Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Nieuwe versie van drivers slipstreamen?

Pagina: 1
Acties:

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 10:11

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Topicstarter
Ik probeerde onlangs een aangepast versie van m'n Vista install-CD te maken waarbij ik recentere versies van mijn hardware-drivers geslipstreamd had. De Vista-CD bevat reeds drivers voor het merendeel van mijn hardware, maar het zijn verouderde drivers.

Voor het slipstreamen heb ik gebruikgemaakt van vLite.
Alles verliep goed, maar als ik Vista eenmaal geïnstalleerd had, bleken de nieuwe versies niet geïnstalleerd en draaide alles op de drivers die standaard met Vista geleverd werden...

Nu vraag ik me af of Vista SETUP de nieuwe losse drivers wel bekijkt wanneer die reeds werkende standaard-drivers gevonden heeft... Weet iemand dit?

P.S.: Ik had eerder SP1 mee-geslipstreamd met vLite en nadien de drivers aan de slipstream toegevoegd. Nu heb ik hier heel wat meer over gelezen en gemerkt dat dat misschien niet zo'n goed idee is. Zou dit voor problemen hebben kunnen zorgen?!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

apa schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:44:

Nu vraag ik me af of Vista SETUP de nieuwe losse drivers wel bekijkt wanneer die reeds werkende standaard-drivers gevonden heeft... Weet iemand dit?
In de documentatie van bijvoorbeeld de WAIK kun je terugvinden in welke directories er gezocht wordt naar drivers, en welke settings je daarvoor moet activeren in je .xml file.

Daarna komt het driver-technische verhaal, als er namelijk een driver wordt gevonden met een te laag versienummer kan die daardoor geskipped worden.
Dat moet je kunnen controleren door de properties van de driverfiles op te vragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device