Toon posts:

(Plasma)-televisie in direct zonlicht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn bezig onze nieuwe woning in te richten en de meest geschikte plaats voor de (plasma)televisie is de hoek van de serre.
Maar deze serre zit aan de zuid-westkant van de woning en dat betekent dat de televisie een groot gedeelte van de dag in het directe zonlicht staat.
Ik weet dat electronica in het algemeen veel te lijden heeft van temperatuurschommelingen. Daarom vraag ik me af of het wel verstandig is om de televisie daar neer te zetten.

Verwijderd

Een antwoord op de vraag m.b.t. temperatuurschommelingen moet ik je verschuldigd blijven. Maar bedenk wel dat voor de plasma een glasplaat zit, je gaat met direct zonlicht enorm veel last van reflecties krijgen ben ik bang.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19
Zelfs als het een lcd is, zal je niet echt kunnen genieten van het beeld als er direct zon op schijnt ...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:59

franssie

Save the albatross

ze branden goed die dingen dus ik zou 'm wel uitzetten (niet in standby) als je niet in de kamer bent overdag. Maar bij de technische gegevens staat hoe warm de omgeving mag zijn. Zo'n serre kan goed heet worden (ik heb ook veel glas) maar eigenlijk zelf geen problemen gehad (tot 30+ graden maar ik heb wel een soort vitrage om het directe zonlicht iets te breken).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:29
Om optimaal van je beeld te kunnen genieten zou ik er toch echt over nadenken om de opstelling te veranderen o.i.d.. Geen enkele tv kan goed beeld leveren als de zon er direct op schijnt.

LCD geeft beter beeld met veel omgevingslicht en plasma heeft een glasplaat, dus dat gaat helemaal weerspiegelen als de ziekte.

Verwijderd

Topicstarter
Reflectie en omgevingslicht worden denk ik geen probleem. De tv staat met de achterkant naar het raam en als er teveel omgevingslicht is laat ik de rolluiken een stuk zakken. Ook als het warm weer is gaan die naar beneden maar niet bij een, zeg maar normale temperatuur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:05:
Reflectie en omgevingslicht worden denk ik geen probleem. De tv staat met de achterkant naar het raam en als er teveel omgevingslicht is laat ik de rolluiken een stuk zakken. Ook als het warm weer is gaan die naar beneden maar niet bij een, zeg maar normale temperatuur.
Met zo'n opstelling zul je altijd de rolluiken moeten laten zakken indien de zon schijnt; anders is het echt niet prettig meer (of je moet je ogen dichtknijpen omdat je in de zon kijkt, of je ziet niks van het plasmascherm door de lichtintensiteit van de zon). Reflectie zal dan geen probleem zijn, maar omgevingslicht wel. Tenzij je er rolluiken voorschuift natuurlijk :)

Of de elektronica ertegen kan zou ik niet weten, maar ik vermoed van wel. De aanvaardbare omgevingsomstandigheden staan vaak in het begin van de handleiding vermeld; kijk daar eens in. :)

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Een serre is altijd een stuk lichter als een woonkamer, en een Plasma heeft normaal al last met een goede weergave bij direct zonlicht in een woonkamer.

Ik merk het ook al met mijn LCD, al schijnt de zon op de muur of op de vloer, dan nog geeft het zo veel licht in de woonkamer dat het beeld een stuk minder duidelijk wordt.

Ik vermoed dat er inderdaad gewoon niet naar te kijken valt, tenzij je je rolluiken altijd volledig dicht maakt tijdens het tv kijken. Maar wat houd je dan nog over van het hebben van een serre. :(

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Pagina: 1