Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[IE6] PNG fix met positionering

Pagina: 1
Acties:

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Normaal gebruik ik gewoon de AlphaImageLoader filter voor (half)transparante PNG's in IE6. Maar deze keer is het noodzakelijk dat de PNG achtergrond in een div wordt gepositioneerd. Het is de bedoeling dat deze links onderin een div komt. Maar hiervoor kan ik geen oplossingen vinden.

Weet iemand een manier om dit te realiseren?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

TeeDee

CQB 241

Volgens mij kan het prima hoor. Nu weet ik niet of bijvoorbeeld dit het e.e.a. zal oplossen voor je, maar dat wordt vrij lastig zonder relevante code.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
GekkeCoen schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:55:
transparante PNG's in IE6 ... Maar deze keer is het noodzakelijk dat de PNG achtergrond in een div wordt gepositioneerd. ... Maar hiervoor kan ik geen oplossingen vinden.
Heb ik me ook eens op stukgebeten. Volgens mij gaat het niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 25-06-2008 15:07 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ben nog geen oplossing voor dit probleem tegen gekomen. Zelf los ik dat altijd op met gif-images voor IE6, wanneer de AlphaImageLoader-oplossing niet kan. Minder mooi, maar zolang het de functie niet in de weg staat, goed genoeg.

@TeeDee;
Het probleem is dat je bij gebruik van die methode de background-image niet meer kunt positioneren dmv CSS. Natuurlijk zou je in sommige gevallen met een los element kunnen werken dat je een position:absolute; geeft. Maar dat vind ik te veel extra werk/code/meuk voor iets dat alleen in IE6 niet kan.

[ Voor 40% gewijzigd door OkkE op 25-06-2008 15:45 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

just a thought: in plaats van moeilijk te doen met allerlei (vertragende) filters - waarom IE6 niet (dmv conditional comments) een minder mooi achtergrondplaatje (bv een gifje met gewone transparantie) voorschotelen en andere browsers je mooie png? IE6 is toch eol en het gebruikersaandeel zal alleen nog maar afnemen, dat lijkt me het moment om dan te kiezen voor graceful degradation ipv kostte wat kost hetzelfde effect proberen te bereiken. Honestly, dat is dat prehistorische monster van een browser niet waard :P

Intentionally left blank

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

With crisp, doen wij ook altijd. In heel extreme gevallen trekken we ie7.js uit de kast, maar meestal kom je met een simpele degrading conditional gif het verst.

Het is overigens een bekende tekortkoming dat je transparante background-PNG's niet kunt positioneren, er is ook geen workaround voor.

Professionele website nodig?

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
crisp schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:11:
just a thought: in plaats van moeilijk te doen met allerlei (vertragende) filters - waarom IE6 niet (dmv conditional comments) een minder mooi achtergrondplaatje (bv een gifje met gewone transparantie) voorschotelen en andere browsers je mooie png? IE6 is toch eol en het gebruikersaandeel zal alleen nog maar afnemen, dat lijkt me het moment om dan te kiezen voor graceful degradation ipv kostte wat kost hetzelfde effect proberen te bereiken. Honestly, dat is dat prehistorische monster van een browser niet waard :P
Uiteindelijk heb ik het ook zo opgelost. In ieder geval bedankt voor de tips.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

crisp schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:11:
Als je toch een conditional statement hebt voor IE6 kun je (indien mogelijk) natuurlijk ook gewoon op die plek een pngfix toepassen. Scheelt je het maken van een GIF en 50%+ ziet dan tenminste nog de 'goede' versie, zoals die door de designer bedoeld is.

Mocht een PNGfix niet werken, bijvoorbeeld door bovenstaande probleem, dan is een GIF-alternatief natuurlijk een prima oplossing. Als uitgangspunt al een GIF gebruiken vind ik momenteel nog iets teveel van het goede, kost namelijk alleen maar meer tijd om een fatsoenlijke GIF te maken die enigszins aansluit.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2008 09:15 ]

Pagina: 1