Ik heb hier een HP PCS 2210 staan, die is volgens linuxprinting.org volledig en goed ondersteund in Linux (met de HPLIP/HPIJ (en HPOJ) drivers).
Die heb ik dus leuk met apt geinstalleerd de printer wordt goed gedetecteerd en de driver etc. geinstalleerd.
Maar als je print of scant dan zegt hij steeds dat hij de taak succesvol heeft afgerond maar ondertussen is er niets gebeurd.
Wat ik oa. in mijn syslog aantref zijn meldingen als:
Het lijkt me dat een bijna lege cartridge nou niet meteen een print zou moeten stoppen...
Verder blijft er het vreemde dat de printer/cups gewoon success aangeeft.
(Ook scannen werkt niet maar dat is minder kritiek, dan krijg ik een melding van xscanimage dat het apparaat bezig is)
Die heb ik dus leuk met apt geinstalleerd de printer wordt goed gedetecteerd en de driver etc. geinstalleerd.
Maar als je print of scant dan zegt hij steeds dat hij de taak succesvol heeft afgerond maar ondertussen is er niets gebeurd.
Wat ik oa. in mijn syslog aantref zijn meldingen als:
code:
1
2
3
4
| Jun 25 17:40:27 stern-old hpijs: WARNING: color pen has low ink Jun 25 17:40:27 stern-old hpijs: STATE: marker-supply-low-warning Jun 25 17:43:45 stern-old hpijs: WARNING: color pen has low ink Jun 25 17:43:45 stern-old hpijs: STATE: marker-supply-low-warning |
Het lijkt me dat een bijna lege cartridge nou niet meteen een print zou moeten stoppen...
Verder blijft er het vreemde dat de printer/cups gewoon success aangeeft.
(Ook scannen werkt niet maar dat is minder kritiek, dan krijg ik een melding van xscanimage dat het apparaat bezig is)
edit:
De volgende error viel me net op in /var/log/cups/error_log:
[quote] No %%BoundingBox: comment in header![/quote]
Ik heb nu debug mode aangezet hopelijk wordt ikdaar wijzer van...
De volgende error viel me net op in /var/log/cups/error_log:
[quote] No %%BoundingBox: comment in header![/quote]
Ik heb nu debug mode aangezet hopelijk wordt ikdaar wijzer van...
[ Voor 9% gewijzigd door Keeper of the Keys op 25-06-2008 17:15 ]