspeel met winamp neemt soundforge wel op.

Wat is de juiste setting? Waar stel ik de microfoon in in Soundforge / hoe kan ik deze terugvinden? Bij de preferences kan ik alleen kiezen voor de geluidskaart. De microfoon zie ik daar niet terug.

Wellicht dat je hier ook nog een antwoord op weet?

Alvast bedankt!

Groet, Paul

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je Samson C01 USB heeft niets met de aanwezige geluidskaart te maken. Het is een part device, een aparte geluidskaart ahw (maar dan alleen maar een geluidskaart met 1 optie; een microfoon-in.
Je moet in je recording programma dus ook dit device dan expliciet 'activeren'. Ook Asio4All zul je voor dit device moeten selecteren/instellen.

Vervolgens doe je het volgende:
  1. Open Sound Forge
  2. Press record.
  3. In the record 1 dialog box pull down the Device menu and select the Samson C01U.
  4. Press Arm to start recording.
  5. To control the volume, Go to the windows mixer. Go to Options, Click on Properties, Click on Recording Properties, Pull down the Mixer device menu and select the Samson C01U as a mixer device.
  6. Click OK. A volume control will pop up to adjust the C01U volume.
Probeer het anders eens eerst zonder Asio4All, kijken of het dan wel werkt. Kun je daarna weer eens naar mét Asio4All kijken......
Pagina: 1