Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Sinds kort is er een nieuwe mobiele telefoon op de markt van Samsung, die ook televisie kan ontvangen. Het is een toestel, dat voornamelijk is toegespitst op entertainment.

Enkele afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/specs/1370/samsung-p960.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewhack.com/Samsung%20SGH-P960%20Mobile%20TV.jpg

Specificaties:
Afmetingen: 102 x 53 x 17 mm
Gewicht: 138 gram
Batterij: Lithium-ion battery, 1,200 mAh
Levensduur± 280 uur standby, tot 5 uur bellen, tot 4 uur TV kijken
Scherm: TFT-Display
Kleuren: 16.777.216 kleuren
Resolutie: 240 x 320 pixels
Netwerken: GSM 900, GSM 1800 en GSM 1900 MHz
HSDPA / UMTS / EDGE / GPRS
DVB-H (Mobiel TV)

Data-overdracht: USB 2.0
Bluetooth v2
Data-opslag; Intern: 90 mb, uit te breiden met MicroSD t/m 8 GB

Extra's: 3 megapixel camera
Flitser
Secundaire camera voor videobellen
mp3 speler (MP3, AAC, AAC+, AAC+(e), WMA)
FM-radio met RDS
Video speler (3GP, MPEG4)
RSS-lezer

Omschrijving:
Ik was al enige tijd op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon. Ik had nog een ouderwetse koelkast, die veelvuldig de vraag op wierp: "Hé, waarom heb je je huistelefoon meegenomen?" Deze grapjes was ik zo langzamerhand wel zat. Daarbij wilde ik graag een telefoon waarmee ik het internet op kon, en waarop ik mp3's kon luisteren. Na een speciale aanbieding werd het de P960 voor mij.

De telefoon is een strak ontworpen sliderphone. Het uiterlijk is een beetje ipod achtig, met voorop glimmend metaal, en achterop behandeld metaal. (ofzo) Het gebruiksgemak is erg hoog. Door grote toetsen, grote letters en cijfers en een duidelijk menu kon zelfs mijn vader er gemakkelijk mee overweg.

Grote pronkstuk van het apparaat is natuurlijk TV kijken. Samen met de LG KB620 is het tot nu toe het enige toestel waarmee je TV kan kijken. Dit gaat ongeveer via hetzelfde netwerk als Digitenne van KPN (DVB-Handheld). Bij de eventuele aanschaf is het dan ook verstandig te kijken naar de dekking. Klik voor dekking
Ze zeggen dat het TV kijken met één druk op de knop gaat. Dit klopt, maar je moet niet vergeten ook de antenne uit te schuiven. Daarna moet je ongeveer 15 seconden wachten om het tv-beeld te laden.
Het beeld zelf vind ik erg helder, en bijzonder duidelijk. Ondertiteling is duidelijk te lezen. Tijdens het EK had ik echter wel moeite de stand te kunnen lezen.
Of het echt nuttig/handig is, is natuurlijk zeer persoonlijk. Ikzelf vindt het erg fijn om bijvoorbeeld in de trein even tv te kijken (zeker omdat ik met het EK telkens onderweg was). Ik ervaar de dekking en accu levensduur als zeer goed. Ik heb onlangs een treinreis gemaakt van Groningen naar Delft (3 uur 20 min.) waarbij ik de hele reis dekking had. Ik was begonnen met een volle batterij, en, na ook nog paar keer kort bellen en internetten, wist de accu het tot de volgende dag uit te houden.

Minpuntjes
De camera is niet een van de beste. Ik vind het prima, omdat ik het nauwelijks gebruik. Maar de meeste telefoons die nu uitkomen beschikken over meer megapixels en betere lens.
De mp3 speler vind ik erg leuk. Nadeel is alleen dat je geen 3.5 aansluiting hebt, waardoor je gedwongen wordt de Samsung oortjes te gebruiken. Zij zijn net zo goed als de meeste stockoortjes bij andere apparaten, maar ik weet dat dit voor veel tweakers niet goed genoeg is.
Verder heb ik er weinig vertrouwen in, dat ik dat antenne´tje heel ga houden.

Verwijderd

Hey een p960 topic :) ziet er goed uit !

Ik heb sinds de introductie dit toestel in mn bezit en ben er prima tevreden over. MobielTV is leuck :-D
De overstap van een SE k800i naar een Samsung is wel ffies wennen, maar dat ligt meer aan mij dan aan t toestel.
Opera Mini geinstalleerd en dat werkt ook weer prachtig.

Op de k800i had ik een KPN abo met surf&mail totaal, en dat heb ik nu op de P960 ook weer (alleen dan nu aangevuld met mobielTV). En tóch werkt t niet t zelfde; ik ben benieuwd of anderen die ervaring ook hebben.
Wat met name niet werkt is het internet-gebruik vanuit PDA (HP 4700) via bluetooth. Heb op de PDA een modem-verbinding aangemaakt maar die lijkt ineens niet meer transparant te zijn... email verzenden en ontvangen werkt (pop3 / smtp), maar internet (http), msn en tom tom traffic werken niet meer.

Aangezien ik beide toestellen en abo's in gebruik heb, ga ik binnenkort es SIMs wisselen om te zien waar de verschillen zitten. Toestel of abo dus. KPN natuurlijk al wel gebeld met de vraag of er in mn nieuwe ABO of de gebruikte APN's beperkingen zitten maar ja, als je die helpdesk wel es gebeld hebt dan weet je t antwoord ook wel...

Ik zal mn bevindingen hier plaatsen :-)

Verwijderd

Ik heb dit toestel ook, kan helaas nog geen tv kijken omdat die dienst pas actief word als mijn nummerportering doorkomt. Ik wacht nu al 20 dagen.

Dit toestel ondersteunt java, maar hoe installeer je die dingen. Bij veel samsung modellen moet je eerst een code invullen ( iets van *#8844*25523# ) maar die codes werken niet. Als ik gewoon het jar en tar bestand op mijn telefoon zet, en ik hem wil openen, zegt die bestandstype niet herkend oid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:03:
Dit toestel ondersteunt java, maar hoe installeer je die dingen. Bij veel samsung modellen moet je eerst een code invullen ( iets van *#8844*25523# ) maar die codes werken niet. Als ik gewoon het jar en tar bestand op mijn telefoon zet, en ik hem wil openen, zegt die bestandstype niet herkend oid.
Ik ben via de bestaande browser (Netfront ofzo) naar de operamini site gegaan en daar de 4.1 generic opera-mini gekozen. De rest ging vanzelf Geen ingewikkelde nummers ingevoerd dus ;-)

Verwijderd

Heeft iemand ook problemen met het instellen van je email. Krijg het niet werkende. Heb een kpn abonnement. Nou weet ik wel ik dat poort 25 geblokkeerd wordt maar ook via gmail niet mogelijk.

Iemand tips....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:04:
Heeft iemand ook problemen met het instellen van je email. Krijg het niet werkende. Heb een kpn abonnement. Nou weet ik wel ik dat poort 25 geblokkeerd wordt maar ook via gmail niet mogelijk.

Iemand tips....
Kweenie of dit voor jou werkt maar ik heb t volgende ingesteld:

Bij Instellingen/Netwerk/Verbindingen een nieuw verbindingsprofiel aangemaakt:
Naam: Verbinding 01
Toegongsnaam: internet (dit is je APN)
Aut type: normaal
Gebruikers-ID: (leeg laten)
Wachtwoord: (leeg laten)
Protocol: HTTP
Adres startpagina: http://
proxy-adres: 0.0.0.0
Poort: 0
Vertragingstijd: 300

Dan bij Berichten/Instellingen/Email/Emailprofielen aangegeven dat ie "verbinding 01" moet gebruiken.

Vervolgens email account ingesteld, gewoon met pop3 en smtp, en gaan met die banaan :)

Dit verbindingsprofiel gebruik ik ook voor m'n Opera-mini browser (de andere profielen die allemaal via APN=portalmmm.nl gaan werkten niet, behalve met de ingebouwde browser)

grtjs
Rob

Verwijderd

Mooi toestel zeg!
Ik heb alleen een vraagje. In de TS staat dat geheugen is uit te breiden met 8 GB MicroSD. Heb je dit getest ofzo?

In de handleiding die je van samsung kan downloaden, staat dat hij uitbreidbaar is met microsd t/m 8 gb. Maar ik ken geen microsd t/m 8 gb, dat heet dan MicroSD HC vanaf 4 gb. Ik zie alleen nergens dat deze telefoon MicroSD HC ondersteund. Ik heb ook even gezocht bij webshops, maar bijvoorbeeld http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=9996&tid=1566, product is microsd hc, geeft onderaan dat P960 wel kan, en bij http://www.smartphoneshop...sgh-p960-tv-geheugen.html staat dat hij niet sdhc compatible is. Kan dit toestel nou wel of niet SD HC aan, en zo nee, wat bedoelen ze dan met MicroSD t/m 8 gb in de handleiding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:08:
Mooi toestel zeg!
Ik heb alleen een vraagje. In de TS staat dat geheugen is uit te breiden met 8 GB MicroSD. Heb je dit getest ofzo?

In de handleiding die je van samsung kan downloaden, staat dat hij uitbreidbaar is met microsd t/m 8 gb. Maar ik ken geen microsd t/m 8 gb, dat heet dan MicroSD HC vanaf 4 gb. Ik zie alleen nergens dat deze telefoon MicroSD HC ondersteund.
Ik heb dat helemaal niet gelezen, over HC en zo en heb gewoon een 4Gb kaartje van Transcend gekocht en erin gestoken. Werkt als een trein en als ik goed kijk staat er op t kaartje : "HC"
Dus JA t werkt ;-)

grtjs
Rob

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
Ik heb een ander toestel nodig, en ben van plan deze aan te schaffen. Dit via de actie van kpn.
Ik moet hem wel unlocken want ik wil er mijn telfort nr op gebruiken.
Als ik televisie wil kijken dan stop ik er wel weer de KPN kaart in.
Is het mogelijk deze te unlocken?
Iemand ervaring mee of is het niet mogelijk om simlockvrij nog gebruik te maken van de televisie?

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:37

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Heej allemaal, beetje dood topic dit maarja.

Ik heb dit toestel dus ook. Ik vroeg me af hoe ik nou die JAVA appz aan de praat krijg... als ik de .jar of .jad op de phone zet kan ik het niet openen...

Iemand een oplossing?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Verwijderd

Ja sinds 3 weken heb ik hem ook. Alleen kan ik de ringtoon van een ontvangen sms niet veranderen.
Is dat wel te veranderen? Ik kan echt niet die optie vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:06:
Ja sinds 3 weken heb ik hem ook. Alleen kan ik de ringtoon van een ontvangen sms niet veranderen.
Is dat wel te veranderen? Ik kan echt niet die optie vinden.
profielen --> bijv normaal --> ga je naar berichten(knop naar rechts) --> daar staat die tussen.

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
Zit er eigelijk ook teletekst op?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
Nee. Mijn vrouw heeft hem net sinds dit weekend, maar teletekst hebben we nog niet kunnen ontdekken. Je kunt natuurlijk wel teletekst via de internetbrowser bekijken.

Verwijderd

Ik heb net de opera mini browser geïnstalleerd, weet iemand hoe ik nu de snel koppeling moet maken zodat ik de oude browser niet meteen opstart?

En kent iemand nog wat leuke software om te downloaden? (freeware)

Verwijderd

hallo iemand al uitgevonden hoe je java toepassingen kan installeren en weet iemand of er een tv out kabel voor te krijgen is

java games via een site wil wel maar als ik wat via mijn comp op men tel zet werkt het niet

Verwijderd

Er zit géén TV-Out op dit toestel, dus een kabel is er niet.. helaas.

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
De meeste Java applicaties zoals Opera mini browser en Google Earth zijn via hun eigen site te downloaden en te installeren. Er is geen optie om de standaardbrowser in te stellen.

Verder is er een maand geleden een firmware update van KPN uitgekomen, daarmee is de TV sneller op te starten (ongeveer 15 seconden)

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Deze telefoon weer eens uit de kast gehaald.....lang niet gebruikt, werkt nog steeds.....kan echter "Veronica en Nu" niet ontvangen/openen. Gaat KPN nog even door met MobieleTV (DVB-H) want op hun site is er niets meer over te vinden?

Iemand die nog MobieleTV kijkt via de Samsung P960??
Pagina: 1