Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Partities maken

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar het volgende:

Een vriend van mij moet zijn computer opnieuw installeren. Een kale computer dus. Hij heeft niet zoveel verstand met het maken van partities. Ik ben eigenlijk op zoek naar een opstart module of schijf die het volgende doet:

De pc opstarten, daarna het partitie programma starten waar hij vervolgens alleen maar hoeft aan te geven hoeveel partities hij wil hebben en hoe groot deze moeten zijn. Vervolgens de schijven formateert en daarna kan hij windows installeren. Bestaat zoiets, of is er iets wat het makkelijk maakt partites te maken vanuit DOS. Fdisk is misschien al te lastig.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
komt hier windows op te staan? dan kan hij het gewoon tijdens de installatie al aangeven... toch?!

Verwijderd

Topicstarter
ja er komt windows xp op te staan

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zoals Jarcol inderdaad zegt, tijdens de XP installatie is het partitievenster het allereerste wat je tegenkomt. Volg de instructies en het kan eigenlijk niet fout gaan.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
En dat had je niet kunnen vinden met Google?

Het kan met Windows zelf, tijdens de setup

Google+installation windows xp en dan krijg je dit

En als je er een tooltje voor wil, zal ik je ff een hint geven: Hiren's Bootcd

Maar zeg nou zelf, beetje moeite was op z'n plek geweest, want hier komt toch weer een slotje op!

[ Voor 31% gewijzigd door loewie1984 op 25-06-2008 14:29 ]

discogs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is iets wat je prima zelf kan uitzoeken lijkt me, daar heb jij geen topic voor nodig - ook al is het voor een 'vriend'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.